Toon posts:

Medion PC: wireless disconnection problems

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs in de Aldi een nieuwe Medion PC gekocht. Wat betreft de wireless connectie heb ik echter serieuze problemen: om de 5 à 10 minuten is er een disconnectie, wat erg vervelend is!! 8)7

Ik heb een wireless router van Linksys (WRT54G) en alles werkte goed met mijn oude PC en met mijn portable (Fujitsu-Siemens met ingebouwde WL kaart van Intel). Ik heb alles ingesteld op de Medion PC (WEP, SSID, default channel, MAC adres ingegeven, heel de santeboetiek dus).
Wanneer ik in WinXP Home opstart kan ik de connectie opstarten, maar na 5 à 10 minuten: disconnect. Ik kan na een paar seconden de connectie weer opstarten maar na weer 5 minuten is het weer om zeep.
Ik heb op een andere harde schijf WinXP Pro geinstalleerd en daar heb ik hetzelfde probleem. Maar, op een of andere manier heb ik een bypass voor het probleem gevonden: als ik vanaf mijn portable een "Remote Desktop" sessie start naar de Medion desktop, dan is het probleem verdwenen: de connectie blijft stabiel, uren aan een stuk. Zelfs nadat de "Remote desktop" sessie afgesloten is en ik terug op de desktop ga werken is er geen probleem meer... tot de volgende reboot.
Ik heb het probleem gemeld bij Medion en ik hoop dat ze er wat gaan mee aanvangen.

Mario.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 11:43:
.....Ik heb het probleem gemeld bij Medion en ik hoop dat ze er wat gaan mee aanvangen.
afwachten wat medion ervan zegt dus. :9

Verwijderd

Ik denk dat het probleem meer in de connectie ligt. Probeer eens je router op een ander channel te zetten. Met de meeste wireless routers kun je een radio scan uitvoeren. Hierbij geeft ie aan welk channel het minste storing veroorzaakt. Ping eens lang achter elkaar (in cmd: ping /t 10.0.0.138) en kijk wanneer er pieken zijn.

Verwijderd

tipje uit 1 van die grote topics: de wifi adapter is mini-pci met custom build antenne. die kun je zelf ook naar buiten halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond eens proberen op een ander kanaal, alhoewel ik er mijn twijfels over heb vermits ik met mijn portable geen problemen heb (zie verder).

Dat van die antenne naar buiten te brengen lijkt mij wel een goede tip, want ondanks ik slechts op 2 meter (en zonder hindernissen) van de router zit, krijg ik een zwak signaal door. Ter vergelijking: met mijn portable zit ik in de ruimte ernaast (met een dikke muur ertussen) en ik heb daar constant een "excellent" signaal.

Toch raar dat ik na een "remote desktop" sessie geen enkele disconnect krijg. Volgens mij is het probleem te wijten aan het feit dat de driver te weinig opties naar buiten brengt. Het (duitstalig) tooltje dat meegeleverd werd, biedt ook weinig opties (enkel de keuze van het kanaal).

Bedankt alvast voor de eerste tips,
Mario.

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb eens gezocht naar de antenne en heb die teruggevonden achter het frontpaneel. Het is een klein printplaatje met een soort lamel op gesoldeerd. Deze is verbonden met het mini-PCI-kaartje via een fijn draadje: het ziet er nogal fragiel uit en ik stel me wel vragen over de doeltreffendheid ervan... :r

Verwijderd

Kan het niet zijn dat er ergens een instelling aanstaat die zegt dat de verbinding verbroken moet worden als deze 5 min idle is? Je geeft zelf aan dat als je remote desktop aan hebt dat je dan verbinding houd. Heb je ook draadloos internet? Zo ja ga is een zeer groot bestand downloaden (wat langer duurt als 5 minuten om binnen te halen) Als dit wel werkt denk ik dat het ergens een instelling is

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook al zitten denken. Het grote probleem is echter dat de driver GEEN ENKELE mogelijkheid geeft om ook maar iets in te stellen :X. Geen power management, geen advanced settings, zelfs geen deftige "toolkit".
Ik surf dus ook wireless. Ik krijg ook de disconnecties bij het surfen, bij downloaden van bestanden, in MSN Messenger... Zoals ik al zei, het rare is dat al die problemen verdwijnen als ik 1 keer een remote desktop gelanceerd heb.

En Medion? nog geen enkele reactie...

Wordt vervolgd...

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27
Tja... xp en wireless... :r

ga eens naar Start -> Uitvoeren en type sc.exe stop wzcsvc

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Probeer eens een ander kanaal. Lukt dat niet duik dan de wireless configuratie in van je router en zoek naar een optie die Preamble heet. Als het goed is staat deze op Long Preamble wanneer je deze veranderd in short Preamble dan is je verbinding wel stabiel. Vraag me niet waarom maar het is gewoon zo, heb dit verschillende keren ervaren.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
heb je dect telefonie in huis? Ik had erg veel last omdat mijn dect basisstation dicht in de buurt van mijn access point stond. Toen ik die een eind verderop heb geplaatst was bij mij alle problemen verholpen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. _/-\o_

JaNuZz: Ik heb de service gestopt en op het eerste zicht blijken er geen onderbrekingen meer te zijn. Ik zal vanavond nog wat verder testen (ik heb de service ondertussen op "Manual" gezet).

Tha_Lord: Het volgende wat ik zeker nog ga proberen is de "Preamble" setting. Hopelijk zal dit de connectie wat stabieler maken op de desktop, want ondanks het feit dat de PC vlakbij staat is het signaal soms "zwak". Het kanaal zal ik ook eens veranderen om te zien wat het geeft (deze tip kreeg ik ook al van _SpijkerForce).

_SpijkerForce: Ik heb niet gevonden hoe je een radio scan kan doen via mijn WLrouter -> LinkSys BEFW11S4. Sorry: ik had me in het eerste bericht vergist van type...

IntertOy: Ik heb inderdaad zo'n draadloze telefoon, maar die staat niet aan. We hebben ook een babyfoon staan, maar als hij afstaat blijf ik problemen hebben.

To be continued...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Wireless Zero Config service op manual zet, krijg ik bij het opstarten geen WL netwerk. Ik heb dus de service terug op "Automatic" gezet en ga dus telkens de service afzetten na de startup. Ik heb geen onderbrekingen meer gehad sindsdien. :)

Ik heb ook wat geexperimenteerd met de PreAmble setting, maar als ik "Short PreAmble" zet krijg ik de WL connectie van mijn portable niet meer aan de praat. :|

Ondertussen blijft het signaal op de Medion PC erg wisselvallig, ik probeer nog om het kanaal te veranderen.

Ondertussen nog steeds geen enkele reactie van Medion... :O

Verwijderd

Topicstarter
Het kanaal veranderen had ook geen invloed, alhoewel: bij kanalen 12 en 13 was het signaal veel sterker, maar... bij mijn portable kunnen deze kanalen niet gebruikt worden (deze kanalen worden immers enkel in Europa gebruikt, en Intel gebruikt enkel de eerste 11).

Ik heb wel nog een interessante link gevonden waar ze het probleem in detail geanalyseerd hebben 8) :

http://arstechnica.com/news/posts/1080251780.html

En Medion :O ...? Waarschijnlijk is mijn mail in hun "Deleted Items" terecht gekomen.
Pagina: 1