[PPTP] Win2k3 wel, Linux/PopToP niet

Pagina: 1
Acties:

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Topicstarter
Wat is het geval,

Ik heb op het moment een Win2k3 server draaien, met daarom een PPTP VPN server. Dit werkt op zich zonder problemen, alleen is het een testbak. Ik zou dus willen dat PPTP op de linux server zou draaien.

Het lijkt eenvoudig, heb PoPToP geinstalleerd, en dat werkt allemaal als een trein. Tenminste, als ik vanaf mijn eigen systeem (binnen het netwerk) verbinding maak dan gaat het goed. Maar nu het probleem: Van een extern systeem krijg ik het niet voor elkaar verbinding te maken.

Ik krijg de volgende meldingen in m'n syslog
code:
1
2
3
Apr 15 14:14:34 localhost pppd[2005]: sent [LCP ConfReq id=0x1
      <asyncmap 0x0> <auth pap> <magic 0xd7557a6f> <pcomp> <accomp>]
Apr 15 14:14:46 localhost pppd[2005]: LCP: timeout sending Config-Requests

Blijkbaar ontvangt de client de LCP packets niet, en ik begrijp niet waarom. Heb debugging al omhoog gegooit, maar het lijkt allemaal gewoon goed te gaan, tot hij hier aankomt.

Ik heb LCP op static en op silent gezet, maar dit lost het probleem niet op.

Aangezien het wel werkt met Windows PPTP lijkt het me dat de NAT-router gewoon goed werkt, dus moet het aan de server liggen. Maar intern connecten gaat weer wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door corani op 15-04-2004 14:49 . Reden: Layout gefixed ]

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

-> NT

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

linux pptpd ondersteunt standaard niet MPPE encryptie (dit moet in je kernel ingebakken zijn en staat in de pptpd settings dus uit).

je moet dat in je PPTP client uitzetten. onder windows: ga naar het tabblad beveiliging van je vpn verbinding en zet "gegevenscodering vereist (anders verbinding verbreken)" uit.

of je moet de encryptie in je pptpd settings aanzetten natuurlijk. of dat werkt is een tweede

[ Voor 6% gewijzigd door JohnD op 15-04-2004 16:15 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op 15 april 2004 @ 16:14:
linux pptpd ondersteunt standaard niet MPPE encryptie (dit moet in je kernel ingebakken zijn en staat in de pptpd settings dus uit).

je moet dat in je PPTP client uitzetten.
De client staat op "optionele encryptie". Ook Microsoft CHAPv2 staat uit, hij gebruikt de "normale" CHAP voor authenticatie.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op