De PC is al weg (ik ga morgen naar mijn zwager) hier, heb zelf adsl op analoog en geen verstand van ISDN.
Wat is er gebeurd:
Zijn PC deed niks meer, mobo bleek rot, nieuw mobo er in gezet door vobis, een van de laatste ASUS geschikt voor P IV 1,7 nu met DDRram
PC werkt weer en lijkt helemaal prima.
Komt hij thuis, geen ISDN internet met xs4all meer !!!
Sterker nog, als de kabel in de PC gestopt wordt, valt de dan gebruikte (om mij te bellen) telefoon uit.
Hij heeft een quatrovox thuiscentrale en een kpn/ptt isdn-2 S1 modem (?)
met nog een nummer aanduiding s42024-a260-c205 nt1 s1 isdn2 (?)
Ik snap echter niet (nooit naar gekeken) of hij nu bedoelt dat hij zijn modem bij de centrale heeft en een lange kabel (utp ook??) naar zijn pc / netwerkkaart of een soort splitter ofzo en dan de kabel in een PC-intern ISDN modem.
Nu een belangrijke vraag losstaande van bovenstaande: alhier heb ik de pc willen aansluiten op de netwerkkaart ivm router en adsl internet, dus gewoon met 1:1 utp kabel.
kAn dat dus in de RJ45?) ISDN mdem gebeurt zijn?
Zo ja kan dat kwaad?
Of is het toch zo simpel: nieuwe hardware, drivers opnieuw installeren!?
Nog andere tips over wat ik morgen bij hem kan proberen / meenemen?
Wat is er gebeurd:
Zijn PC deed niks meer, mobo bleek rot, nieuw mobo er in gezet door vobis, een van de laatste ASUS geschikt voor P IV 1,7 nu met DDRram
PC werkt weer en lijkt helemaal prima.
Komt hij thuis, geen ISDN internet met xs4all meer !!!
Sterker nog, als de kabel in de PC gestopt wordt, valt de dan gebruikte (om mij te bellen) telefoon uit.
Hij heeft een quatrovox thuiscentrale en een kpn/ptt isdn-2 S1 modem (?)
met nog een nummer aanduiding s42024-a260-c205 nt1 s1 isdn2 (?)
Ik snap echter niet (nooit naar gekeken) of hij nu bedoelt dat hij zijn modem bij de centrale heeft en een lange kabel (utp ook??) naar zijn pc / netwerkkaart of een soort splitter ofzo en dan de kabel in een PC-intern ISDN modem.
Nu een belangrijke vraag losstaande van bovenstaande: alhier heb ik de pc willen aansluiten op de netwerkkaart ivm router en adsl internet, dus gewoon met 1:1 utp kabel.
kAn dat dus in de RJ45?) ISDN mdem gebeurt zijn?
Zo ja kan dat kwaad?
Of is het toch zo simpel: nieuwe hardware, drivers opnieuw installeren!?
Nog andere tips over wat ik morgen bij hem kan proberen / meenemen?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)