Toon posts:

crash met games na 5 min: p4c800del. + asus 9600xt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe computer, zal hieronder even mijn specs zetten:

Cpu: P4 3gig

Mobo: p4c800 del.

Mem: 2x 512 ddr 3200/400 (value serie)

Video: Asus 9600XT

HD: 2x 120 GB SATA (WD)

Na 5 min gamen b.v. Unreal Tournament (de oude) valt de pc in 1x uit en zie je alleen maar vage blauwe tekentjes op het beeld, is bij andere games hetzelfde!

Had het met de orginele drivers die meegeleverd zaten (volgens instructie geinstalled etc J) en toen heb ik de laatste nieuwe drivers geinstalleerd en daarmee nog altijd het probleem niet opgelost. Heb een Bios update gedaan, zonder dat het probleem verholpen was (hij start nu wel stuk sneller op). Ook al alle settings doorgenomen in de bios en het een en ander geprobeerd maar ook zonder succes.

Heb de laatste Direct-X ook geinstalleerd enzo, maar nog altijd blijft het probleem zich herhalen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of heb je nog tips? Heb 4 en 5 mei een LAN party dus dan moet alles goed draaien J.

Verwijderd

Duidelijk een warmte-probleem, check je temperaturen na 5 minuten, en voor de zekerheid ook de voltage's van je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat op standard, niet overgeklokt terwijl ik hem ipv 3,0 op 3,9 zou kunnen draaien zonder dat de cpu boven de 45 graden komt.

Videokaart staat ook op standard, had op internet wel wat gelezen over de 9600xt:

For the 9600, I have heard that on some of these cards it's necessary to enable AGP Fastwrites for stability and that a fix is being worked on for a future driver release. Unfortunately, fastwrites is disabled on the A7N8X and there is no way to enable it, not even with PowerStrip. Asus has confirmed this for me and it won't be changed with future BIOS releases.

Videokaart zou standaard (zonder overklokken of wat dan ook) toch niet te warm mogen worden ? en dan al na 3 - 5 min ??

Verwijderd

Je VGA-kaart ZOU zeker niet te warm moeten worden :)
domme vraag, maar draait het fannetje op dat ding?

Maar dat je PC echt uitgaat ipv een crash, sja. heb je echt je temperatuur gecheckt na 5 minuten gamen of daarvoor terwijl die idle was?

Verwijderd

Topicstarter
De fan van de video, draait wel gewoon. Ik zal smart Doctor nog is installeren en de temperatuur nog is bekijken, nadat ik het spel start (oud spel al..) hoor je een klein bliepje/tikje waarbij het net lijkt alsof hij b.v. de hd/video uitzet nog geen halve sec. erna krijg ik dus dat rare scherm en hangt het hele systeem. Hij start niet opnieuw op ofzo (was foutje van me) maar hij hangt echt helemaal. Toetsenbord en alles hangt dan, dus niet alleen de game zelf.

Verwijderd

Topicstarter
http://forums.viaarena.co...fm?catid=6&threadid=53748

Hier nog meer mensen met exact hetzelfde probleem.. die hebben ook al bios update / nieuwe drivers / nieuwe direct-x etc geprobeerd hun hebben zelfs ook al cpu/power supply etc vervangen en ook nog altijd zonder verbetering.

Heb een chieftec kast met 3 extra case fans, fan op video (basic) + fan op cpu zitten (zit met zon koel stikker vast, schijnt net zo goed te werken als koelpasta) cpu word ook totaal niet warm, als ik op 3,0 (wat het ook is) draai dan word hij zon 30 - 33 graden, als ik hem op 3,6 draai is hij nog maar 40-42 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:51:
De fan van de video, draait wel gewoon. Ik zal smart Doctor nog is installeren en de temperatuur nog is bekijken, nadat ik het spel start (oud spel al..) hoor je een klein bliepje/tikje waarbij het net lijkt alsof hij b.v. de hd/video uitzet nog geen halve sec. erna krijg ik dus dat rare scherm en hangt het hele systeem. Hij start niet opnieuw op ofzo (was foutje van me) maar hij hangt echt helemaal. Toetsenbord en alles hangt dan, dus niet alleen de game zelf.
Hieronder nog een aantal forums met dezelfde problemen:

http://www.abxzone.com/forums/showthread/t-60228.html
http://www.hardwareaccele...rums/viewtopic.php?p=7635
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&postid=1332440011
http://forums.viaarena.co...fm?catid=6&threadid=53748

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even een mailtje weggedaan naar asus zelf, want ik denk dat het probleem niet hardware matig is omdat er zoveel mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik ga nu nog even proberen telefonish contact met ze te krijgen..

Heb je nog tips of denk je dat je weet hoe ik het op kan lossen laat het dan zsm weten aub :-)

Verwijderd

Is het niet gewoon je voeding? heb je het probleem alleen als je gamed? of ook als je je pc boot en gewoon idle in windhoos laat staan?

wanneer ie crashed wanneer je aan het gamen bent zo het heeel goed je voeding kunnen zijn. :P

Check met speedfan of mbm je voltages wanneer je aan het gamen bent... :)

Verwijderd

Topicstarter
Is een 360 wat voeding, 3 case coolers + cpu cooler + 2x sata 120gb schijven + lite on dvd brander en floppy drive hangt eraan. Moet toch makkelijk kunnen lijkt mij...

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:59

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 16:13:
Is een 360 wat voeding, 3 case coolers + cpu cooler + 2x sata 120gb schijven + lite on dvd brander en floppy drive hangt eraan. Moet toch makkelijk kunnen lijkt mij...
dat kan makkelijk
ik heb 360watt :
5casefans
2neon staven
1cpu cooler
1 extra vga cooler
1 HD cooler
2 fancontrollers
2Hd's
2dvdrom/rw
floppy
temp sensors

[ Voor 5% gewijzigd door ApC_IcE op 16-04-2004 08:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de videokaart al omgeruild, maar heb nog altijd hetzelfde probleem...

heb AGP al op 4x gezet, 1x 512DDr eruit gehaald, bios op default gezet, nieuwste drivers geprobeerd,warmte en stroom gecontrolleerd,etc

Zou het te maken kunnen hebben met mn OpenGL en D3D instellingen (staan op basic)

Nogaltijd binnen 1 a 5 min dat hij uit ieder spel knalt en automatish reboot..

Waaraan zou dit liggen? Mobo/CPU/Voeding ?
ApC_IcE schreef op 16 april 2004 @ 08:26:
[...]

dat kan makkelijk
ik heb 360watt :
5casefans
2neon staven
1cpu cooler
1 extra vga cooler
1 HD cooler
2 fancontrollers
2Hd's
2dvdrom/rw