[XP] Harde schijf migreren

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb nu XP draaien op een schijf kleiner dan 2 GB (dom ik weet het, maar het moest toen ff zo :P ) en nu wil ik die schijf vervangen door een 10GB exemplaar. Is het mogelijk om de hele installatie te kopieren naar de 10 GB schijf en dan windows daarop aan de praat te krijgen?

Het lijkt me zo dat je als je alle bestanden overzet en het MBR aanpast je op zich klaar zou moeten zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 5% gewijzigd door VROEM! op 15-04-2004 15:09 ]

ieeeepppppp :P

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

jaKKer

liev ;x She's on Fire

image maken en dan overzetten geen optie? of kan dat niet?

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:18
als je norton ghost gebruikt gaat dat wel ja

• andreas_f
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 17:56
met ghost lukt dat wel.je moet dan wel ergens, op een andere machine misschien nog ruimte hebben om de image te maken

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Kopieeren zou ik niet doen. Gaat niet lekker werken. :)
Bootflopje/cd maken met ghost er op doet wonderen.

Damn wat zijn we weer snel vandaag.....

[ Voor 17% gewijzigd door Eindhoven657 op 15-04-2004 15:12 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ga een programma zoeken die je HD kan clonen, dan hoef je niet eens eerst een image te maken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2004 15:14 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[XP prof] > [XP] Harde schijf migreren

Verder kan het werken door inderdaad met Ghost ofzo de gehele schijf te kopieren. Je hebt echter kans op rare problemen als Windows de schijf niet meer wil herkennen ofzo. Een clean install is dan ook altijd aanbevolen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb geen software waarmee ik zo makkelijk kan ghosten, ik zal eens zien of norton ook trial versies uitgeeft :)

Verwijderd

VROEM! schreef op 15 april 2004 @ 15:14:
Ik heb geen software waarmee ik zo makkelijk kan ghosten, ik zal eens zien of norton ook trial versies uitgeeft :)
Volgens mij niet, dat wordt aanschaffen of "lenen"..

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Spider.007 schreef op 15 april 2004 @ 15:14:
[XP prof] > [XP] Harde schijf migreren

Verder kan het werken door inderdaad met Ghost ofzo de gehele schijf te kopieren. Je hebt echter kans op rare problemen als Windows de schijf niet meer wil herkennen ofzo. Een clean install is dan ook altijd aanbevolen :)
Ik heb zo geen CD bij de hand en eentje regelen is me wat veel gedoe op het moment, ik zou graag eerst iets met klonen/ghosten uitproberen, tenzij dat nog meer tijd kost uiteraard B)

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Tip: Als ghosten in eerste instantie niet lukt. gebruik dan eerst sysprep voordat je de image maakt.
Succes!!!
Pagina: 1