vmware : freebsd + win2003, kan dat ??

Pagina: 1
Acties:

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
hardware: ik heb een pc met 512 MB RAM en deze processor
CPU: AMD Athlon(tm) XP 1800+ (1527.22-MHz 686-class CPU)

doel : Daarmee wil ik gelijktijdig FreeBSD en win server 2003 draaien met vmware.
FreeBSD voor firewall (ipf,ipnat)/apachewebserver/mailserver (achter mxstream) enzo en win 2003 voor speciale windows dingen zoals IIS met asp scripting. Shares en evt PDC zut moet alleen naar LAN kant, maar IIS moet natuurlijk ook via Internet beschikbaar zijn.

nu : Momenteel draait op deze hardware freebsd 5.2 en vmware is daarop zelfs al als port beschikbaar. Heb veel ervaring met unix maar nix met vmware en nix met 2003 (heb alleen de cd :-)

mijn vraag : tips, ervaringen om bovenstaande config op te zz. Kan het eigenlijk wel en performance, hoe wordt die dan ?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Die performance kan eigenlijk alleen maar beroerd zijn. Daarnaast lijkt het me aardig onmogelijk om en Apache en IIS tegelijk te draaien, maar dat weet ik niet zeker.

Het lijkt me iig, gelet op de performance, veel beter om een tweede bak in te zetten en daar die Windows op te installeren, en dan aan portforwarding te doen of ProxyPass te gebruiken in Apache.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gaat op zich prima werken.

Als je bedoeld dat FreeBSD je host OS wordt, en Windows Server 2003 je guest OS.
De windows sessie(onder VMware) zal via bridged ethernet gewoon een IP adres krijgen op je LAN, en zal dus gewoon IIS kunnen draaien. Apache draait immers op een ander IP adres.
Moet je iig geen NAT setup kiezen.

Verwacht geen wonderen, en enorme snelheid. X heeft een stuk memory nodig, en dan blijft er weinig over voor je VMware sessie.
Ik heb zelf een P4 3.2 met 1Gb Ram, en daar draait Windows server 2003 onder VMware prima op mijn Gentoo linux installatie. Ik heb dan 256MBb gedefinieerd aan de VMware sessie.
Wanneer je (maar ;) ) 512Mb RAM hebt, zou ik niet meer de 196Mb ram definieren voor Windows onder VMware.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Heb ook een tijd Apache en IIS tegelijk gebruikt, gaat prima maar je moet er een op een andere poort dan poort 80 zetten dat is alles, en eventueel met virtuele host hem laten verwijzen naar de andere webserver.Het kan wel in VMWare maar let er op dat je dan veel geheugen kwijt bent en de preformance is niet zo goed als een enkele pc :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
dank voor voorlopige antwoorden.
die webservers naast elkaar gaat wel lukken. andere poort, forwarding of iets dergelijks. Heb idd maar 1 WAN ip adres met mxstream en tis maar voor de hobby.
ik denk dat ik maar 512 MB bij koop. hopen dat ze oude prijzen rekenen.
ow wat zaldie mooi worden :*)