Toon posts:

Draadloos USB netwerk ICS gestopt met functioneren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus een draadloos USB netwerk, 1 PC is de host die een kabelinternetverbinding heeft (Win 2K), en de andere een client die internet zou moeten ontvangen (Win XP).

Op het eerste gezicht lijkt alles perfect te gaan, omdat in de taakbalk "linked" staat en connection quality "very good" etc.

En tot voor kort heeft ICS (internet connection sharing) altijd gewerkt. Maar sinds kort kan ik over het netwerk alleen nog bestanden sharen, maar de ICS werkt niet meer. Ik snap absoluut niet hoe dit kan.

Een ding wat het nog moeilijker maakt is dat ik mijn kabelverbinding ook via een LAN kaart binnenkrijg, en die ziet win 2k dus ook als een LAN verbinding. Als ik probeer om bij het USB netwerk Enable ICS aan te vinken krijg ik dit:

An error occured while ICS was being enabled

ICS can not be enabled
A LAN connection is already configured with the IP address that is required for automatic IP addressing

Er is dus ergens een IP conflict, en dit moet ik mss zien op te lossen. Maar aangezien ik netwerk noob ben heb ik hier uitleg bij nodig :)

Verwijderd

Je zou eens kunnen beginnen met ons te vertellen welke IP-adressen je dan ingesteld hebt. De error op zich is duidelijk genoeg wat mij betreft.

Er is al een netwerkadapter met het adres 192.168.0.1. Loop dus even de verschillende adapters langs en los het op.

Verwijderd

Topicstarter
Host PC: Bij mijn internet-LAN heb ik alles op auto-detecteren staan, bij LAN IP 192.168.0.1 submask 255.255.255.0

Client PC: Standaard gateway en DNS 192.168.0.1, IP 192.168.0.2, submask 255.255.255.0

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 22:09 ]