[PocketPC] Synchronisatie met vCard/vCalendar

Pagina: 1
Acties:

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:27
Ik ben bezig met m'n afstudeeropdracht en moet daarbij een koppeling gaan maken tussen een PocketPC (2003) en een MySQL database met daarin afspraken en contactgegevens, die normaal via PHP webpagina's te bendaeren zijn. Nu ben ik er al achter dat dat waarschijnlijk het beste met vCards en vCalendars kan gaan werken. :)

Als ik .vcf en .vcs bestanden nu rechtstreeks open vanuit de file explorer op de PocketPC (is trouwens een HP iPaq 2210) dan worden ze ook netjes in Outlook opgeslagen. :)

Nu is mijn vraag dus of er een script o.i.d. mogelijk is die dat synchroniseren kan automatiseren zonder gebruik te maken van Outlook op de lokale PC. Ik wil dus die bestanden ergens lokaal hebben staan en die moeten vervolgens m.b.v. ActiveSync (o.i.d.) automatisch in Outlook op de PocketPC worden opgeslagen.

Ervaringen zijn zeker gewenst!

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
je kunt afaik met myodbc een ODBC connectie maken naar een mysql DB en via ODBC kun je in windows / office een hoop bereiken...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Metalfreak
Hmmm, sou misschien wel kunnen, maar eigenlijk is het juist zo dat in die PHP-pagina's een functie ingebouwd moet gaan worden die ervoor zorgt dat de gebruiker de informatie zo naar de PocketPC gaat sturen...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Wil je .vcf en .vcs files genereren mbv php?

Ik wil namelijk ongeveer hetzelfde doen met mijn online crm systeem. Mischien kan je zelfs een wml site maken waar je door op een linkje te klikken een afspraak in je lokale agenda kan downloaden B)

seweso's blog

• Metalfreak
Ja, het lijkt me inderdaad het beste om dit te genereren met php. Maar om dit dan weer over te sturen naar de Pocket PC en die dan daar automatisch in Outlook gezet worden.... :?

• seweso

seweso

de mouw is uit de aap

Wat gebeurt er als je een statisch bestandje op een webserver stopt en dan naar die url browst met je pocket-pc?

* seweso laat jou lekker al het werk doen :P, maar helpt je wel op weg.

seweso's blog

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
*heeft hier *toevallig* een php class liggen om simpele vCal files te genereren, als iemand geinteresseerd is, laat maar van je horen :)

• seweso

seweso

de mouw is uit de aap

PrisonerOfPain schreef op 15 april 2004 @ 21:46:
*heeft hier *toevallig* een php class liggen om simpele vCal files te genereren, als iemand geinteresseerd is, laat maar van je horen :)
Ja ja ja ja ja ja ja! :P dat zou super zijn. Zelf gemaakt? Alle mogelijke functionaliteit geimplementeerd?

seweso's blog

• Metalfreak
PrisonerOfPain schreef op 15 april 2004 @ 21:46:
Jaaaaaa, ik ben ook geïntereseerd :)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41

• Metalfreak

• Metalfreak
Heeft er misschien wel al iemand ervaring met programmeren op de PocketPC en het uitwisselen van gegevens via ActiveSync? (en dan bedoel ik niet dat ding in de cradle zetten en wachten tot je agendapunten in Outlook staan... ;) )

Pagina: 1