Stel, ik wil een serie BOTS gaan maken voor mIRC die 'samenwerken' om een simpel sommetje op te lossen. Als iemand typed: 4 + 5 - 2, dan is er één BOT die 4 met 5 optelt en één BOT die het resultaat daarvan vermindert met 2. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Nou, dat soort dingen moet ik dus nog over nadenken. Misschien is het wel beter dat er één BOT alles 'verzameld' en 'doorgeeft' ofzo?
je laat bot1 het eerste gedeelte uitrekenen, die het vervolgens met een privmsg doorstuurt naar bot2 die het laatste gedeelte uitrekend.
opzich erg eenvoudig, alleen snap ik het nu niet? je krijgt alleen meer vertraging?
opzich erg eenvoudig, alleen snap ik het nu niet? je krijgt alleen meer vertraging?
IRC scripting
http://irc.pagina.nl/
http://irc.pagina.nl/
Q: How can I make several bots linked together all do one command ?
A: Try the netbots.tcl script at pslennox's eggdrop page , edit the scripts settings and add the script to each bot. That script is quite complex though so it isn't recommended for beginners
[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 15-04-2004 15:32 ]
Wauw, een sig!
Bot 1 vangt het sommetje op uit het kanaal, rekent hiermee stuurt dan het resultaat via dcc-chat naar bot 2, deze rekent ermee etc. etc.
Misschien eerst eens een idee om te denken wat je wil. dan dan hoe je het wil en dan kijken wat er mogelijk is / of het niet al gemaakt is. En dan pas zelf iets gaan maken, want als je nog niet eens weet of het resultaat weer in het kanaal moet komen???Nou, dat soort dingen moet ik dus nog over nadenken. Misschien is het wel beter dat er één BOT alles 'verzameld' en 'doorgeeft' ofzo?
[ Voor 61% gewijzigd door Gomez12 op 15-04-2004 15:34 ]
waarom zou je dat via een dcc sessie willen doen?Gomez12 schreef op 15 april 2004 @ 15:28:
Bot 1 vangt het sommetje op uit het kanaal, rekent hiermee stuurt dan het resultaat via dcc-chat naar bot 2, deze rekent ermee etc. etc.
veel te omslachtig, veel sneller is het om gewoon een private message te doen
kep er niet zo heel veel verstand van, maar ik zou het gewoon laten doen door één bot. de meeste irc-netwerken (lees: quakenet) vinden meerdere users op hetzelfde ip (clones) niet zo fijn.Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 15:23:
Stel, ik wil een serie BOTS gaan maken voor mIRC die 'samenwerken' om een simpel sommetje op te lossen. Als iemand typed: 4 + 5 - 2, dan is er één BOT die 4 met 5 optelt en één BOT die het resultaat daarvan vermindert met 2. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Gewoon een bot maken die bijde doet... ik snap echt niet waarom je er 2 nodig hebt 
Waarom wou je het met 2 doen?
Lijkt me niet, tenminste als het meer dan eenmalig is. Ik zou DCC connectie gewoon staande houden en daarmee informatie uitwisselen. DCC is zeker wel sneller dan PRIVMSG in dat geval. (DCC is direct, PRIVMSG via server)Erkens schreef op 15 april 2004 @ 16:03:
[...]
waarom zou je dat via een dcc sessie willen doen?
veel te omslachtig, veel sneller is het om gewoon een private message te doen
[mierenneuk modus]questa schreef op 15 april 2004 @ 22:56:
Gewoon een bot maken die bijde doet... ik snap echt niet waarom je er 2 nodig hebt
beide
[/mierenneuk modus]
Maar idd, waarom 2 bots ipv 1? 1 werkt toch zeker sneller.
[ Voor 11% gewijzigd door addictive op 16-04-2004 17:53 ]
Misschien is dit een eerste test voor de TS, waarna hij ingewikkeldere dingen zal gaan proberen te bouwen die wel echt 2 bots nodig hebben?
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Dan ben ik beniewd wat het ingewikkeldere ding wordt, want ik ben bijna verzekertd dat dat ook wel met 1 bot zou kunnen.Grijze Vos schreef op 16 april 2004 @ 21:05:
Misschien is dit een eerste test voor de TS, waarna hij ingewikkeldere dingen zal gaan proberen te bouwen die wel echt 2 bots nodig hebben?
Ja, ze hadden Finding Nemo inderdaad ook op 1 systeem kunnen renderen. Meerdere is echter toch ietsje sneller.questa schreef op 17 april 2004 @ 12:38:
[...]
Dan ben ik beniewd wat het ingewikkeldere ding wordt, want ik ben bijna verzekertd dat dat ook wel met 1 bot zou kunnen.
Het is soms niet een kwestie van wat er 'kan' maar van wat je 'wil'. En een soort distributed netwerk op IRC klinkt wel alsof je er heel veel mee kan doen. Helaas komen er meteen allerlei virus-beelden naar boven bij mij waarvan ik hoop dat de TS dat niet van plan is, maar er zijn vast ook nuttige toepassingen.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Hier is de IRC RFC overigens, staan alles in over het IRC-Protocol, mocht je een diehard botje schrijven in C(++) ofzo, ipv zo'n Eggbot..
Pagina: 1