[wireless] AP alleen actief als vaste pc aanstaat

Pagina: 1
Acties:

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Mijn AP is verbonden met een adsl router, waar ook een paar vaste PC´saanhangen. Als de PC´s uitstaan dan kan ik bijna nooit verbinding maken met het WLAN, echter als ik een PC aanzet, en er is netwerk verkeer geweest, dan het is AP gewoon bereikbaar, en blijft ook in de lucht als de vaste PC weer uit is. Dit is uitermate irritant en is er een oplossing voor, behalve dan de adsl router vervangen door en wireless adsl router?

Excuses als dit al een keer langskwam, maar ik heb de search gebruikt maar kon niets vinden.

Specs Casemod

Verwijderd

Staat er ergens een default gw naar die PC toe?

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:36:
Staat er ergens een default gw naar die PC toe?
?
Als ik een van de vaste PC´s aan doe, wordt de AP actief, het maakt niet uit welke. Heeft de router een default gateway? Heeft dat invloed?

Specs Casemod

Verwijderd

Oh sorry, verkeerd gelezen. Ik dacht 1 bepaalde PC niet een willekeurige PC

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
niemand?

Specs Casemod

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
probeer eens met vaste ip's te werken zover dat mogelijk is, misschien dat dat helpt?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 10:27
Sommige AP's hebben een slaapfunctie , mischien dat die aanstaat?

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
JaNuZz schreef op 17 april 2004 @ 12:10:
Sommige AP's hebben een slaapfunctie , mischien dat die aanstaat?
Thanx, ik zal even checken, maar ik denk het niet, AP is een beetje een bagger merk: Q-tec.

Specs Casemod

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb ook een el-cheapo Q-tec AP... ding bevalt me echt erg goed, sterk signaal, meer dan 100meter bereik open sight, en gewoon nog 300KB/s via wireless door 3 betonnen muren over 30meter.

Dat ding heeft inderdaad een low power standby functie die aangaat als er geen bedraad netwerk meer is voor meer dan een uur(:?). Verder heeft dat ding van mij maandenlang aan een switch of hub gehangen zonder dat hij uitging. Simpelweg omdat er nog gewoon netwerk aanwezig is.

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Fludizz schreef op 17 april 2004 @ 22:13:
Dat ding heeft inderdaad een low power standby functie die aangaat als er geen bedraad netwerk meer is voor meer dan een uur.
Interessant, maar kan die functie ook uit? Een handleiding zat er niet echt bij.

Specs Casemod

• Fludizz
  • Niet online
Ik zal even kijken of ik het kan vinden in me AP. Die handleiding die erbij zat is inderdaad onder de maat, maargoed, so be it. ff opzoeken.

Edit:
Geprobeerd om het te vinden, duurde wat lang omdat ik het IP van et kreng vergeten was. Maar het is niet te vinden, noch of het aan kan, noch of het uit kan.

[ Voor 38% gewijzigd door Fludizz op 17-04-2004 22:45 ]

• FireArrow
  • Laatst online: 25-05-2022
standaard IP adres proberen?
volgens mij 192.168.0.1 op subnet: 255.255.255.0

edit: aanvulling

ik heb daarbij zelf m'n computer op 192.168.0.2 gezet.
geen idee of dat nodig is.

als het goed is kun je gewoon via je browser toegang verkrijgen tot je AP
http://192.169.0.1 :) en anders eventjes een mailtje sturen naar Q-tech toch?
Had ik ook gedaan met m'n E-tech AP... kreeg daarna een "werkende" gebruiksaanwijzing :9

[ Voor 70% gewijzigd door FireArrow op 17-04-2004 23:50 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heeft 'ie 2 ethernetpoorten? Apple Airports hebben een soortgelijke functie. Als je de ethernet in de verkeerde poort propt (wat wel gewoon werkt verder) gaat 'ie na een tijdje geen verkeer op standby.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
CyBeR schreef op 17 april 2004 @ 23:50:
Heeft 'ie 2 ethernetpoorten? Apple Airports hebben een soortgelijke functie. Als je de ethernet in de verkeerde poort propt (wat wel gewoon werkt verder) gaat 'ie na een tijdje geen verkeer op standby.
Nee, heeft slechts 1 poort. Ik zal de AP webinterface nog eens uitpluizen, misschien dat daar iets in te stellen is wat betreft power management.

Specs Casemod

Pagina: 1