Hoi, ik heb de voglende tabel :
Nu wil ik kijken hoevaak een vaardigheid_id voorkomt en dit dan sorteren met het hoogte aantal boven aan (DESC). Maar dit lukt me dus niet. Op dit moment heb ik het voglende:
Ik weet dat dit bij lange na niet goed is maar hoe dan wel ik heb al hier op GoT lopen zoeken naar "sorteren op count" en "order by count" en dan krijg je heel veel resultaten terug maar ik kan gewoon niet vinden wat ik zoek.
Het is dus de bedoeling dat je er op het eind zoiets uit krijt per vaardigheid _id het aantal gesorteerd op aantal.
Wie kan mij een helpende hand bieden want ik wordt er ondertussen echt bedroeft van
ben er namelijk al best heel lang mee bezig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| CREATE TABLE `ck_koppel_toewijzing` ( `id` int(255) NOT NULL auto_increment, `user_id1` int(255) NOT NULL default '0', `user_id2` int(255) NOT NULL default '0', `vaardigheid_id` int(255) NOT NULL default '0', `antwoord` varchar(255) NOT NULL default '', `competentie_id` int(255) NOT NULL default '0', `definitief` tinyint(1) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`id`) ) TYPE=MyISAM; |
Nu wil ik kijken hoevaak een vaardigheid_id voorkomt en dit dan sorteren met het hoogte aantal boven aan (DESC). Maar dit lukt me dus niet. Op dit moment heb ik het voglende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $sql_resultaat = "SELECT DISTINCT vaardigheid_id FROM ck_koppel_toewijzing WHERE competentie_id = '$_SESSION[session_user_id]' AND definitief = '1'"; $query_resultaat = mysql_query($sql_resultaat) or die(mysql_error()); while($resultaat = mysql_fetch_array($query_resultaat)){ $sql_aantal = "SELECT count(*) AS aantal FROM ck_koppel_toewijzing WHERE vaardigheid_id = '$resultaat[vaardigheid_id]' ORDER BY aantal DESC"; $query_aantal = mysql_query($sql_aantal) or die(mysql_error()); $aantal = mysql_result($query_aantal,0); echo "[ $resultaat[vaardigheid_id] ] aantal = $aantal <BR>"; } |
Ik weet dat dit bij lange na niet goed is maar hoe dan wel ik heb al hier op GoT lopen zoeken naar "sorteren op count" en "order by count" en dan krijg je heel veel resultaten terug maar ik kan gewoon niet vinden wat ik zoek.
Het is dus de bedoeling dat je er op het eind zoiets uit krijt per vaardigheid _id het aantal gesorteerd op aantal.
code:
1
2
3
4
5
6
| vaardigheid_id aantal 4 4 8 3 1 2 9 2 2 1 |
Wie kan mij een helpende hand bieden want ik wordt er ondertussen echt bedroeft van
[ Voor 9% gewijzigd door TwoR op 15-04-2004 11:25 ]