Toon posts:

TV capture card that will not work

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een computer met een TV capture card geïnstalleerd. Het probleem is dat ik hem niet aan de praat krijg. Ik heb al diverse patches van microsoft geprobeerd, de drivers voor de kaart geüpdate, de drivers voor de videokaart geüpdate en zelfs het meegeleverde programma de nieuwste versie van geïnstalleerd. Helaas was dit alles zonder resultaat.

Het systeem bestaat uit:
P4 @ 2,0 GHz
2 x 512 MB @ 266 MHz
MSI Geforce4 MX 460 met 64 MB
1 x seagate 80 GB harddisk
1 x maxtor 80 GB harddisk
1 x AOpen DVDRW
1 x Sony CDRW
1 x Hercules smart TV stereo (capture card)

Het systeem is gekocht als een Medion system met nummer: Titanium MD 3001 (ALDI PC Apr. 2002).

Probleem:
Ik krijg de interface van het meegeleverde programma (PowerVCR II 3) en ik krijg audio van een kanaal, maar de video-area blijft groen (overlay aan) of zwart (overlay uit).

Ik hoop dat jullie mij met deze informatie kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Wat is dat dan voor capture card? Ik weet dat die dingen van Pinnacle een drama zijn qua drivers, om die reden heb ik de mijne toen verkocht :'(
edit:
ow, het merk capture card staat er bij. Heeft ie het van het begin af aan niet gedaan dan?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 15:37 ]

Verwijderd

Er staat me iets bij dat je wdm drivers voor je videokaart zou moeten gebruiken.
Heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Malaria,

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar waar vind ik die?
Dit is iig nog te proberen, herstelpuntje en baat het dan niet, dan ga ik weer terug.

Thanks alvast

Verwijderd

Voor die TV kaart moet je twee drivers installeren. Als je er maar 1 (de eerste) installeerd dan krijg je de verschijnselen zoals jij ze beschrijft. Nou is powervcr zowiezo een probleem tijdens de setup. In het gebruik werkt ie wel maar bij setup knalt ie er geregeld uit of doet maar weer eens iets niet. Probeer dscaler anders eerst eens. Dan heb je meteen een veel beter beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas malaria, deze is al geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Dscaler geprobeerd, maar eigenlijk gelijk er weer vanaf gehaald. Het beeld is niet om naar te kijken, en er is helemaal geen geluid als ik dit programma gebruik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 16:38:
Dscaler geprobeerd, maar eigenlijk gelijk er weer vanaf gehaald. Het beeld is niet om naar te kijken, en er is helemaal geen geluid als ik dit programma gebruik.
Als het beeld niet om aan te zien is ligt dit doorgaans niet aan de software, is je bekabeling wel in orde ? Ik hoop dat je geen Gamma kabel oid gebruikt, een tv-kaart heeft echt wel goed spul ala Hirschmann nodig. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zijn niet het probleem. Het heeft in een ver grijs verleden namelijk wel gewerkt. Ik weet alleen dus niet meer wat voor rare dingen ik toen gedaan heb. En het beeld was altijd gewoon goed. Met Dscaler was het echt vreselijk, maar die werkte zo ie zo maar half, aangezien ik daar geen geluid had.

Toch bedankt voor de tip betere kabels te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb het probleem inmiddels op weten te lossen. Het opnieuw installeren in een ander PCI slot heeft een positieve uitwerking op het eindresultaat gehad.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Oh ja, dat zijn ook nog wel eens van die leuke geintjes. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had. Have fun!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 17:28:
[...]

Als het beeld niet om aan te zien is ligt dit doorgaans niet aan de software, is je bekabeling wel in orde ? Ik hoop dat je geen Gamma kabel oid gebruikt, een tv-kaart heeft echt wel goed spul ala Hirschmann nodig. :)
* SMSfreakie hier met 50 ohms COAX ( van mn Coax netwerkt nog :D ) zit,

werkt prima hoor :)

404 Signature not found

Verwijderd

SMSfreakie schreef op 18 april 2004 @ 19:08:
[...]

* SMSfreakie hier met 50 ohms COAX ( van mn Coax netwerkt nog :D ) zit,

werkt prima hoor :)
tuurlijk werken doet het wel, maar wacht maar tot je het verschil ziet.... ;)
Pagina: 1