Toon posts:

[php]call to undefined function: php_info()

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn pc heb geherinstalleerd krijg ik php niet meer lekker aan de praat.
Mijn pc:

XP Pro Corp
IIS webserver
PHP 5.0

Ik volg netjes de handleiding om php te installeren onder iis.
Checken of msvcrt.dll betsaat in system32 folder, en php4ts.dll, php4isapi.dll erheen kopieren.
In windows folder de php.ini plakken.

IIS laad de dll wel na een herstart, maar herkent gewoon geen functies meer.
Ik test met dit scriptje:

code:
1
2
3
4
<?php
echo "blaat";
php_info();
?>

output:
blaat
Fatal error: Call to undefined function: php_info() ... scriptnaam line 3

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 14:28

koli-man

Bartender!!!!

Volgens mij bestaat die functie ook niet.
Kiek...blaat doet hij wel, dus php werkt.
De error moet genoeg zeggen lijkt me.

[ Voor 50% gewijzigd door koli-man op 15-04-2004 13:36 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
is het niet phpinfo()?

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10

B2

wa' seggie?

de functie moet zijn:
code:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

De underscore moet weg. Zie http://nl.php.net/phpinfo

Verwijderd

Topicstarter
LOL

Ik ben er nu 2 dagen mee bezig geweest, en ik teste met een scripje dat al had. En daar stond mysql_connect() in. Waarbij ik dezelfde error kreeg. Toen had ik dit kleine scripje geschreven en gaf de zelfde melding.
Daarna ik IIS opniew installeren en php opnieuw gedownload. Maar met het kleine scripje deed hij nog hetzelfde.

STOM van me dat ik dat niet gecheckt heb. Morgen tentamen SQL, en sinds gister mee aan het klooien geweest. Weer een dag verprutst zonder dat het nodig was.

Maaruh... thx 8)7

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 14:28

koli-man

Bartender!!!!

offtopic:
Je hebt morgen tentamen SQL? En nu ga je het eens installeren. Ik bedoel, SQL leren kun je ook best doen zonder php enzo. Ik bedoel MSaccess werkt ook met sql.
En als je nu nog SQL moet gaan "leren" en je hebt morgen tentamen.....pfff, maar ja ik wens je in elk geval suc6.

sorry kon het niet laten

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Zelfs al had je gezocht op php_info was je op php.net op de goede pagina/functie uitgekomen. :z

Systeem | Strava

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31

pietje63

RTFM

koli-man schreef op 15 april 2004 @ 13:57:
offtopic:
Je hebt morgen tentamen SQL? En nu ga je het eens installeren. Ik bedoel, SQL leren kun je ook best doen zonder php enzo. Ik bedoel MSaccess werkt ook met sql.
En als je nu nog SQL moet gaan "leren" en je hebt morgen tentamen.....pfff, maar ja ik wens je in elk geval suc6.

sorry kon het niet laten
offtopic:
Hij zei niet dat hij php daarvoor wilde installeren, maar dat hij nu een dag minder had om te leren. Ik doe geen it-gerichte studie maar verpruts zovaak een dag in een tentamen week door gekloot met mijn pc terwijl ik had moeten leren

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:

sorry kon het niet laten

Ik ben al een week aan studeren hierop, en had alles lekker aan het draaien maar mijn pc kapte ermee.(mijn vriendin maaktr er ook gebruik van ;) )
Ik heb zelf een mysql interface gemaakt met php om zo wat makkelijker sql query's in te kloppen

Maaruh, ik had trouwens nog steeds het zelfde probleem met de functie mysql_connect().
Nu gebruik ik php 4.3 en alles werkt gewoon weer lekker.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Anders lees je de error even :z

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.