Toon posts:

Slecht beeld na kabel aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat we kabelinternet hebben aangesloten krijgen we heel slecht beeld op onze tv. We hebben de tv kabel (wij hebben geen CAI-aansluitdoos) aangesloten aan de achterkant van de CM0 (kabelmodem).
Hoe komt het dus dat we slecht beeld hebben?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als je de tv kabel direct op je modem hebt aangesloten, waar komt de kabel die naar je tv gaat dan vandaan :? als die doorgelust is via de kabelmodem kan je proberen er een versterker tussen te zetten

Verwijderd

Splitter kopen. Kabeltje van de muur naar de splitter, dan een aansluiting van de splitter doortrekken naar de TV, andere naar kabelmodem.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Zit het draadje wel goed in de stekker?

Verwijderd

Probleem wat je waarschijlijk hebt is dat de ruisverhouding niet goed is... hier kun je zelf geen F*** aan doen :'(
Ik heb het zelf ook gehad... Casema bellen en die sturen dan een monteur langs.. zit namelijk waarschijnlijk tussen je huis en het kastje op straat. :( Monteurs zijn bij mij twee dagen bezig geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit al een versterker tussen en dan is het nog steeds slecht. Maar het gaat voornamelijk om nederland1,2 en 3. Veronica en Sbs en zo die zijn wel goed. En Longbowh wat betreft doorgelust dat hebben we ja.

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Bij mij is er een cbale modem amplifier tussen gezet. De kabel van de CAI gaat daarin en er komen drie uitgangen uit. Eén voor TV, één voor radio en een gewone coax voor het kabelmodem (COM21).

Misschien dat dat bij jou ook er tussen kan?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

antenneversterker pas NA je kabelmodem aansluiten (veel antenneversterkers laten alleen een bepaalde 'range' van frequenties door en dan doet je 'internet' het niet meer

Beste film ooit

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Tja, ik ken iemand die zelf ook heeft lopen kloten aan de kabel.
Het zit dus zo:
in je huis komt 1 kabel binnen. Hierop zit je TV, radio en Internet.
Wil je het goed, dan moet je deze kabel splitsen voor: TV/radio - Internet. (dus TV en radio in 1 kabel). aan de tv/radio kant van de splitsing moet je een sper-filter zetten (worden std door Kabelboer geleverd) om de kabelmodem signalen te blokkeren. Anders verstoren die je beeld en geluid (bij jouw het geval).
Na de sper-filter krijg je een speciale splitter om je radio en tv-signalen te scheiden.

Dus.
uit de grond
.........|
...+-----+-----+
...|...........|
internet.....TV/radio (sperfilter)
...............|
.........+-----+-----+
.........|...........|
.........TV.........Radio

That's it :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Als je Signaal/ruisverhouding niet klopt heb je er nog geen F*** aan :( :(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Je moet verder natuurlijk wel de "echte" installatie coax draden gebruiken. Deze zijn grijs ipv wit. Dan kan je probleemloos 30 meter zonder merkbaar signaal verlies.
Mijn kabelmodem hangt 25 meter na de splitter (zonder versterker).
Wel 1 draad gebruiken, zonder koppelstukjes of andere shit.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
HEt is nog steeds niet goed en we weten echt niet waar het aan ligt alles is goed aangesloten we hebben er zelfs een versterker tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet het waar het aan ligt?

Verwijderd

Vaag probleem heb je, ik kan je niet helpen. Ik hoop dat iemand anders je kan helpen.

Verwijderd

Mannetje ik zie dat je geen reacties meer hebt gekregen na mij. Bij mij is het wel gewoon gelukt.

Jongens help hem ff?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, maar het werkt nog steeds niet.
Pagina: 1