Toon posts:

[2k] Foutmelding 'NTLDR is missing'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gisteren een computer gekregen, globale specs: standaard Asus moederplank, met 256 ddr Ram en Amd Xp 2200 Proc. MAAR zonder hardeschijf.
Nu heb ik een harde schijf (Operating systeem Win 2000 / FAT 32) uit andere computer gehaald en geplaats in het nieuwe systeem (Natuurlijk als "Master ").

Nu komt het: bij het opstarten lijkt eerst alles naar wens te verlopen, systeem ziet de harde schijf ( Quantum fireball 14 Gig ). Maar na het "afhandelen" van de Bios. Krijg ik direct de volgende fout melding: 'NTDRV is missing' en doet vervolgens niks meer.

Ik heb geprobeerd om Windows 2000 opnieuw op te zetten wat het probleem echter niet oplost. Tijdens de installatie procedure wordt de pc ge reboot en krijg vervolgens weer de zelfde fout melding 'NTDRV is missing'.

Iemand een oplossing voor het probleem ?

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Heb je bij het opnieuw installeren ook de hele schijf geformatteerd inclusief MBR?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit heb ik niet gedaan ( Is dit noodzakelijk ? ) Ik zou graag het OS met alle data op het nieuwe systeem willen gebruiken. Ik heb ik tijdens de installatie van Win 2k wel de MBR vernieuwt met Windows 2000 hertstel, hierbij kwam ik een soort van Dos prompt, hier heb ik het commando Fixmbr.exe uitgevoerd. (heeft uiteindelijk niks geholpen).

• Xiliath
moet het trouwens niet "NTLDR is missing" zijn?

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Een installatie afkomstig van een andere pc zal in de meesta gevallen niet werken. Een windows installatie is gebaseerd op de hardware die in een bepaalde machine aanwezig is.

Weet je zeker dat het om 'NTDRV' gaat? Geen foute spelling oid?

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
NTDRV??? Niet "NTLDR Is Missing"

Anders kan je hier wellicht de oplossing vinden:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;255220

Edit: great minds think alike :)

[ Voor 15% gewijzigd door wokkie15620 op 15-04-2004 14:05 ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 10:15

mjl

Ugh

De setup van windows 2000 opnieuw starten vanuit dos, dan bij de 1ste reboot is je opstart menutje weer gerepareerd, eventueel wel een andere install partititie kiezen tijdens de setup. De onafgemaakte setup kun je dan gewoon verwijderen en in de boot.ini de menukeuze verwijderen en je oude systeem weer als default zetten.

-------

Verwijderd

Topicstarter
Shame on me.......

Het is inderdaad NTLDR.. STUPID.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 14:08:
Shame on me.......

Het is inderdaad NTLDR.. STUPID.
Geef nie ;)

Deze link helpt waarschijnlijk ook wel:
http://support.microsoft....bContent=1&NoWebContent=1

Verwijderd

Topicstarter
"De setup van windows 2000 opnieuw starten vanuit dos", Ik heb niet eens de kans om de dos te komen. Kan ik dit doen met dos opstart floppy ??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[2k] Foutmelding 'NTDRV is missing' > [2k] Foutmelding 'NTLDR is missing'

Verder hoopte ik dat je deze wel had gevonden?
Windows Operated Systems - FAQ

Graag even alle tips die daar genoemd zijn afwerken voordat je eentopic opent :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 10:15

mjl

Ugh

yep dat kan met een opstart flop, en dan i386/winnt.exe uitvoeren

-------

Verwijderd

Topicstarter
Spider je hebt gelijk. Ik heb nu in ieder geval een stuk meer info.

Thanx !!

• Xiliath

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:39
mjl schreef op 15 april 2004 @ 14:15:
yep dat kan met een opstart flop, en dan i386/winnt.exe uitvoeren
Wel smartdrv.exe draaien voordat je dit doet ;)

anders zit je ong 2 uur te kijken naar files kopieren ;)

Verwijderd

Hey,

Tijdje terug diezelfde fout gehad op een pc die ik hier op stage moest fixen, echt uren liggen kloten...ik had zelfs een andere HD erin geduwd om te kijken of probleem daar wel zat. Kben geen super computer held, dus ik probeer gewoon de meest noobste dingen ;)

Ik heb uren de microsoft site liggen af te stopen, en google natuurlijk. Allerlei dingen in DOS gedaan die ik via websites enzo verzameld had.
Maar niets werkte, toen maar eens het geheugen van die pc verwisseld.
Wonder boven wonder kon ik daarna gewoon installeren zonder rare reboots en bluescreens.

Er is best wat over te vinden op het internet, maar een echte oplossing ben ik zelf nog niet tegengekomen.
Toevallig was gewoon het geheugen van die pc kapot en heeft het zodoende problemen geleverd denk ik.

Maar misschien toch eens het proberen waard? :P

-Ejo

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

ntldr missing kan vele oorzaken hebben.
verrotte hardware
foutieve verwijzing in boot.ini
corrupt geraakte ntldr.exe
etc etc.

Een kant en klare oplossing kan hier niet voor gegeven worden omdat deze foutmelding een verzameling aan fouten kan zijn.
Pagina: 1