Toon posts:

motarola SB5100e modem ingebouwde router ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb sinds een paar weken internet van chello met een sb5100e modem ik wou een netwerk gaan maken duz heb ik een router gekocht een standaard sweex router als ik de router aansluit op de pc waar i-net opgezeten heeft en het mac adres clone kan ik geen verbinding maken wel pingen nou ben ik de modem gaan kijken en die heeft ook een dhcp server ofzo duz heb ik 2 dhcp server 1 in het modem en 1 in de router moet ik hierbij ervan uitgaan dat de modemn een ingebouwde router heeft dat ik de router als switch moet maken ?? kan iemand mij alsjeblieft helpen

Greets ])

Hidde

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zou je best willen helpen maar dat verhaal van je...ik ga het het niet eens proberen ;)

(pas het aub even aan, maak het overzichtelijk en structureel)

Verwijderd

Topicstarter
OK zal ik dat maar effe doen dan

Chello connectie
- modem sb5100e

Nu wil ik een netwerk maken duz heb ik een router gekocht

- sweex router

Als ik de sweex router tussen de computer en de modem zet werkt het niet
je moet duz in de router gaan en het mac-adress clone. Zodra ik dat heb gedaan
zegt die dat het gelukt is maar ik heb geen verbinding !Ook geen reboot!

Nu ben ik ook in de modem gegaan en daar zag ik ook een dhcp client staan het zelfde staat ook in de router dus is mij VRAAG:

moet ik 1 dhcp server uitzetten ?

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:48
Die in je modem kan je niet uitzetten. Die op je router kan je gebruiken.

Mac adres van je netwerkkaart moet je clonen (in je router) en niet het mac adres van je kabelmodem.

Heb je wel de goede kabel van router naar kabelmodem?

Wat je kan proberen is om je dhcp uit te zetten in je router en dan dit doen:
*elke pc een IP geven, dus bijvoorbeeld 192.168.1.2 en die ander 192.168.1.3 enz..
*subnetmask, komt er automatisch te staan.
*gateway, het ip van je router (dus dat IP waar je naartoe gaat als je in je router probeerd te komen)
*bij DNS Server hoef je geloof ik niet persee iets in te vullen, als dat wel t geval is moet je daar ook het IP van je router invullen

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij zou je je MAC-adres van de netwerkkaart waarvan je gekloond hebt moeten veranderen , 2x hetzelfde mac-adres binnen 1 netwerk werk nl net niet lekker .

in configuratiescherm/system/devicemanager/jou netwerkkaart ->properties ->tabblad advanced ->networkaddress kan je een ander mac adres invullen (gewoon alle nrs en letters achter mekaar), daarna gewoon apply en daarna zou het moeten werken.

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
ik snap niet waarom dit zo moeilijk is want als ik de mac adress clone van de pc waar het internet op heeft gezeten doet tie duz echt helemaal niks ook als je de
router en de modem reset helaas dat vind ik echt vaag lijkt net of de router of de modem iets blocked om op internet te komen

plz help me |:(

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruik eerst je oude netwerkkaart en "release" het ip nummer. Dit kun je doen met "winipcfg" of het commando "ipconfig /release" (win nt/2000/xp).
Stop de nieuwe netwerkkaart in de PC en start opnieuw op
Ga naar http://provisioning.upc.nl of http://172.29.11.36
Doorloop de schermen om je eigen settings aan te passen. Zorg er ook voor dat je geen proxy server hebt aanstaan (Internet Explorer > Extra > Internet-opties > Verbinding > LAN-instellingen).
Hierna alles even uitzetten (computer/modem) en weer opstarten.

Zie: http://www.chelloo.com/tips/nieuwmacadres.html

Verwijderd

Help jij ons maar eerst eens door te vertellen hoe alles nu ingesteld staat (de werkende situatie met één PC) en hoe je het met de router ingesteld hebt. Hoe meer informatie jij geeft des te groter is de kans dat iemand een oplossing voor je heeft. Waar ik vooral niets van snap is hoe je in het modem kan kijken... ik ken het model niet maar hoe doe je dat?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gebruik alsjeblieft eens normaal ABN en maak eens goedlopende zinnen, dit is zeer moeilijk te lezen af en toe.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1