Toon posts:

Sitecom Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende,

-Ik heb een Wireless Home Station van Sitecom WL-018
-Voor mijn laptop heb ik een Sitecom Wireless LAN PCMCIA Adapter
-Voor de pc heb ik een Sitecom Wireless netwerk PCI 11M
-Voor mijn andere pc heb ik een Wireless Dynalink USBadapter
-Verbinding is Chello

Nu heb ik mijn chello kabel gewoon in de Home station gedaan (dsl/cabel) poort.
Op mijn laptop heb ik WindowsXP draaien, na de install van de drivers werkt internet gelijk zonder maar ook iets in te stellen.

Maar op mijn pc's met Windows 98 krijg ik het niet voor elkaar, ik kom ook niet op de admin pagina. Als ik kijk in de sitecom/dynalink software op de pc, dan ziet hij de Access Point wel.

Snap er niets meer van want ik heb alles goed gedaan volgens mij, alles staat op hetzelfde kanaal. Zit het hem misschien in Windows 98?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
ik denk dat Win98 de DHCP niet wil pakken zoals WinXP dat doet. stel dus even je verbinding statisch in, zoals de pc met WinXP dat ook heeft (wel een ander ip-adres in dezelfde range uiteraard).

[ Voor 71% gewijzigd door HyperioN op 15-04-2004 16:40 . Reden: first post dus quote weggehaald..hebk vaker last van :\ quoteverslaafd ]

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:46
probeer eens op je win98 pc met de sitecom home station te connecten. dit kan je doen door een IE venster te openen en tik dan (meestal ) dit in: 192.168.1.254
dan kom je op de software flash van de router. werkt dit? ja dan werkt je pcmcia adapter wel goed :)

IP van je kaartje zal inderdaad vaak het probleem zijn. ga naar netwerk instellingen > pcmcia adapter > tcp/ip/ Ip instelligen > handmatig instellen >
IP 192.168.0.04
subnet: 255.255.255.0

dan moet het werken. zoniet kijk in de fAQ van sitecom op de site of bel de supportline ze zijn naar mijn mening daar goed bereikbaar en aardig :)

] systeem spec's

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heej.... wat vreemd! Ik heb ongeveer het gelijke! Ik heb ook een Sitecom WL-018 (versie 1 trouwens) en sinds kort een nieuw chello modem. Alles aangesloten, chello op de aansluiting voor de kabelverbinding en karren maar... dacht ik!

Ik kan ook niet meer op de admin pagina komen, http://192.168.123.254. Als ik naar de adminpagina ga krijg ik een http 400 fout, ongeldig verzoek. Krijg jij dat toevallig ook? Mijn router werkt wel correct, want ik heb op dit moment verbinding via het ding, maar ik zou ook wel graag het een en ander aan beveiliging in willen stellen, maar ja... ik kan niet meer bij de admin!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
HyperioN. schreef op 15 april 2004 @ 16:39:
ik denk dat Win98 de DHCP niet wil pakken zoals WinXP dat doet. stel dus even je verbinding statisch in, zoals de pc met WinXP dat ook heeft (wel een ander ip-adres in dezelfde range uiteraard).
wind98 doet dat wel goed... enige probleem is dat je wel goede software moet hebben voor win98 geef ik toe :D

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Nightcrawler28
wolly je geeft volgensmij het verkeerde internet router IP adres op kijk ff in je boekje.
moet het niet 192.168.1.254 zijn? dat is het bij mij wel. Als je de software niet meer aan de praat krijg dan kan je die er gewoon opnieuw op flashen. je kan oko een hardreset van de modem geven. dat doe je zo:

unplug alle lan kabels
hou de reset knop + 10 seconden vast
alle lampjes gaan knipperen en de software laad weer in.

nu nog geen contact? software opnieuw flashen (hielp hier eens goed) zie www.sitecom.nl/support/

] systeem spec's

• wolly_a
  • Niet online
Ik heb mijn probleem al opgelost door mijn WL-018 onder garantie om te ruilen.... Het lukte echt niet, dus hij was gewoon stuk.

Nu de topicstarter nog.... maar wat er bij hem precies fout gaat? Dat weet ik zo niet. Wat zie je als je ipconfig doet? Kun je je WL-018 pingen?

Verwijderd

Bij mij werkt het nog steeds niet:

- Sitecom WL106
- W98 + WL121 (alles al 10x ingesteld)
- 2 keer XP met intern WL

Alle PC 's zijn op het netwerk bekend, de twee XP's kunnen op Internet;
De W98 krijg ik niet op internet, ook niet op de admin (192.168.0.1) van de WL106.
Ik heb het adres vast ingesteld i.p.v. automatische toekenning.
Inmiddels versie 12 van de firmware geïnstalleerd. (8>
Help!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 23:28 . Reden: bbbb ]

• wolly_a
  • Niet online
Dan zit het vast ergens fout in de instellingen van tcp/ip, maar waar het fout moet zitten? Heb je al eens geprobeerd om alles weg te halen en het daarna opnieuw te proberen?

• Nightcrawler28
ja ik ben het met wolly_a eens. het kunnen best de netwerk instellingen zijn.
maar ook de antenne positie. wel eens bereik gehad in de huidige configuratie?
een WL-121 is de 100mb LAN kaart (wifi) he.
antennes zijn nogal gevoelig voor elektromagnetische velden van bijv, voedingen,speakers,coax kabels,tv's,stereo's etc.

op dat punt zijn al die schroef antennes op die pci kaarten wel handig. je kan er zo een stuk draad tussen mikken. (zoizo al een verstandig idee naar mijn mening).

Maar knikker al je TCP/IP instellingen weg. en al je netwerk adapterss uit apparaat info ook.
en restart > opnieuw config (en alleen EERST alles voor die wifi kaart dan de rest).
of sitecom gewoon bellen? niet moeilijk doen ze helpen je best snel daar is mijn ervaring

] systeem spec's

Pagina: 1