Toon posts:

Netwerk monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hela!

Ik deel thuis mijn internet met een aantal huisgenoten. Nu wil het wel eens voorkomen dat iemand zich de volledige bandbreedte toeëigent. Niks mis mee, zolang je het niet altijd doet.
Om te zien wie er allemaal actief is binnen het netwerk, zou ik wel graag een netwerkmonitor installeren. Nu heb ik er een paar geprobeerd, maar geen van allen zijn ideaal. Sommigen kunnen niet omgaan met drie netwerkkaarten, anderen kunnen precies vertellen wat iemand aan het downloaden is, maar niet hoeveel bandbreedte deze gebruikt.
Ik zoek dus eigenlijk gewoon een heel simpel programmaatje dat ik op mijn server kan installeren en die vervolgens bijhoudt wie er aan het internetten is en hoeveel bandbreedte hij/zij gebruikt. Zo kan ik in de gaten houden of iemand asociaal bezig is. Daarom ook het liefste met log-functie.
Nu weet ik niet zeker of deze vraag hier thuishoort, zo niet: excuus! Zijn er misschien mensen die een tip hebben voor het programma dat ik zoek?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

Outerspace

Admin General Chat
netwerkmonitor

netwerkmonitor

bandbreedte monitor

[rml][ W2k] bandbreedte aflezen per proces of programma?[/rml]
zoeken is gratis hoor ;)

Verder is je topic hier goed geplaatst.. Aangezien je geen specs verteld etc, is er dus niks aan de hand

[ Voor 78% gewijzigd door Outerspace op 15-04-2004 16:06 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!
Ik had al wel het één en ander gezocht, maar na installatie viel het dan bijzonder tegen. Misschien de volgende keer toch ook eerst maar eens op GoT zoeken... :D

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Llijkt me een heel goed plan: daar is de search voor 7(8)7 :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.