Alternatief Uniflash

Pagina: 1
Acties:

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:18
Laatst een moederbordje gekocht van iemand, deze was verkeerd geflasht.
Dit is een leadtek Winfast K7NCR18GM
In dit moederbord zit een 4 mbit chip (3,3 volt)
Winbond W49V002AP

Om te hotflashen heb ik gebruik willen maken van een MSI moederbord. Een ms-6176 s370 moederbord. Deze heeft een 4 mbit bios op 3.3 volt.

Nu het proces, ik laadt uniflash met een kale bootflop. Switch het chippie en flash met het commando Uniflash -e winfast.bin het bios, uniflash gaat flashen, mooi.
Niet dus, write error.. :( ander chippie geprobeerd, hetzelfde verhaal :(

Maar als ik het originele bios van het moederbord erin flash werkt het prima met uniflash. Dus backup van het bios maken en deze met uniflash in het nieuwe chipje flashen. Dus Uniflash doet zijn werk maar doe ik iets verkeerd? Ik heb 2 biossen geprobeerd, die beiden van de site komen van leadtek.

Tevens geprobeerd met aminf332.exe deze geeft een foutmelding over het aanwezig zijn van USB?? (in bios, uitgeschakeld staan) en met awdflash, deze geeft aan dat het bios niet voor de chipset is.. :(

Wie heeft er nog een ander alternatief??

Verwijderd

Er zijn verschillende versies van AWDFlash, een wat oudere versie ging bij mij wel.

• jantje112
Ik heb er enkele geprobeerd, helaas geven ze allen een foutmelding, ook een optie om de flash te forceren heb ik niet kunnen vinden.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:07
jantje112 schreef op 15 april 2004 @ 12:19:
Wie heeft er nog een ander alternatief??
Contact opnemen met Leadtek Nederland via www.leadtek.nl. Ze reageren best snel op e-mail. Ze zitten in Almere (036-5350853)

• jantje112
Het email adres kan ik niet vinden, ik heb momenteel geen mobiele tel (of vast:)) bij de hand? Heeft iemand het adres voor mij?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:07
Via dit formulier kan je een e-mail versturen.
http://www.leadtek.nl/nts...?subject=Online%20Support

[ Voor 14% gewijzigd door biobak op 15-04-2004 15:49 ]

• jantje112
Ik heb een mail de deur uit gestuurd, mocht er nog iemand zich geroepen voelen om mij een bioschippie met het juiste bios op te willen sturen, graag.. dion_b misschien iets??
Pagina: 1