Toon posts:

Printerbakaansturing in sjablonen voor Office 2002

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na dit te hebben uitegezocht Sjablonen onder MS Word 2002 doet zich het volgende voor met de sjablonen.

De sjablonen zijn opgemaakt m.b.v. de pagina-instellingen voor een bepaalde printerbak. Dus 1ste pagina komt uit bak 1 en de rest uit bak 2. Als ik nu op een andere afdeling deze sjablonen instel, waar ik een ander type standaard printer heb, werkt deze printerbakaansturing niet. De indeling qua papier is op iedere afdeling hetzelfde. Ik denk dan ook zelf dat het per gebruiker en sjabloon ingesteld moet worden. Aangezien we hier 50 gebruikers hebben is dat ondoenlijk en hoop dat andere een betere oplossing hebben????

Verwijderd

Topicstarter
Zwengel omhoog.

Iemand?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik denk dat het probleem ergens anders ligt, heb er nl zelf ook last van.
Wordt slaat deze papierlade info op in een integer, bijv lade1=1 etc. de codetabel ligt aan de driver van de printer
Verschillende merken printers leveren verschillende coderingen (op mijn werk heb ik dit conflict tussen een HP en een OCE printer)
Je kan controleren of dit het probleem is door
een macro te maken met deze code

MsgBox (ActiveDocument.Sections(0).PageSetup.FirstPageTray)
msgbox( activedocument.Sections(0).PageSetup.OtherPagesTray )

Als je op verschillende printers verschillende codes ziet, dan heb je een probleem. Dit probleem heb ik nog niet netjes getackeld ik heb nu een macro geschreven die voor het printen de pagina's omnummert naar de juiste codering

Verwijderd

Topicstarter
brokenp schreef op 20 april 2004 @ 20:40:
Ik denk dat het probleem ergens anders ligt, heb er nl zelf ook last van.
Wordt slaat deze papierlade info op in een integer, bijv lade1=1 etc. de codetabel ligt aan de driver van de printer
Verschillende merken printers leveren verschillende coderingen (op mijn werk heb ik dit conflict tussen een HP en een OCE printer)
Je kan controleren of dit het probleem is door
een macro te maken met deze code

MsgBox (ActiveDocument.Sections(0).PageSetup.FirstPageTray)
msgbox( activedocument.Sections(0).PageSetup.OtherPagesTray )

Als je op verschillende printers verschillende codes ziet, dan heb je een probleem. Dit probleem heb ik nog niet netjes getackeld ik heb nu een macro geschreven die voor het printen de pagina's omnummert naar de juiste codering
Je reactie is duidelijk. Dat het een driver probleem is wordt des te meer duidelijker als men op een andere afdeling, met een andere standaard printer de pagina-instellingen opvraagt. De pagina-instellingen staan goed per sjabloon, maar het resultaat is er niet. Je geopperde macro zal hoogst waarschijnlijk resulteren in verschillende codes.

We denken er ook aan om de sjablonen per afdeling in te stellen anders zou ik het echt niet weten. Betekend zeker 350x *.dot bestand openen->pagina-instellingen....pffffff 8)7

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Lost dit het probleem wel op?
Bij mij op kantoor is het zo dat een bestand aangemaakt door afdeling A, geprint op de printer van afdeling A vaak aan ook nog door afdeling B gebruikt wordt. Als je verschillende DOT files aanmaakt is het probleem nog niet opgelost denk ik want volgens mij worden deze printerinstellingen per document opgeslagen

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

Wom

Wat voor type printers zijn het ? HP Laserjets uit de 4000 serie staan er bekend om veel problemen te hebben met printerbak aansturing. Handinvoer die niet aangestuurd kan worden en meer van die dingen.

Verwijderd

inmiddels hebben we (ik ben een collega van Nokian) een script geschreven dat kijkt naar welke standaardprinter de gebruiker heeft toegewezen gekregen van de server. (deze printers worden vanaf de server mbv een kixscript toegewezen). Deze informatie is terug te vinden in het register. Er zijn bijvoorbeeld 4 HP laserjet 4050 printers op verschillende afdelingen.

Hp 4050 Directie
HP 4050 Receptie
HP 4050 AT

enzovoort. In vba kun je met de functie split deze registergegevens opsplitsen en opslaan invariabelen. Wanneer je splitst op een spatie krijg je dus bij de 2e variabele het typenummer van de printer. Aan de hand van deze variabele kun je dan dmv een select case statement de printerinstellingen goed zetten..of het nu gaat om een 4050 van de receptie of die van de AT, de instellingen zijn gelijk.

Het enige is dat ik nog een goede methode zoek om dit script te activeren zodra er een sjabloon wordt geopend. Om nou dit script 150 x in een sjabloon te gaan plakken is ook geen pretje. Via de startupfolder krijg ik het nog niet voor elkaar..
Pagina: 1