[win2k] exclamation chord.wav wordt speaker beep

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Niet echt een gigantisch probleem, maar wel mega-irritant; sinds een paar dagen krijg ik in plaats van het geluidje voor het Exclamation sound event (default chord.wav) een beep uit mijn case-speaker. Ik denk dat dat ergens gekomen is nadat ik een aantal updates van windows update heb uitgevoerd, waaronder de nieuwe mediaplayer.

Nu heb ik al veel gezocht, maar veel verder dan de beep uitschakelen (waardoor ik bij bepaalde events dus helemaal geen geluid krijg) ben ik nog niet gekomen.
Gisteren nog wel een hele thread gelezen op annoyances.org waarin geopperd werd om in de registry ( HKCU\AppEvents ) te kijken of de entry voor .Default toevallig weg was, maar die is bij mij gewoon aanwezig.
Ik heb nog een export van deze hele tree gedaan van een andere win2k pc waar het probleem niet speelt, en die na het weggooien van de tree op de probleem pc geimporteerd, maar ook dat mocht niet baten.

Verder nog geprobeerd: mediaplayer update uninstalled, soundcard drivers uninstalled en weer geinstalleerd, ander geluidsthema geprobeerd.

Wie helpt me van die vervelende beep af? :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik heb zoiets normaal alleen maar als de geluidskaart niet functioneerd, doet die t gewoon bij jou?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Atgast schreef op 15 april 2004 @ 13:23:
ik heb zoiets normaal alleen maar als de geluidskaart niet functioneerd, doet die t gewoon bij jou?
Ja, geluidskaart functioneerd prima; ik luister nu naar een MP3 en ook het testen van de event geluidjes in control panel werkt uitstekend.
Het is ook enkel het exclamation event wat niet meer het juiste geluidje laat horen, alle andere events laten wel gewoon het bijbehorende wavje horen.

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 15-04-2004 13:26 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werkt je geluidskaart op zich nog wel gewoon? Ik ga maar uit van wel :)

Controleer eens of je 'Beep' service (...) nog gestart is? Het gemakkelijkste is om dit te doen door 'sc.exe' op te kop te kikken (een XP machine heeft die bv), en dan 'sc query beep' op een command prompt in te typen. Vergelijk dit eens met een andere W2k PC ?

[ Voor 66% gewijzigd door elevator op 15-04-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
elevator schreef op 15 april 2004 @ 13:26:
ja dus :)

voor de duidelijkheid (of voor degenen met een Nederlandse win2k): het exclamation event is het event dat je krijgt als je hierop klikt:

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
elevator schreef op 15 april 2004 @ 13:26:

Controleer eens of je 'Beep' service (...) nog gestart is? Het gemakkelijkste is om dit te doen door 'sc.exe' op te kop te kikken (een XP machine heeft die bv), en dan 'sc query beep' op een command prompt in te typen. Vergelijk dit eens met een andere W2k PC ?
Ja, beep service is gestart net als op mijn andere pc. Het uitschakelen van de beep service (dmv net stop beep) zorgt ervoor dat ik bij exclamation events dus helemaal niets meer hoor.
Event logs laten ook geen gekke dingen zien.

Misschien is het de wraak van Microsoft omdat ik IIS geuninstalled heb en Apache geinstalleerd heb? :P

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 15-04-2004 13:31 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

En ik ga ervan uit dat als je in mmsys.cpl je exclamation als voorbeeld afspeelt het ook gewoon 'goed' werkt? :)

Btw - het gaat hier toch over W2K Workstation en niet een 2000 server oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
elevator schreef op 15 april 2004 @ 13:31:
En ik ga ervan uit dat als je in mmsys.cpl je exclamation als voorbeeld afspeelt het ook gewoon 'goed' werkt? :)

Btw - het gaat hier toch over W2K Workstation en niet een 2000 server oid? :)
Inderdaad, als voorbeeld doet hij het prima.

Het gaat om win2k professional.

Als ik een andere user aanmaak krijg ik geen beep, maar ook geen chord.wav

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 15-04-2004 13:34 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Is het .wav bestandje niet beschadigd op de computer?
En dat daarom het systeem het geluidje niet kan afspelen, en daarvoor in de plaats een systeem beep geeft

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
klaasbram schreef op 15 april 2004 @ 13:37:
Is het .wav bestandje niet beschadigd op de computer?
En dat daarom het systeem het geluidje niet kan afspelen, en daarvoor in de plaats een systeem beep geeft
ik heb het ook met een ander wav bestandje geprobeerd die het op andere events ook doet (ding.wav bijvoorbeeld), maar ook die speelt hij niet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
toevallig iets met Nero gedaan, heb ook dit probleem gehad dat bij mij veroorzaakt werd door nero, ergens een registrykey die aangepast werd, ik zoek hem even op

EDIT: vind het niet meteen terug, in ieder geval was het probleem iets in volgende strekking:
in een bepaalde registry key mocht geen waarde ingevuld zijn,
nero vulde daar echter een null-waarde in of zo

ik kijk nog even verder

[ Voor 43% gewijzigd door Yoeri op 15-04-2004 13:46 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Kijk eens ofdat in je win.ini niks ingevuld staat wbt 'beep' - verder controleer eens de ini-mapping onder HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Current version\IniFileMapping\win.ini\Windows bij 'Beep' en vergelijk die eens met een andere PC? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Nee, niets met Nero gedaan; ik heb dus ook al de hele AppEvents tree uit de registry vervangen door een import van een PC waar het probleem niet speelt.
elevator schreef op 15 april 2004 @ 13:53:
Kijk eens ofdat in je win.ini niks ingevuld staat wbt 'beep' - verder controleer eens de ini-mapping onder HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Current version\IniFileMapping\win.ini\Windows bij 'Beep' en vergelijk die eens met een andere PC? :)
geen beep-verwijzing in win.ini en in de registry is de waarde bij "Beep" identiek op beide PC's, te weten "#USR:Control Panel\Sound"

edit: mijn startup sound lijkt ook niet te werken, maar dan hoor ik ook geen beep

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 15-04-2004 17:51 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Ik heb ook sinds een paar dagen dit probleem, erg irritant ;) Echt zo'n huh? moment.

Een blik in het logboek laat in ieder geval de laatste twee dagen zo'n 10x dit verhaal zien.

Ik zie ook dat er op de 15e een stuk of tien updates zijn geinstalleerd (klopt), waaronder een aantal Win2K hotfixes, en een aantal updates voor outlook express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
B-Man schreef op 19 april 2004 @ 01:06:
Ik heb ook sinds een paar dagen dit probleem, erg irritant ;) Echt zo'n huh? moment.

Een blik in het logboek laat in ieder geval de laatste twee dagen zo'n 10x dit verhaal zien.

Ik zie ook dat er op de 15e een stuk of tien updates zijn geinstalleerd (klopt), waaronder een aantal Win2K hotfixes, en een aantal updates voor outlook express.
Ik heb zojuist de critical update KB835732 gedeinstalleerd en mijn eventgeluidjes doen het weer :)
Ook ben ik die ongeveer 10 seconde durende zandloper vlak voor het inloggen kwijt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
crisp schreef op 20 april 2004 @ 21:58:
[...]

Ik heb zojuist de critical update KB835732 gedeinstalleerd en mijn eventgeluidjes doen het weer :)
Ook ben ik die ongeveer 10 seconde durende zandloper vlak voor het inloggen kwijt.
Haha, nu je het zegt: bij het verschijnen van het aanmeldscherm "hangt" windows hier inderdaad ook een paar seconden.

Zal morgen die update ook eens installeren, ben ik van dit "gezeik" af.

-- Eeeh, het is laat, en ik ben moe ;) Ik bedoel natuurlijk deinstalleren.

[ Voor 10% gewijzigd door B-Man op 21-04-2004 01:44 ]

Pagina: 1