Toon posts:

[CSS] expression

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit een beetje met de eigenschap 'expression' van CSS in m'n maag. Deze schijnt alleen IE 5+ te zijn alleen ik wil zoiets ook gebruiken voor Firefox e.d.

Wanneer ik deze functie neem om het midden te bepalen en een aantal pixels naar de rechterkant wil:
code:
1
2
3
position:absolute;
left:expression((( document.body.clientWidth / 2 ) + 125 ) +"px" );
top:124px;

dan werkt dit allemaal feiloos in IE en niet in de andere browsers.
Ik wil dus dat er een blokje 125 pixels vanaf het midden komt te staan ongeacht de resolutie van het scherm.

Is dit probleem ook makkelijker op te lossen zodat het in alle browsers werkt (dus zonder expressions)?

Verwijderd

IE only gaat dus nooit werken in andere browsers.

toevoeging, andere browsers (ook wel echte browsers genoemd) hebben geen javascript nodig om een element te plaatsen t.o.v. de viewport, IE daarentegen....

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 12:26 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Cascading Stylesheet:
1
2
3
left:50%;
margin-left:125px;

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Clay schreef op 15 april 2004 @ 12:15:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
left:50%;
margin-left:125px;
Bedankt! Dit werkt idd :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog iets, hoe doe ik het nou wanneer ik een stuk tekst heb dat ik in het midden wil hebben van de pagina en links uitgelijnd. De tekst midden weet ik, dat is 740 px, de breedte is 100% alleen ik moet dus een left waarde meegeven die variabel kan zijn..

Afbeeldingslocatie: http://www.impres.nl/depelikaan/zo.JPG

Ik heb geprobeerd om een omringende div te maken met breedte 100% en daarin text-align:center te doen om de div met tekst in het midden te krijgen. Helaas werkt dat niet zo. Iemand een idee?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 13:28 ]

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 07:55
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:20:
Toch nog iets, hoe doe ik het nou wanneer ik een stuk tekst heb dat ik in het midden wil hebben van de pagina en links uitgelijnd. De tekst midden weet ik, dat is 740 px, de breedte is 100% alleen ik moet dus een left waarde meegeven die variabel kan zijn..

[afbeelding]

Ik heb geprobeerd om een omringende div te maken met breedte 100% en daarin text-align:center te doen om de div met tekst in het midden te krijgen. Helaas werkt dat niet zo. Iemand een idee?
Probeer anders margin-left:50% bijvoorbeeld mee te geven. Of speel een beetje met het percentage dan moet het wel lukken denk ik.
Pagina: 1