[Flash] Preloader en images

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het maken van een RIA applicatie (nee, nog niet met Flex) in Flash MX (2004) alleen nu heb ik een Beginnelings vraag. Ik wil graag een geanimeerde preloader maken bijv. dat je een kleine foto hebt die steeds duidelijker zichtbaar wordt (brightness ofzoiets) afhankelijk van de hoever het laden van de movie is. Iemand enig idee hoe je zoiets doet?

Ik krijg het wel voor elkaar alleen het duurt altijd enige tijd voordat hij begint. Hij moet namelijk het PNG plaatje (daat maar 13K is) laden, alleen je zou denken dat die dit in no-time geladen heeft en vervolgens met de animatie begint. Maar nee hoor. Iemand enig idee hoe je zulk soort preloaders maakt?

Voor de duidelijkheid :) : ik wil graag weten hoe je zonder progress bars e.d. toch een mooi preloader maakt, bijv. met een foto dat meteen vanaf frame 1-2 zichtbaar is. Geen code requests qua de "brightness"-opmerking.

p.s. Ik wilde zojuist het plaatje uploaden alleen lukt niet vanaf hier, wie gooit er nou poort 21 dicht :|

[ Voor 21% gewijzigd door alienfruit op 15-04-2004 14:52 ]

Verwijderd

Als je nu de progressbar (afmetingen aanpassen) gebruikt als mask (zelfde kleur als bg dus) boven het plaatje dat te voorschijn moet komen.

Moet lukken.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk dat Flash het plaatje niet vanaf 1-4frame laat zien, maar pas een "tikken" later. Ik wil eigenlijk dat het plaatje al vanaf het eerste begin te zien is. Maar dat kan niet?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
een preloader steek je best in een nieuwe movie deze laad de andere ofwel in een hoger level of (beter) in een lege mc...

zie wel dat je maar 1 frame hebt enzo.

dus 1 movie met 1 png image.
2de movie die geload gaat worden (en be sure to add "stop" in de eerste frame)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Checklist voor preloaders

• Flash MX 2004?
• Output naar Flash 6 of hoger?
• Preloaden van MovieClips, externe media als MP3 of JPG?
• Gebruik MovieClipLoader class

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

heel flauw en heel vies, maar als het toch maar voor hele korte duur is, kun je een preloader voor je preloader maken.
Deze bevat 2 frames met de tekst 'Flash wordt gestart';
Sneller verbingen zullen het niet zien en langzame maar heel even en dan komt meteen de preloader in beeld (als ie helemaal geladen is)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
oh, when?: Ja, ik maak gebruik van Flash MX 2004 en ik zal me eens verdiep in de MovieclipLoader. Overigens hoeft het paatje niet extern worden ingeladen, het bevind zich gewoon in de library.

Ik wilde eigenlijk dus niet gebruik maken van "Bezig met laden" schermpje, maar blijkbaar moet het toch?
Pagina: 1