Toon posts:

Albatron GeForce FX5200 doet nix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een GeForce5200 videokaart gekocht van het (mij onbekende maar wel goedkope) merk 'Albatron'.

Ald ik hem in mijn moederbord prik, dan zegt mijn moederbord na het opstarten 'pieeep, piep, piep, piep' (die derde korte piep weet ik niet zeker) Hoe dan ook, een Award bios doet lang, kort kort (kort) als er iets mis is met de videokaart.

Wee iemand of het apparaat gewoon kapot is, of dat ik geen AGP 8x videokaart kan gebruiken als mijn moederbord tot 4x gaat?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:15
Graag een beetje meer specs vermelden van het systeem waar je je kaartje in probeert te plaatsen, dan kan men beter nagaan wat het probleem is :)

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:20

mambo No5

Bad Apple?

idd, meer spekjes plz. :)

Probeer je kaart er eens een keertje uit te halen en er weer eens in te steken. Kijk ook of je moederbord niet toevallig nog AGP2 heeft (=3.3 volt, niet lief voor je gpu)

Succes :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

DOA? :)
en je moet wel een hele oude mobo hebben wil hij hem niet pakken, ik ken albatron wel, zijn geen slechte videokaarten ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier te maken met een AMD Athlon 1800+ in een Abit KR7A Raid moederbord. Mijn vorige Geforce MX440 deed het prima. OIok na een paar keer omwisselen is het nog steeds de 440MX die het elke keer weer deot en de ALbatron die het elke keer weer niet doet...

Verder heb ik er 512MB DDR geheugen een harde schijf, een cDbrander en meer niet ter zake doende dingen in zitten (geluidskaart, netwerkkaart, floppy drive)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:58
AGP 4X
AGP 3.0 4X spec support high performance graphic process purpose and at a peak bandwidth of 2.1 GB/s.
't zou moeten passen. b.t.w die FX5200 is 3% beter dan die MX440 ( maar wist je vast al )

[ Voor 30% gewijzigd door SmoothTweaker op 15-04-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is idd maar weinig beter, maar hij kan meer (zodat ik weer meer spelletjes kan spelen. De performance was goed genoeg, maar ja, geen pixelshader he?)

Edoch, Joozd is naar de winkel gelopen en heeft een andere plank meegekregen, kijken wattie doet!

Verwijderd

Topicstarter
Hoera! Het werkt!

Dank aan eenieder die moeite voor mij gedaan heeft, mara het lag gewoon aan de kaart.

GElukkig was de meneer van de funprice zo aardig om me een andere kaart mee te geven, en alles ik nu koek en ei :)
Pagina: 1