Toon posts:

[ml350] Extra/Andere scsi controller boten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even om (hoop ik) de twijfel weg te nemen:

Kun je in een Proliant Ml 350 een andere scsi controller plaatsen dan die op die onboard unit zit (met vga en netwerk erbij), en er dan van booten?

De search gaf niet echt een oplossing, kon alleen wat dingen vinden over raid in die bakken en ober schijven toevoegen. Ook de site van hp laat het weer eens hard afweten (hoe mensen daar ooit iets op kunnen vinden wat ze ook echt zoeken is mij een raadsel).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 15:06:
Even om (hoop ik) de twijfel weg te nemen:

Kun je in een Proliant Ml 350 een andere scsi controller plaatsen dan die op die onboard unit zit (met vga en netwerk erbij), en er dan van booten?
Kijk eens in je bios wat je als bootdevice kunt instellen.
Mijn Asus P2BDS, ook met onboard SCSI en een extra ATA100 controller erbij die dus ook als SCSI controller gezien wordt wilde eerst niet booten van de ob SCSI, maar er staat in de bios een optie om de controller te kiezen die als eerste gezet moet worden.
Ik kon hier kiezen voor addon kaart of de onboard controller.
Misschien dat er ook zoiets in jouw bios staat.
De search gaf niet echt een oplossing, kon alleen wat dingen vinden over raid in die bakken en ober schijven toevoegen. Ook de site van hp laat het weer eens hard afweten (hoe mensen daar ooit iets op kunnen vinden wat ze ook echt zoeken is mij een raadsel).
Dat is mij idd ook een raadsel ;)

Verwijderd

kan prima ik heb het zelf met een adaptec raid controller gedaan en met een sata raid

PAS OP ALS JE NU SMARTSTART (of andere driver pack van hp) GEBRUIKT KAN JE WINDOWS ONBRUIKBAAR WORDEN

(heb dit gehad met een Proliant ML330 & ML350 en een Promise sata raid, met Adaptec heb ik geen problemen gehad)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 19:16 ]