Toon posts:

[2003] Printers in Active Directory, waar?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een printer publishen, om deze makkelijk vanuit de AD te kunnen benaderen.
Wanneer ik dit gedaan heb kan ik deze via een client (XP) vinden in de AD. (Goed)

Maar ik dacht dat deze ook in een bepaalde OU kwam te staan, of heb ik dit mis. Er is nl een OU printers (weet niet of dit standaard is) maar hier staat niets in. Zie ik iets over het hoofd, of moet ik nog extra handelingen uitvoeren?

Alvast bedankt voor de reacties.......

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS hebben we het hier over?

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2003 server

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 22:25

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

komen in dezelfde OU als de server / pc waar op ze zijn aangemaakt, je ziet ze alleen niet zondermeer staan.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit :)

Verwijderd

Topicstarter
Zuig schreef op 15 april 2004 @ 12:18:
komen in dezelfde OU als de server / pc waar op ze zijn aangemaakt, je ziet ze alleen niet zondermeer staan.
Ehmmm. maar hoe krijg ik ze dan wel te zien??

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 12:24:
[...]

Ehmmm. maar hoe krijg ik ze dan wel te zien??
kan volgens mij niet

Verwijderd

In Active Directory User and Computers een nieuwe Query aanmaken, dan bij Find: kies je "Printers" en dan laten zoeken. Het resultaat is een lijst met al je printers in de Active Directory. Nu kun je ze ook verslepen naar een OU.

Edit: Je kunt ook je view veranderen in ADUC --> View --> Users, Groups and Computers as containers. Dan verschijnen je printers onder je server.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 13:40 ]

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:28:
In Active Directory User and Computers een nieuwe Query aanmaken, dan bij Find: kies je "Printers" en dan laten zoeken. Het resultaat is een lijst met al je printers in de Active Directory. Nu kun je ze ook verslepen naar een OU.

Edit: Je kunt ook je view veranderen in ADUC --> View --> Users, Groups and Computers as containers. Dan verschijnen je printers onder je server.
Beter weer wat geleerd 8) thanks man !!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, das wat ik zocht!
Pagina: 1