Ik heb een vraagje over het tracken van users. Ik zou graag op een gemakkelijke manier willen zien welke user wanneer is ingelogd en weer uitgelogd. Ik heb het internet afgezocht naar tools e.d. maar kan amper wat vinden. Windows 2000 heeft wel een audit policy voor dit soort dingen, maar die vindt ik gewoon zwaar onoverzichteliljk. Zeker als je 100 users hebt! Weet iemand of er een tool/script bestaat die een mooi overzicht kan geven met logintijden van de users die aanloggen op een windows 2000 domain controller?
heb je al bij sysinternals gekeken?
Technisch: hoe zie je waar iemand is ingelogd?
[rml][ NTserver] hoeveel users zijn er op het domein ingelogd[/rml]
[rml][ win2k]Ingelogde gebruikers opvragen[/rml]
User activiteiten loggen met W2K Server...
verder kan ik het niet echt op got vinden
[rml][ NTserver] hoeveel users zijn er op het domein ingelogd[/rml]
[rml][ win2k]Ingelogde gebruikers opvragen[/rml]
User activiteiten loggen met W2K Server...
verder kan ik het niet echt op got vinden
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
leuk die links, jammer dat ik dr niks aan heb
ik ben namelijk naar precies het zelfde op zoek.
Ik zoek een programma/tooltje om netjes overzichten te kunnen maken binnen het domein. Ik moet kunnen zien wie , waar en wanneer inlogt en wie bv het laatste op een bepaalde machine heeft ingelogd.
Ik werk namelijk op een school en jullie weten zelf wel hoe creatief leerlingen kunnen zijn, omdat er ook graag met pc's word gerommeld wil ik kunnen achterhalen wie bijvoorbeeld het laatst achter een pc heeft gezeten die niet meer werkt.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik zoek een programma/tooltje om netjes overzichten te kunnen maken binnen het domein. Ik moet kunnen zien wie , waar en wanneer inlogt en wie bv het laatste op een bepaalde machine heeft ingelogd.
Ik werk namelijk op een school en jullie weten zelf wel hoe creatief leerlingen kunnen zijn, omdat er ook graag met pc's word gerommeld wil ik kunnen achterhalen wie bijvoorbeeld het laatst achter een pc heeft gezeten die niet meer werkt.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Je kan toch een logon/logoff script definieeren?
Verwijderd
Ik volg je niet helemaal , wat ik dus wil is het volgende.elevator schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:04:
Je kan toch een logon/logoff script definieeren?
Vanuit een Win2k server loggen binnen de AD wie op welke werkplek wanneer inlogt. Hiermee wil ik overzichten kunnen genereren welke werkplekken bv niet gebruikt worden , welke gebruikers inactief zijn en wie er als laatste op een welke werkplek heeft gezeten als deze bijvoorbeeld niet meer functioneerd.
Handmatig logs gaan bekijken is met meer dan 600 gebruikers en 350 machines gewoon niet te doen.
Iedereen heeft een persoonlijke login en het liefst wil ik deze gegevens vanuit de server kunnen genereren in een beetje overzichtelijk iets.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 10:39 ]
Dan ga je toch aan het analyseren ?
Dit soort specifieke wensen zul je vaak zelf moeten maken.
Loginscripts zijn daar een hulpmiddel voor, auditing kan ook.
En misschien bestaat het al.
Overleg eens met collega scholen, vraag hoe zij dat aanpakken.
En anders toch zelf maken.
Stap voor stap bekijken wat je wil weten, waar je die info vandaan kunt halen, en hoe je dat dan kunt rapporteren.
Dit soort specifieke wensen zul je vaak zelf moeten maken.
Loginscripts zijn daar een hulpmiddel voor, auditing kan ook.
En misschien bestaat het al.
Overleg eens met collega scholen, vraag hoe zij dat aanpakken.
En anders toch zelf maken.
Stap voor stap bekijken wat je wil weten, waar je die info vandaan kunt halen, en hoe je dat dan kunt rapporteren.
Abort, Retry, Quake ???
Verwijderd
Zo ver was ik
, maar ik ga er van uit dat ik niet als enige dit soort overzichten wil hebben en dat er beslist meerdere mensen dit willen of reeds hebben, het zou handig zijn hier bijvoorbeeld wat zinnige uitleg over te krijgen.
Verwijderd
Het komt er waarschijnlijk dus toch op neer dat ik middels logonscript een record moet maken in database of zo.
Iemand tips hoe dit zo eenvoudig mogelijk is te realiseren?
Iemand tips hoe dit zo eenvoudig mogelijk is te realiseren?
Ik laat het zelf wegschrijven naar een txt file, in het loginscript staat:
echo LOGON %date% %time% Logon %username% op %computername% >> \\server\online\log.txt
In het logoffscript staat:
echo .LOGOFF %date% %time% Logoff %username% op %computername% >> \\server\online\log.txt
Werkt hier perfect, maar weet niet hoe het zit als 2 users op hetzelfde moment toegang tot log.txt zoeken.
echo LOGON %date% %time% Logon %username% op %computername% >> \\server\online\log.txt
echo .LOGOFF %date% %time% Logoff %username% op %computername% >> \\server\online\log.txt
Werkt hier perfect, maar weet niet hoe het zit als 2 users op hetzelfde moment toegang tot log.txt zoeken.
LOGON wo 11-10-2006 19:12:06,91 Logon gebr1 op PC1
LOGON wo 11-10-2006 19:38:14,19 Logon gebr2 op PC2
.LOGOFF wo 11-10-2006 23:01:35,57 Logoff gebr2 op PC2
LOGON wo 11-10-2006 23:05:18,48 Logon gebr1 op PC2
.LOGOFF wo 11-10-2006 23:29:30,92 Logoff gebr3 op PC2
.LOGOFF wo 11-10-2006 23:30:41,84 Logoff gebr3 op PC1
LOGON do 12-10-2006 9:49:33,23 Logon gebr3 op PC2
[ Voor 33% gewijzigd door SierdW op 12-10-2006 14:55 ]
Ik heb zoiets ook 'gemaakt' voor een klant. Die kreeg alleen het probleem met regionale settings op de client pc's. Sommige clients daardoor gaven de datum notatie anders. Ook krijg je een probleem als mensen niet uitloggen maar hun PC hard uitzettenSierdW schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:53:
Ik laat het zelf wegschrijven naar een txt file, in het loginscript staat:
[...]
Verwijderd
Als dit zo werkt zou dit al perfect zijn, als ik hier dan gewoon ; of , tussen zet als scheidingsteken kan ik ze importeren in Excel of Acces en kan ik meteen een overzicht maken.
Aan zo'n eenvoudige oplossing had ik eigenlijk nog helemaal niet gedacht, ik ga dit proberen en zie vanzelf wel hoe dit gaat werken.
Bedankt , dit zou echt super zijn als dit gaat werken
Aan zo'n eenvoudige oplossing had ik eigenlijk nog helemaal niet gedacht, ik ga dit proberen en zie vanzelf wel hoe dit gaat werken.
Bedankt , dit zou echt super zijn als dit gaat werken
Pagina: 1