Hoe kan je een finalized DVD +RW toch wissen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met de Philips DVDrecorder DVDR70.
Ik wilde wat films opnemen met de recorder en die vervolgens gaan bekijken op de dvdspeler van mijn pc.
Het probleem is echter dat tot het moment dat ik hem finalized, mijn systeem (windows XP) de cd niet kan lezen (zegt gewoon bot dat ie leeg is) en de dvd het in geen enkele dvd speler doet.
Zodra ik hem finalize is dat geen probleem meer.
Alleen zodra ik hem heb gefinalized is er geen mogelijkheid meer de disk toch te erasen,duur grapje.
Is er een tool die een dvd +RW toch kan wissen nadat deze is gefinalized ?
Of iets waarmee ik de niet gefinalize dvd toch kan lezen ?

Ik kom er met de search niet uit.
Mijn dvd speler/brander in de PC kan cd +RW lezen.
Heb ik een soort van UDF reader nodig of zo om die unfinalized cd's te kunnen lezen ?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 15:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan (tenzij ik me echt grondig vergis) gewoon een finalized +rw gewoon weer wissen, je kan er alleen geen data meer bijzetten (dat kan na het wissen natuurlijk weer wel).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-03 15:28
Format, that's the secter!!!

...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt een finalized DVD+RW inderdaad gewoon weer wissen :)

Had je het überhaupt eigenlijk wel geprobeerd :?

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
BalusC schreef op 15 april 2004 @ 11:33:
Je kunt een finalized DVD+RW inderdaad gewoon weer wissen :)

Had je het überhaupt eigenlijk wel geprobeerd :?
Uiteraard, alleen zegt nero op het moment dat ik de DVD wil wissen,dat het geen RW meer is !!!
Nadat de philips hem heeft gefinalized herkent het systeem de DVD niet meer als een rewritable,maar ziet hem als een gewone DVD +R
Ik moet dus iets zien te vinden waardoor de unfinalized cd toch ingelezen kan worden in XP waarna ik er gewoon een kopietje van kan maken.
Nero zegt wel netjes, er staat een film op, zoveel en zoveel MB,dat en dat formaat...

Wat ik dus doe,ik zet mijn films van de camera,waaronder hele oude stukken van mijn overleden vader, via de recorder op een DVD +RW.
Om die echter te kunnen bekijken op de pc of andere dvd,moet ie gefinalilized worden.
Als ik dat doe,kan ik hem niet meer formatteren nadat ik er een gewone dvd van heb gemaakt op de pc :(

EDIT:
Laat maar weer....
Op de DVD staat 4x RW maar er achter staat wel: recordable.
Kortom ik ben genaaid,ik heb rewritables gevraagd,hier ook voor betaald,maar recordables gekregen,en ja die wis je niet :(
Zie (maniacshouse)

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 15-04-2004 14:08 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
is ook verwaarend, bijv bij philips dvd's staat er DVD +R/rw maar dan is het een R, geen RW, bij rw staat er DVD+RW raar maar waar
Pagina: 1