Na veel met php gewerkt te hebben, ben ik de laatste tijd bezig ASP te leren. Een ding valt me van ASP erg tegen en dat is het volgende:
Regelmatig wil ik een 'groot' stuk tekst toekennen aan een variabele. In php gaat dat gemakkelijk op deze manier:
Nu zou ik dit ook graag in ASP kunnen. Ten eerste lukt het mij tot nu aan toe nog niet om meerdere regels te gebruiken voor een string. Als ik verder ga op de volgende regel, dan zuurt de server dat ik mijn tekenreeks niet heb afgesloten.
Daarnaast heb ik het plaatsen van een variabele in een tekst ook nog niet gezien bij ASP.
Ook dat je niet hoeft te escapen bij php is echt een geweldige uitvinding
Nu is mijn vraag...
Zijn deze dingen mogelijk?? Of moet ik maar genoegen nemen dat ASP dit niet kan.
Regelmatig wil ik een 'groot' stuk tekst toekennen aan een variabele. In php gaat dat gemakkelijk op deze manier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $variabele = "bladibla"; $tekst = <<<EOD <p>Hier kan een hoop tekst komen te staan. <br /> Zelfs kan hier een {$variabele} in komen die erg gemakkelijk in de tekst te plakken is. </p> <p> Ook erg mooi is dat "escaping" niet nodig is... </p> EOD; |
Nu zou ik dit ook graag in ASP kunnen. Ten eerste lukt het mij tot nu aan toe nog niet om meerdere regels te gebruiken voor een string. Als ik verder ga op de volgende regel, dan zuurt de server dat ik mijn tekenreeks niet heb afgesloten.
Daarnaast heb ik het plaatsen van een variabele in een tekst ook nog niet gezien bij ASP.
Ook dat je niet hoeft te escapen bij php is echt een geweldige uitvinding
Nu is mijn vraag...
Zijn deze dingen mogelijk?? Of moet ik maar genoegen nemen dat ASP dit niet kan.