Toon posts:

ati 9700pro artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn ati9700pro

Als ik de kaart in mijn PC heb krijg ik vaak gele/blauwe banen over mijn beeld heen.
Zodra ik de kaart iets naar beneden druk word het erger, en als ik hem iets omhoog druk is het probleem weg.

Waar kan dit eventueel aan liggen? momenteel heb ik er iets onder staan zodat hij iets omhoog word gehouden maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Ik kan verder niks aan de kaart zien.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58

Nyarlathotep

Crawling Chaos

AGP slot stuk?? Haal je kaart er eens uit en kijk of er speling zit in je AGP slot. Als dat zo is, mobo RMA...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Misschien dat je agp slot wat uit gehangen is? (of hoe zeg je dat ?) van het zware gewicht van een kaart.... en daardoor minder goed contact maakt..

offtopic:
of ben ik maar aan het zeveren?

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getest op 2 verschillende moederborden, en beide hetzelfde probleem.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zit hij er wel goed ingeduwd?? Soms moet je hem net ff doordouwen zodat 'ie goed contact maakt. Anders ff de contactpuntjes reinigen met een droge, niet-statische doek, of misschien dat die contactpuntjes beschadigd zijn?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dan ligt het aan je grafische kaart, heb je er nog garantie op?

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

Kaart contactpunten ff checken, als er een zwart contactpunt bij zit, kaart RMA. :(

Kijk ook even in je BIOS of je AGPVoltage op 1.5 staat, misschien wordt de kaart te warm als deze hoger staat.

[ Voor 41% gewijzigd door Mathizsias op 15-04-2004 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen zichtbare plekken op de contactpunten.

Heb er helaas geen garantie meer op.

Kaart staat als 8x AGP ingesteld op een Nforce2 MB dus zou goed moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 15:28 ]

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Fastwrites aan en uit geprobeerd? Echt ff goedkijken naar het voltage, ik zie dat je een nforce2 bodrje hebt, asus toevallig? :p

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een beide om epox 8rda+ moederborden.

Fastwrites staat aan, ik kan vanavond nog even proberen om deze uit te schakelen.

Verwijderd

Welk merk is de vga card?

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 17:05:
Het gaat om een beide om epox 8rda+ moederborden.

Fastwrites staat aan, ik kan vanavond nog even proberen om deze uit te schakelen.
Fastwrites kan je op 9 van de 10 nforce2 bordjes in de BIOS uitzetten, je kan ook vaak al met de standaard BIOS het AGPVoltage op 1.5 zetten.

Deinstalleer hierna ff je drivers, run ff Detonator Destroyer(als je hiervoor een nvidia kaart had) en check in je Software menu onder windows voor restanten van mogelijke oudere drivers.

Als dit niet helpt moet je het even op een andere pc proberen van een ander merk dan epox liefst.

Als hij het dan nog niet doet, kijk dan even op er op de condensatoren van de kaart niet toevallig iets zit ofzo, maak de kaart desnoods een beetje schoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Mathizsias op 15-04-2004 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond eens even alles weer nalopen.

Detonator destroyer hoeft niet, de kaart heeft het +- 1 jaar prima gedaan en van 1 op de andere dag kreeg ik artifacts.

Merk is geloof ik Club3D
Pagina: 1