Toon posts:

Netwerkkaarten + HUB -> merk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag m'n BNC netwerkje thuis (10 Mbit) upgraden naar een 100Mbit netwerkje (UTP).

Maar nu hoor van een aantal mensen dat ik toch echt wel alles van 3Com moet kopen en een aantal anderen beweren dat het niet zoveel uitmaakt.

Wat is waar? Ook naar kwaliteit/prijs verhouding gekeken?

Als ik nl. 3 3Com netwerkkaarten koop (a 140 piek) en een 3Com HUB (4-poorts) a 300 piek, kom ik op 720 piek uit.

Doe ik dat met een wat "minder" merk dan kom ik op 3 x 40 piek + 160 piek = 280.

Dat maakt nogal wat uit. Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik werk op LAN-partys al jaren met merkloos (nou ja.. realtek ;)... Gaat best goed.. Das ook met merkloze hub ;)...

Verwijderd

Als je wat geld te besteden hebt zou ik 3Com nemen, maar heb je niet veel dan realtek..of een een of ander standaard kaartje of hub.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar de prijs van een "minder" merk:

Target PCI UTP 10/100 - 33.78 -> 101.34
Target Switch-5x 10/100 HUB -> 164.97

Is dit wat?

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Voor 30 gulden meer zou ik dan toch voor 3com gaan.
Werkt namelijk altijd goed en geen problemen met drivers.

Nuff Said

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil is per netwerkkaart 100 gulden.

Verwijderd

Beste zijn noname,led wel op chipset.
Winbond wil wel eens lastig doen bij nieuwe instal windows,realtek is echt probleemloos.

• eymey
  • Laatst online: 21-08 22:52
Hmm, er zijn inderdada tongen die beweren dat 3com echt veel beter is. Zal ook ongetwijfeld wel, het is een grote naam. Maar de goedkopere kaartjes doen he took zeker niet slecht hoor, zeker die Realtek van dingen tegenwoordig niet meer.
Ze beheersen allemaal de techniek voldoende dus performance zal wel iets uitmaken maar niet veel. Ik heb wel zo'n idee dat Realtek-kaartjes misschien iets sneller gaan conflicteren met andere hardware dan 3com-kaartjes, maar van anderen heb ik weer gehoord dat 3com erook wat van kan op dat gebied.
En koop in plaats van een HUB dan liever een Switch, als je toch performance-minded bezig bent. Op anandtech is er ooit een keer een review van switches geweest geloof ik, met wat uitleg erbij.
Ik wil ook nog wel een keer upgraden maar blijf voorlopig nog ff bij mijn coax, de grootste drempel is bij mij het weer opnieuw moeten trekken van kabels.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb NE2000 PCI 10/100 Mbit kaartjes (Realtek) die prima werken (gekocht bij Mycom). Verder een 10/100 Mbit hub, best lachen, effe 400 Mb schuiven: loopt als een tiet, installatie ook geen probleem.

Verwijderd

hé wekkel,
geen filmpjes meer van crashes? :):):):):):)

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:14
Het grootste verschil is dat er op de 3com kaartjes een processor zit maar die is tegen woordig niet meer nodig omdat iedereen een hele snelle pc heeft. Dus zou ik voor een realtek gaan heb ik ook en het werkt perfect en is veel goedkoper :)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:32
3com is een van de betere netwerkkaarten die er zijn.
Je moet je alleen afvragen of je dat thuis nodig hebt.
Ikzelf heb nu allemaal 3com na jaren de realteks gehad te hebben..
Verschil... Niet.. alleen 3com wordt altijd ondersteunt enzow.. nooit problemen met drivers.
Ik heb die 3coms gekocht omdat ik ze goedkoop kon krijgen verder niet.

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
In huis heb ik in totaal 4 netwerkkaartjes.

1 onboard van m'n server (Compaq Proliant)
3 in 3 verschillende configs ( Arowana = El Cheapo merkje (995,- BEF)

Allemaal zijn het 10/100 kaarten, en ik merk GEEN verschil, nooit probleme met drivers (duh, realtec chipje) in geen enkel OS (linux, win98, win2k).

MAAAAAAR

Bespaar niet op een hub.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar m'n eerste hub heeft het welgeteld 2 weken uitgehouden. Nu draai ik op een Level One Autosensing switching hub, das dus geen switch, maar een hub die TERGELIJKERTIJD 10 en 100 Mbit netwerkkaartjes kan combineren(Intel technologie).

M'n eerst hub koste me 4.000 BEF, m'n nieuwe (die het nog steeds perfect doet) 11.000BEF

Natuurlijk zijn dat gewoon mijn ervaringen hoor.

Oh, ja, bespaar niet op kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's. 3Com lijkt me in mijn geval overbodig.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja koop gewoon 10/100 mbit realtek kaartjes (35 piek) en een switch van net iets betere kwaliteit dan de allergoedkoopste en je hebt een perfect netwerk ;)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Die Realtek-kaartjes 10/100 UTP kan je kopen bij de MediaMarkt. Kost idd F35,-. Let op: er staat geen Realtek op de doos! Dat is de chipset. De maker van de kaart zet z'n eigen naam erop maar de chips komen van Realtek.

Bloed, zweet & koffie

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op maandag 18 december 2000 19:21 schreef tinus1983 het volgende:
Het grootste verschil is dat er op de 3com kaartjes een processor zit maar die is tegen woordig niet meer nodig omdat iedereen een hele snelle pc heeft. Dus zou ik voor een realtek gaan heb ik ook en het werkt perfect en is veel goedkoper :)
Ofwel, we lopen gigantisch geld en tijd te investeren om onze processor zo hard mogelijk te laten lopen, en dan gaan we deze weer nodeloos belasten ? Da's net zoiets als een auto voor veel geld te tunen en te verlagen en dan permanent met een roof-rack rond te rijden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Nee, geen crashes meer. Ik kreeg klachten over de grootte van de gifjes.... :z

Verwijderd

Ik heb gewoon 100Mbit/s UNEX, is dat dan zo'n slecht merk? Koste maar F45 per stuk...
Pagina: 1