Toon posts:

live video verbinding huwelijk

Pagina: 1
Acties:

• quintijn
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2008
geachte medetweakers ;).

Ik heb gezocht op google en met de search maar hier kon ik niks bij vinden.

De vraag luidt als volgt. Een collega van mij gaat binnenkort trouwen. Ivm met een zwangerschap kan de zus van deze collega niet bij de bruiloft aanwezig zijn. Deze is wonend in Zwitserland. Nou zou ik graag willen weten van jullie hoe jullie dat toch live aan haar zouden kunnen laten zien.

Is het mogelijk om een verbinding via sataliet te creeren? Of is dit zo ontzettend duur dat dit niet te realiseren is?

ik hoop snel van jullie te horen

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat denk je zelf?
Wat heb je al geprobeerd?

Het lijkt mij het handigst dat je het gewoon via een webcam het internet opstuurt, zodat z'n zus het kan bekijken, maar dit is niet iets waar wij je mee kunnen helpen, denk ik. De trouwerij in het gemeentehuis/kerk laten zien, wordt vrij lastig, zeker in de kerk. Vaak is daar geen internetverbinding. In geval van het gemeentehuis: Bel een ambtenaar daar, hij/zij kan je meer vertellen over de mogelijkheden.

Wel is het waarschijnlijk goed mogelijk in de accomodatie waar de receptie plaatsvind een laptop + webcam + internetverbinding te regelen, maar in dat geval zul je bij de accomodatie moeten informeren en niet op een forum :)

Dividend for Starters

• ElectroPanic
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 30-06-2016

ElectroPanic

B-E-A-utiful

kun je niet de gehele plechtigheid op een Dv camera opnemen en in zn geheel op een DvD branden? ok het is niet live meer maar om nou de hele tijd naar een pc scherm te staren.. (lijkt mij niet makkelijk terwijl je zwanger bent)

het duurt iets langer allemaal maar je hebt wel betere kwaliteid.
een live stream lijkt me moeilijk te realiseren als je niet de beschikbaarheid heb over een goeie upload.. over draadloze verbindingen weet ik het zo net niet..
zwitserland is niet 1,2,3 een paar huizen verder ;)

[Voor 39% gewijzigd door ElectroPanic op 15-04-2004 13:32]

GoT Almighty

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
UMTS is met z'n 64kbit upload wel genoeg om beelden door te sturen. Niet hoge kwaliteit, maar toch. Dat kan dus geheel draadloos en ook in de kerk :)

Vodaphone levert dat sindskort (zakelijk), dus kijk daar maar eens.

• Mayco
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-11 08:12
je kan misschien ergens in het gemeentehuis een accespoint zetten, en dan met een webcam en een laptop alles zo draadloos het net op sturen, in geval van een kerk, misschien een sterke accespoint bij een van de huizen naast de kerk?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:20
En anders via isdn heb je gegarendeerd 64kbit verbinding en dan netmeeting/msn of ander programma.

Enigste probleem is internet verbinding denk ik (al zullen ze dat wel hebben in een gemeentehuis). Zoals PromWarMachine al zegt een ambtenaar bellen.

• quintijn
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2008
thnks dr. cheeks. ga iik gelijk doen

• mabarto
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-11 13:31
kort maar krachtig:
http://www.dlink-benelux.com/data/docs/dvc1000_ds.pdf

verbinding opzetten door draadloos netwerk inderdaad, umts (denk vreselijk duur) of inderdaad een isdn lijn danwel niet gebundeld tot 128 kbit.

[Voor 62% gewijzigd door mabarto op 15-04-2004 13:36]

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dr.Cheeks schreef op 15 april 2004 @ 13:31:
UMTS is met z'n 64kbit upload wel genoeg om beelden door te sturen. Niet hoge kwaliteit, maar toch. Dat kan dus geheel draadloos en ook in de kerk :)

Vodaphone levert dat sindskort (zakelijk), dus kijk daar maar eens.
Een kennis van mij heeft voor zakelijk gebruik een UMTS verbinding, maar omdat dit door o.a. Siemens gebruikt wordt om kleine bestanden over te zenden naar monteurs langs de weg of andere toepassing die nauwelijks bandbreedte vereisen, ligt de datalimiet bij veel (zakelijke) abonnementen op 10 MB per maand. (!)

Bovendien is 't vreselijk duur, maar dat is relatief. Wat is je budget TS?

Dividend for Starters

• Arnout
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-11 19:34
64kbps upload is wel erg weinig, in ieder geval voor streaming video (+audio).

De meeste gemeentehuizen hebben wel een internetverbinding en misschien sommige wel met een flink upload.
In dat geval:
Webcam neerzetten
Servertje neerzetten
W2K + Media encoder

Aan de andere kant heb je dan wel een internetverbinding nodig die minimaal de upload aankan van de verbinding die het gemeentehuis heeft.

Dit is de meest voor de hand liggende oplossing lijkt mij, en het goedkoopst, het lijkt mij weinig te kosten zo.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:17

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Streaming video is lastig... Audio is wel te doen.

Ik heb zelf de bruiloft van mn neefje opgenomen. Laptop gewoon op de kerkinstallatie aangesloten, en met een microfoon in gemeentehuis ;)

Een internet verbinding is niet zo moeilijk, en spraak mag een lagere bitrate staan. 56k moet zelfs nog kunnen. (28kbit stream)

Als je ook met video aan de gang wilt (af te raden) dan heb je meer bandbreedte nodig. Maar de vraag is of je dat wel stabiel naar de andere kant krijgt. Wat voor verbinding hebben ze daar?

Beste optie is naar mijn mening audio only, en desnoods een paar fotos ter illustratie. Filmpje later overpompen, of op post/dvd ofzo
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee