[2,5'' -> USB] past mijn schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 14:53

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik heb hier een oud 2,5'' laptop harde schijfje liggen, een Toshiba HDD2912 om precies te zijn. Nu wil ik die graag in een externe behuizing met USB aansluiting hebben, waarvan ik er een aantal verschillende heb kunnen vinden. Echter ik kan nergens bij de specs van die dingen vinden of mijn schijfje er in gaat passen. Mijn schijf is namelijk 12mm dik, terwijl nieuwere laptop-HD's vaak maar 9mm dik zijn. In een ander topic over dit soort behuizingen hadden een aantal al zo'n behuizing gevonden om er achteraf achter te komen dat zij dus ook een te dik schijfje hadden :(
Helaas kwam in geen van de topics een behuizing langs waarbij men vermeldde dat ie ook voor 12mm disks geschikt was.
Wie heeft er ervaring met dit soort behuizingen en kent er één waar mijn diskje in gaat passen? En als ik die aanschaf en later een groter schijfje wil dat wél 9mm dik is, gaat die daar dan ook mooi in passen?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:06

mjl

Ugh

Meestal niet, ik zou contact opnemen met de winkel waar je 'm wilt kopen.

Mijn 2.5" behuizing is in ieder geval alleen voor 9 mm schijven.

Maar hoe groot is die schijf (in GB) ? Is het dan wel waard om een USB 2.0 case te kopen a ~ 40 euro ?

Als je een behuizing vind waar de 12 mm scijf in past dan past een 9mm natuurlijk altijd, je hebt alleen wat lucht over boven of onder je schijf.

[ Voor 56% gewijzigd door mjl op 15-04-2004 11:13 ]

-------

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 22:21
Ik heb hier nog een 6 GB 12 MM schijfje liggen.

* Weezer-DC houdt dit topic dus in de gaten

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
mjl schreef op 15 april 2004 @ 11:11:
Meestal niet, ik zou contact opnemen met de winkel waar je 'm wilt kopen.

Mijn 2.5" behuizing is in ieder geval alleen voor 9 mm schijven.

Maar hoe groot is die schijf (in GB) ? Is het dan wel waard om een USB 2.0 case te kopen a ~ 40 euro ?

Als je een behuizing vind waar de 12 mm scijf in past dan past een 9mm natuurlijk altijd, je hebt alleen wat lucht over boven of onder je schijf.
Schijfje is ongeveer 3 gig. Da's niet veel, maar meer dan zat voor waar ik hem voor wil gebruiken. En als het bevalt koop ik later misschien nog wel een nieuw (of 2e hands) schijfje.
Op het net zag ik een aantal behuizingen die rond de 25 euro zaten, dus dat lijkt me best betaalbaar?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
Moet het USB 1.1 of USB2.0 Hi Speed zijn?

Bij 2fastforU hebben ze een USB1.1 waar volgens mij alles in past.

De USB2.0 drive (die ik heb) pas alleen 9.6mm in.

http://www.2fast4ucomputers.nl/1024/index.html

(zoek bij IO controllers!)

[ Voor 7% gewijzigd door WVL_KsZeN op 15-04-2004 11:16 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op 15 april 2004 @ 11:15:
Moet het USB 1.1 of USB2.0 Hi Speed zijn?

Bij 2fastforU hebben ze een USB1.1 waar volgens mij alles in past.

De USB2.0 drive (die ik heb) pas alleen 9.6mm in.

http://www.2fast4ucomputers.nl/1024/index.html
Liefst wel USB 2.0 natuurlijk. Ook al is het maar 3 gig, dat duur ééuwen met een USB1.1 :(
Tnx voor de link iig.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:06

mjl

Ugh

Whuzz schreef op 15 april 2004 @ 11:16:
[...]

Liefst wel USB 2.0 natuurlijk. Ook al is het maar 3 gig, dat duur ééuwen met een USB1.1 :(
Tnx voor de link iig.
Wellicht kun je er 2 kopen en de hadrware over zetten naar het kastje waar een 12 mm schijf in past.

De behuizingen waar ik naar gekeken heb zijn alleen voor 9mm schijven.

3 gieg is nog best aardig, kun je redelijk wat op kwijt.

-------

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
mjl schreef op 15 april 2004 @ 11:20:
[...]

Wellicht kun je er 2 kopen en de hadrware over zetten naar het kastje waar een 12 mm schijf in past.

De behuizingen waar ik naar gekeken heb zijn alleen voor 9mm schijven.

3 gieg is nog best aardig, kun je redelijk wat op kwijt.
Die 2 behuizingen zijn compleet anders, gaat niet werken, behalve als je zelf dat USB1.1 kastje mod. Bovendien ben je dan veuls meer geld kwijt! :)

Dat USB 1.1 kastje is trouwens maar 16.xx euro exclusief, valt wel mee dus..

edit:
ik gebruik mijn usb2.0 kastje trouwens vaak op mn laptop, die USB1.1 heeft. Maar ik moet zeggen dat het me mee valt hoe snel/traag het is. Krijg wel altijd van die stomme waarschuwingen van XP, snel apparaat aangesloten op trage HUB, daar wordt ik echt een beetje naar van, Kut XP - dat weet ik nu zo langzamerhand wel!! GRRRRR!

[ Voor 24% gewijzigd door WVL_KsZeN op 15-04-2004 11:28 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op 15 april 2004 @ 11:22:
Dat USB 1.1 kastje is trouwens maar 16.xx euro exclusief, valt wel mee dus..

edit:
ik gebruik mijn usb2.0 kastje trouwens vaak op mn laptop, die USB1.1 heeft. Maar ik moet zeggen dat het me mee valt hoe snel/traag het is. Krijg wel altijd van die stomme waarschuwingen van XP, snel apparaat aangesloten op trage HUB, daar wordt ik echt een beetje naar van, Kut XP - dat weet ik nu zo langzamerhand wel!! GRRRRR!
Tja, voor dat geld kan ik me iig geen buil vallen nee.
Alleen dat USB1.1 :'(
In mijn netwerk hier heb ik een PC met een 10Mbit LAN verbinding en de snelheid daarvan is echt om te janken... die USB1.1 zal niet veel sneller zijn dan dat lijkt me. Maar goed, ik wil hem ook niet gaan gebruiken om steeds grote hoeveelheden data heen en weer te pompen, dat hoeft mar heel af en toe. Maar je weet nooit wat je in de toekomst graag wilt, dus het liefst heb ik een USB2.0 apparaat waar zowel 12 als 9 mm drivers in passen.

Update:
Na lang speurwerk heb ik een lijstje met 2.5'' enclosures samengesteld, waarvan ik er maar 2 heb die geschikt zijn voor HDD's dikker dan 9.5mm. Er zijn er ook nog wat waarvan ik niet kan vinden of die geschikt zijn voor 12mm HDD's, misschien dat iemand hier er meer over weet of er ervaring mee heeft?

:) = 12mm past wel
:( = 12mm past niet
:? = info niet gevonden

=============================

:? Media-to-go LHD1-US
:( Media-to-go LUS-200
:) Kingwin U2EXC-P
:( Kingwin KH-100
:( Transcend TSOMHDENC
:? Sweex AG000010
:? Q-tec 751H
:? Blaze (model nummer onbekend)
:( Eumax MAP-H21
:) Eumax ME-910U2
:? Eumax MAP-KC21

==============================

En laat ik nou degenen waar ik zeker van ben dat het gaat passen níet in Nederland kunnen vinden :(

[ Voor 32% gewijzigd door Whuzz op 15-04-2004 13:58 ]

Pagina: 1