Toon posts:

Win98 en profielen + samba Debian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb ervaringen van gebruikers van deze configuratie nodig:
win98 op debian+samba

Ik weet dat windows 98 met profielen kan werken, ik vroeg me alleen af, of dit ook echt wel goed werkt in samenwerking met samba+debian.

En zoja, moet je echt speciale instellingingen doen, en kan ik dan nog wel met win2k en winxp profielen en OSen draaien??

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Probeer het uit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:11
Profielen in win9x zou ik persoonlijk niet aanraden,werkt zeer kut.

Probleem wat je krijgt met roaming profiles is dat je settings gewoon in de HKLM keys van die machine toegepast worden. Op het moment dat jij als user op een brakke win98 PC inlogt, uitlogt en op de volgende inlogt, is diegene ook brak.

In principe staat de samba documentatie bomvol met uitleg over win9x roaming profiles. Op zich gelden dezelfde regels als NT/2K/XP, met als uitzondering dat je profile op je home server komt te staan, het opgeven van \\profileserv\profiles\user is niet mogelijk in win9x omdat win9x niet voldoende ruimte in zn datastructuur daarvoor gereserveerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
dus het is gewoon aanraadzaam om beter geen win9x te gaan gebruiken als je met profielen gaat werken.

Duidelijk!!

bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 11:47 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:11
Ik heb bij een bedrijf de setup als volgt vervangen:

- wel domain account login
- geen roaming profiles

Die account login is om met mssql en exchange te kunnen werken. Voor exchange moet je een of ander scriptje maken in batch of met vbscript waarbij je een registry entry aanpast voor de mailbox die geopend moet worden op de exchange server, aangezien die ook statisch staat op een systeem zonder roaming profiles.

Werknemers zijn tevreden over de setup. Inloggen gaat stukken sneller, rommel blijft machine specifiek (vaak zit dezelfde werknemer toch achter dezelfde PC, en als ie het mee wil nemen naar een andere bak gooit ie het maar op zn H:, daar heb je een homedrive voor toch?)