Toon posts:

opzetten 'eigen' webserver op TU netwerk, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
voor onze vakgroep aan de universiteit heb ik een website ontwikkeld via een CMS welke php en mysql vereist. (waarom?, omdat het freeware en/of OS is en ik daar eerder prsitieve ervaringen mee had)

Nu is alles op de uni's netwerk M$, dus MSSQl en ASP. en dus geen mogelijkheid om dat direct in hun webserver te integreren.

Nu wil ik dus graag een eigen webserver draaien gekoppeld aan TU netwerk. (voorlopig alleen hosten website en storage data) Voordeel voor ons is natuurlijk dat we admin rechten hebben op het systeem en dat we onze website kunnen draaien onder linux, maar heb zo'n vermoeden dat ze daar weinig notie van nemen dit daar ze (ict universiteit) natuurlijk controle willen houden op het netwerk

Zal dus voor het opzetten van een webserver een compu en IP adress nodig hebben en moet dit schriftelijk aanvragen, en zou graag van jullie vernemen welke argumenten in mijn voordeel spreken voor een dergelijke oplossing, om zodoende de ICT afdeling te kunnen overtuigen waarom ze ons een webserver moeten laten draaien

Zelf heb ik weinig ervaring met webserver en aanverwante dus vraag het bij deze bij de kenners :).

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
?: ik heb gewoon PHP en MySQL op mijn Windows PC draaien.

Overigens is correcte afkorting MS.

edit: trouwens ASP(.Net) is ook gratis,er is ook een gratis IDE voor en voor het ontwikkelen kun je een gratis SQL Server (MSDE) gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door P_de_B op 15-04-2004 14:07 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Mijn argument is dat je maar lekker in ASP je site gaat bouwen. Iig, dat zou ik als TU netwerkbeheerder zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
ok, windows is ook een optie, was meer om te schetsen dat we onze eigen kueze willen maken wat betreft os en andere software

Gaat er meer om dat de ICT afdeling ons gewoon geen nieuwe hardware en IP adress wil geven, mits we de toegevoegde waarde kunnen aan tonen. (en een informatieve website geldt daar niet onder :( )

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

TeeDee

CQB 241

Dan ben je klaar dus.

De ICT wil niet meewerken m.a.w.: leuk geprobeerd, maar hiermee houdt het op!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 13:38

MF

Take a Seat

Tja, als je toch al niet in aanmerking komt waarom dan proberen?

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:19
- Regel 2de hands hardware, een Pentium 2 of 3 met 128mb ram doet het perfect.

- Met je regelde hardware onder je arm, vraag je een ipadres aan. Die krijg je wel, door het zelf regelen van je hardware nemen ze je wel serieus. Ipadressen kosten bijzonder niks.

- Regel wel iemand die iets van linux afweet, ook linux heeft zo nu en dan securityleaks etc.

TUE, UT of TUD ?

[ Voor 3% gewijzigd door rvtk op 15-04-2004 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou niet helemaal waar, in het verleden hebben ze ons "bij gods gratie' wel admin rechten gegeven op 2 andere computers, dus ik heb hoop, echter toen stonden we heel sterk daar ons software pakket dat nu eenmaal nodig had (iets met FlexLM). Maar das nu dus minder

maar om nu mijn hele site (2 weken full time werk) aan te passen aan asp en sql zie ik niet als optie

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 14:16 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
* Gomez12 ziet dit gewoon als verkeerde voorbereiding.

Jij wilt een website draaien in een IIS/ASP omgeving en je gaat 2 weken full time werken om een php resultaat te krijgen en dan hopen dat sysbeheer php / mysql wil installeren???

Of je komt zelf met een pc aanzetten of je moet het overnieuw maken... lijkt mij.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 14:09:

Gaat er meer om dat de ICT afdeling ons gewoon geen nieuwe hardware en IP adress wil geven, mits we de toegevoegde waarde kunnen aan tonen. (en een informatieve website geldt daar niet onder :( )
Dat lijkt me toch hardstikke logisch. Natuurlijk gaat een ICT afdeling niet zomaar faciliteiten uitdelen aan iedereen die daar om vraagt. Voor je het weet heb je tientallen systemen weggezet die uiteindelijk alleen voor PHPNuke/"my first CMS" applicaties gebruikt gaan worden die allemaal bij elkaar op één systeem hadden gekund.

Leg gewoon aan de ICT organisatie uit wat de toegevoegde waarde is van jouw oplossing. Als jouw oplossing tenminste toegevoegde waarde heeft, want het "onze eigen keuze willen maken" heeft misschien voor jou wel toegevoegde waarde, maar voor de organisatie als geheel natuurlijk niet.

Verwijderd

Beetje logisch nadenken en anders overleggen met je docent. Als het daadwerkelijk voor studiedoeleinden is zullen ze het vast begrijpen. En als ze het niet willen is het jammer maar helaas.

Overigens is de afkorting MS en niet M$. Pas erop, in het vervolg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.