Dit is mijn eerste post hier dus ik hoop dat ik voldoe aan de gestelde eisen.
Ik heb het volgende probleem. Ik ben met een programma bezig dat een SQL database uitleest. Het filteren van records lukt wel mits ik in de broncode opgeef waarop gefilterd moet worden. Echter wat ik wil is dat ik d.m.v. een editbox deze filterwaarde kan opgeven.
De waarde dit ik in de editbox invul wordt in een string opgeslagen en wil ik waar ik hem nodig heb weer oproepen. De string werkt echter het terugplaatsen wil niet lukken.
zie onderstaande broncode.
v.b. als ik deze regel gebruik
m_pSet->m_strFilter = "fldArtikelcode = '1119' "; dan filtert hij netjes op 1119
nu dacht ik zelf aan deze
m_pSet->m_strFilter = "[fldArtikelcode] = Zoek "; hier wordt de string weer aangeroepen en zou het theoretisch moeten werken. Echter dit doet het niet. Laat ikhet zo staan krijg ik op het moment dat ik op de zoeknop druk de volgende error.
invalid column name 'Zoek' statement(s) could not be prepared
Heb de msdn gebruikt en deze helpt mijop dit punt niet echt verder. Ben ik op het juiste pad. Is er een andere methode die wel werkt die ik over het hoofd zie!?
Ik heb het volgende probleem. Ik ben met een programma bezig dat een SQL database uitleest. Het filteren van records lukt wel mits ik in de broncode opgeef waarop gefilterd moet worden. Echter wat ik wil is dat ik d.m.v. een editbox deze filterwaarde kan opgeven.
De waarde dit ik in de editbox invul wordt in een string opgeslagen en wil ik waar ik hem nodig heb weer oproepen. De string werkt echter het terugplaatsen wil niet lukken.
zie onderstaande broncode.
C++:
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
| void CSQLVoorraadView::OnBnClickedZoek() { GetDlgItemText(IDC_EDIT1,Zoek); //AfxMessageBox(Zoek); m_pSet->Close(); m_pSet->m_strFilter = "[fldArtikelcode] = Zoek "; //m_pSet->m_strFilter = "fldArtikelcode = '1119' "; m_pSet->Open(); int iNumRecords= m_pSet->GetRecordCount(); if (iNumRecords == 0){ AfxMessageBox("No matching records found"); m_pSet->Close(); m_pSet->m_strFilter = ""; m_pSet->Open(); } UpdateData(FALSE); } |
v.b. als ik deze regel gebruik
m_pSet->m_strFilter = "fldArtikelcode = '1119' "; dan filtert hij netjes op 1119
nu dacht ik zelf aan deze
m_pSet->m_strFilter = "[fldArtikelcode] = Zoek "; hier wordt de string weer aangeroepen en zou het theoretisch moeten werken. Echter dit doet het niet. Laat ikhet zo staan krijg ik op het moment dat ik op de zoeknop druk de volgende error.
invalid column name 'Zoek' statement(s) could not be prepared
Heb de msdn gebruikt en deze helpt mijop dit punt niet echt verder. Ben ik op het juiste pad. Is er een andere methode die wel werkt die ik over het hoofd zie!?
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.