De Sitecom Sp-100/101 UPS

Pagina: 1
Acties:

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In een Macro krantje zag ik voor 65 euro de Sitecom Sp-100 UPS.

Eigenlijk zoek ik voor mijn servertje thuis ook een UPS. :) Toch zit ik met twee vragen:
1. zo'n UPS verbruikt ook stroom. Op de site van Sitecom wordt niet weergegeven hoeveel stroom de UPS zelf verbruikt. Iemand idee hoeveel UPS qua stroom verbruikt? Google en GoT geeft daar weinig informatie over (ooit was hier wel een topic over, maar de afbdeeldingen van een vermogenmeter zijn niet meer beschikbaar).
2. Heeft de Sitecom een fan? Zo ja, hoeveel herrie maakt tie?

Misschien dat jullie een andere UPS kunnen adviseren? Het liefst zo stil mogelijk want ik ben iemand van alles zo stil mogelijk maken. :)

Bedankt

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik heb hier zelf een Belkin 625VA, "Regulator Pro Gold series". Was in de aanbieding bij de PC World. Maakt nauwelijks geluid, 4 uitgangen. (+nog eens 4 met alleen pulsfilter, tegen blikseminslagen etc). Ook kun je 1 netwerkkabel door het ding leiden.
Wel groot en zwaar, maar dat vind ik niet zo erg. Zit een seriële kabel aan, wordt ondersteund door Network UPS Tools (protocol: belkin) op linux & friends, voor windows zit er standaard een CD'tje bij.
Het is trouwens een on-line UPS, wat betekent dat er altijd netjes 230V je PC/server in loopt. Dat vind ik hier in Ierland wel zo'n prettig idee. Ik zie af & toe gloeilampen iets knipperen, en er gaan wat indianenverhalen rond over de kwaliteit van de ESB-stroom.
Better safe then sorry zullen we maar zeggen :)

M'n huisgenoot heeft er ook eentje, en is er ook tevreden over. We hebben ze tot nu toe nog niet nodig gehad, maar ze zijn lekker stil. Heb geen fan kunnen ontdekken.
Je kunt de on-line 625VA herkennen aan z'n gewicht, en aan de aanduiding "AVR", dat is Belkins voor "on-line UPS".

Ik was er 200 euro voor kwijt.
Het verbruik van deze UPS is me niet bekend. Ik zal vanavond even op de labels kijken voor je.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b