Toon posts:

Geen TV-out, Hercules 3D Prophet 9800XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niets meer van, ik krijg mijn TV-out maar niet aan de praat. In het ATI Control Panel heb je bij 'Weergaves' 4 opties om tussen beeldschermen te schakelen. Bij mij blijft de optie 'TV' greyed out, met het volgende pictogram:

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/support/images/grytvoutr128.gif

Wat ik ook probeer, ik kan de optie niet selecteren. Ik heb het volgende geprobeerd:

-Zowel composiet als s-video kabel geprobeerd.
-Kabels eens aangesloten met zowel televisie als PC helemaal uit.
-Resolutie eens op 800x600 gezet, met 16-bit kleuren en 60Hz refreshrate.
-Andere drivers geinstalleerd. Eerst ATI Catalyst 4.3, daarna 4.4.

Volgens mij zijn mijn instellingen ook gewoon goed. Ik stel mijn televisie in op het juiste kanaal, s-video of composiet, maar beeld blijft uit. Geforceerde weergave werkt ook niet. Ik kan weliswaar de TV optie selecteren, maar beeld blijft uit. Wat gesleutel aan de geforceerde weergave instellingen verhelpt het probleem ook niet.

Misschien nog handig: zie signature (Systeem 1) voor een volledig overzicht van gebruikte hardware. Wie kan mij helpen?

Verwijderd

het kan aan je tv liggen, ik heb ook een 39 cm tv gehad waar hij het op de ene pc het niet deed, en op een ander alleen zwart/wit.
Nu heb ik een nieuwe breedbeeld, en geen problemen meer :)

en mischien kan je je scart/kabels en tv op een ander systeem, dan weet je of het aan welk gedeeltje het ligt.

en probeer ook nog eens wat andere drivers omega ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Komt van Digit-Life:
Part 2. Card's Connection to TV

The main rule when you connect a PC and a TV-set is to turn off both units. You should not simply press the power button, but take out the power supply cables from the socket. Otherwise you may burn the TV-out of the video card and TV's video-in.
Ik heb mijn TV-out kabels wel in eerste instantie aangesloten met PC aan. Is dit echt waar wat hier boven staat?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 11:08 ]

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zal allemaal wel meevallen denk ik.

Je moet er wel voor zorgen dat je de boel eerst aansluit en dan pas je pc aanzet omdat dan je videokaart de 40-Ohm impedantie detecteerd op de tv-out, dan pas zal hij de tv-out kunnen activeren zodat jij hem kunt aanzetten in je control panel.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
En mocht ie het niet doen dan kun je de tv-detectie nog proberen te forceren. Daarvoor druk je op het tabblad weergave's en vervolgens op het knopje problemen oplossen. Je krijgt dan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/godyvdb/forceren.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Gody op 16-04-2004 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geforceerde weergave heb ik al geprobeerd, maar dat hielp niets. En de kabels heb ik ook een keertje aangesloten met zowel televisie als PC uit (zelfs uit het stopcontact), en dit hielp ook helemaal niets. Echt vaag.

Verwijderd

Heb je geprobeerd om je computer te rebooten terwijl je de TV aan hebt staan?
In principe moet je namelijk dan het boot-scherm op je TV zien.
Zoniet, dan is het wel een teken dat het foute boel is.

Reboot is vaak nodig om de TV aan de praat te krijgen is mijn ervaring.
(zie ook bovenstaande post van Roko die verklaart waarom :))

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 16:51 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 11:07:
Komt van Digit-Life:

[...]

Ik heb mijn TV-out kabels wel in eerste instantie aangesloten met PC aan. Is dit echt waar wat hier boven staat?
ik heb zo'n ASUS Radeon 9600XT/TVD met Break-out box (Video-in/out) en daar wissel ik gewoon tijdens aanstaan, en hij pakt m gewoon... ik heb hem wel aan mn VCR aangesloten op Scart2 aansluiting, die heeft namelijk altijd signaal.. als de uitstaat lust die t gewoon door naar Scart 1.. tis n Philips Stereo VCR..

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:46:
Heb je geprobeerd om je computer te rebooten terwijl je de TV aan hebt staan?
In principe moet je namelijk dan het boot-scherm op je TV zien.
Zoniet, dan is het wel een teken dat het foute boel is.

Reboot is vaak nodig om de TV aan de praat te krijgen is mijn ervaring.
(zie ook bovenstaande post van Roko die verklaart waarom :))
Reboot met kabels aangesloten heb ik ook gedaan, maar ik kreeg toen geen beeld te zien op mijn TV. Zou dit kunnen betekenen dat de TV-out op mijn videokaart, of de TV-in op mijn televisie kapot is?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 11:07:
Komt van Digit-Life:

[...]

Ja, dit is echt waar. Je televisie wordt geaard via de coax aansluiting terwijl je computer via de aardpen wordt geaard. Tussen de televisie en de computer zou dus een flink spannings verschil kunnen ontstaan (pak je computerkast en de aantenne aansluiting van de televisie maar eens tegelijk vast). Zo'n opdonder zou inderdaad funest voor verschillende aansluitingen kunnen zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op 16 april 2004 @ 17:08:
[...]

Ja, dit is echt waar. Je televisie wordt geaard via de coax aansluiting terwijl je computer via de aardpen wordt geaard. Tussen de televisie en de computer zou dus een flink spannings verschil kunnen ontstaan (pak je computerkast en de aantenne aansluiting van de televisie maar eens tegelijk vast). Zo'n opdonder zou inderdaad funest voor verschillende aansluitingen kunnen zijn.
Ik heb dan toch sterk het idee dat er iets defect is. Het lijkt me bijzonder sterk dat iets qua instellingen verkeerd staat, ik heb alles al zo grondig gecheckt. Bestaat er een manier om er achter te komen of de TV-out of TV-in defect is?

edit:

Zowel composiet als s-video geeft geen beeld, zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat de TV-out op de videokaart sowieso kapot is? Uiteraard voorop gesteld dát er iets defect is. Het lijkt me namelijk erg sterk dat twee verschillende aansluitingen op mijn televisie, composiet & s-video, tegelijkertijd kapot zijn. Of ze moeten, afgezien van het aansluitingstype, iets gemeen hebben, waardoor beide in één keer kapot kunnen gaan, maar daar heb ik geen verstand van.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit trouwens niet belangrijk zijn voor de FAQ? Het was mij in ieder geval helemaal niet bekend dat je je TV-out kunt verpesten door een verkeerde aansluiting. Volgens mij weten heel veel mensen dat niet, ik hoor heel vaak dat mensen kabels gewoon aansluiten met TV of/en PC aan.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet je PC helemaal uitzetten, kabels aansluiten, je TV aanzetten en dan als laatste je PC aanzetten. Alles aansluiten en je PC rebooten heeft geen zin aangezien je videokaart (en alles wat daar aanhangt) alleen wordt geinitialiseerd bij het "power on" signaal.
Pagina: 1