Toon posts:

Ipod overleden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste generatie Ipod heeft het na 1,5 jaar dagelijks gebruik begeven. Ik kan hem nu begraven want de reparatie kosten zijn ongeveer even hoog als een nieuwe Ipod. Het updaten/opladen gaat nog wel maar het afspelen niet, het folder-icoon blijft in beeld staan, ook na het 'resetten'. Volgens de reparateur van Apple moest ik de Ipod zien als een mobiele telefoon die je ook na ongeveer 2 jaar vervangd.

Heeft er nog iemand reanimatie tips?
Suggesties voor een nieuwe mp3-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Gooi hem iig niet weg!! Je kunt altijd nog de HDD eruit halen, heb je tenminste nog iets. Ik heb geen idee hoe hem te reanimeren helaas...

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als die reparateur dat zegt heb ik ineens een stuk minder interesse in zo'n Ipod of iig zo'n jukebox....2 jaar...mijn discman houdt het een stuk langer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wettelijk gezien heb je recht op 2 jaar garantie. Je zal denk ik alleen wat moeite moeten doen om deze garantie te claimen.
Gewoon apple aanschrijven dat je het niet eens ben t met de opgegeven kosten en dat je van hun een oplossing verwacht aangezien je volgens de europese wetgeving nog recht op garantie hebt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je hem niet gewoon als harddisk blijven gebruiken? Weggooien lijkt me wel heel erg zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik erger me ZO aan de hele wegflikker cultuur. En dan helemaal APPLE, die van die tijdlozen mooie ontwerpen maken, die zo 10 jaar mee zouden kunnen. Flikken ze je dit. Maarja, zo werkt het nou eenmaal tegenwoordig...

Een mobile telefoon, flikker toch op kleremonteur, mijn power mac en sparcstation van 10 jaar terug doen het ook nog. :)

ZO, moets er ff uit.

[ Voor 27% gewijzigd door maratropa op 15-04-2004 11:22 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 15 april 2004 @ 11:21:
Ik erger me ZO aan de hele wegflikker cultuur. En dan helemaal APPLE, die van die tijdlozen mooie ontwerpen maken, die zo 10 jaar mee zouden kunnen. Flikken ze je dit. Maarja, zo werkt het nou eenmaal tegenwoordig...

Een mobile telefoon, flikker toch op kleremonteur, mijn power mac en sparcstation van 10 jaar terug doen het ook nog. :)

ZO, moets er ff uit.
Tja, ik snap ook eigenlijk helemaal niet waarom dit gebeurt? Waar kan de apparatuur van nu niet tegen, waar andere apparatuur wel tegen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 11:31:
[...]

Tja, ik snap ook eigenlijk helemaal niet waarom dit gebeurt? Waar kan de apparatuur van nu niet tegen, waar andere apparatuur wel tegen kan?
Het is niet zo zeer dat het niet kan, alles kan. Maar de markt werkt zo niet. Als je kijkt naar de mobile telefoons, daar zit zo'n kleine levencyclus, dat klereding. Elk jaar willen mensen een nieuwe, en natuurlijk spelen bedrijven daar op in. En als de meeste mensen toch maar 1 jaar met een mobiel doen, waarom zou je dan een LCD display maken die langer meegaat.

Ik studeer industrieel ontwerpen, en ik spuug een beetje op dit concept. Het is nou eenmaal zo maar als het aan mij lag de qualiteit van sommige producten een stuk hoger. Maarja mensen zijn modeho*ren en de bedrijven bedienen ze op hun wenken.

Dat de techniek erg snel gaat is natuurlijk ook een factor, maar daar kun je ook op een andere manier mee omgaan. Trouwens, de meeste mensen hebben niks aan al die nieuwe shit, het word ze gewoon puur door hun strot geduwd.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 15-04-2004 11:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 15 april 2004 @ 11:38:
[...]

Het is niet zo zeer dat het niet kan, alles kan. Maar de markt werkt zo niet. Als je kijkt naar de mobile telefoons, daar zit zo'n kleine levencyclus, dat klereding. Elk jaar willen mensen een nieuwe, en natuurlijk spelen bedrijven daar op in. En als de meeste mensen toch maar 1 jaar met een mobiel doen, waarom zou je dan een LCD display maken die langer meegaat.

Ik studeer industrieel ontwerpen, en ik spuug een beetje op dit concept. Het is nou eenmaal zo maar als het aan mij lag de qualiteit van sommige producten een stuk hoger. Maarja mensen zijn modeho*ren en de bedrijven bedienen ze op hun wenken.

Dat de techniek erg snel gaat is natuurlijk ook een factor, maar daar kun je ook op een andere manier mee omgaan.
Zijn er ook bedrijven die hier niet aan mee doen en wel hoogstaande producten maken? Bvb. bij mobieltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

gladiool schreef op 15 april 2004 @ 11:21:
Ik erger me ZO aan de hele wegflikker cultuur.
Ik ook ja. De kwaliteit wordt overal van steeds minder en we denken dat we dan goedkoper uit zijn met z'n allen. Het is een domme kortzichtigheid.

Bovendien produceren we op deze manier een afvalberg waar je U tegen zegt, en dat is nog het ergste.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 15 april 2004 @ 11:40:
[...]

Ik ook ja. De kwaliteit wordt overal van steeds minder en we denken dat we dan goedkoper uit zijn met z'n allen. Het is een domme kortzichtigheid.

Bovendien produceren we op deze manier een afvalberg waar je U tegen zegt, en dat is nog het ergste.
en vertel dat die eikels in Den Haag en in Brussel eens...... :(

Het is idd zo dat de moderne apparatuur een geprogrameerde levensduur hebben en zo gebouwd zijn dat repareren te duur of gewoon totaal ommogelijk is.(ik denk hierbij aan het niet verkrijgbaar zijn van onderdelen) . Ik zelf gebruik b.v. mijn mobieltje net zo lang totdat ie het niet meer doet....Wat verbaasde mij...na gemiddeld 2,5 jaar gebruik kregen de meeste al kuuren!! :r

@TS probeer eens iemand anders te vinden die je ipod na kan kijken....misschien valt ie tocn nog te redden.

Sorry en dat moest er bij mij ff uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn er bij mobiele telefoons iig nog 'mooie' regelingen om ieder jaar voor (bijna) nop een nieuw toetstel te krijgen.
Een mp3 speler die bij wijze van spreke op jaar basis meer afschrijft dan een tweedehands auto vind ik gewoon schofterig.

Ik zou als ik jou was echt werk proberen te maken van die garantie, je zal heus niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
SWEEK Ik denk hoe minder modegevoelig/techniekgevoelig hoe beter het vaak met producten gesteld is. De concurrentie bij mobieltjes is natuurlijk moordend, in die business moet je er wel aan mee doen. Ik heb zelf geen mobiel, ik ben er verder niet zo in thuis.
Als de consument ECHT producten gaan eisen die langer mee gaan, dan zou er wat kunnen veranderen. Maar fabrikanten willen dat niet en zorgen er ook voor dat de zieltjes na een aankoop weer snel verleid worden tot het kopen van een nieuw iets.

Exiron Zoals je zegt, domme kortzichtigheid. Ben blij te horen dat er meer mensen zijn die het ook niks vinden. Ik denk dat heel veel mensen het niks zouden vinden, als ze de kans zouden krijgen. Maar het enigste wat je ziet is KOPUH KOPUH KOPUH.

Man ik heb hier een pioneer verterker staan, van 25 jaar oud, ouder dan ik, NIKS mis mee.
Die sparcstation 5 dus, 10 jaar oud, is niet snel meer, maar werkt nog steeds, je zou er prima op kunnen textverwerken, ik ben al helemaal verliefd op dat ding gewoon omdat er zo goed over nagedacht is, en hij gaat langer mee dan moeder theresa. (en wat er kapot kan is heel simpel te vervangen)

Weet je wat, als ik afgestudeerd ben dan zorgen jullie dat ik een baan bij apple krijg en dan zorg ik er voor dat je IPOD nog werkt als jij al onder de grond licht. ;) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 15-04-2004 11:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. Ik weet hier echt niks van, maar je moet misschien gewoon kijken wat het allemaal niet en wat het allemaal wel doet. Het ding is voorzover ik uit jouw post kan opmaken niet bruikbaar meer om muziek af te spelen. Maar waar zou dat aan kunnen liggen? Heeft die monteur dat ook gezegd? Vraag het anders. Dan weet je ook meteen *wat* er kaduuk is, en wat je nog gewoon kan gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

gladiool, ff offtopic maar ik kan niet achter je mailadres komen.
Ik wil je wat vragen, kan je mij ff mailen ?
esger [at] gmx.net
ikbenjepa [at] hotmail.com voor msn.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 08:58
Ts ik weet niet wat jou die ipod heeft gekost maar bij producten uit duurdere prijsklasse hoort ook een wettelijke vastgestelde minimale levensduur. Dit betekent dat ook al gaat je pc van 1000 euro naar een jaar kapot en had je maar een jaar garantie dat je terug kunt gaan na de winkel om reparatie te eisen..voor niets of tenminste tegen een redelijke vergoeding.Dit zou dus ook voor je ipod kunne gelden. Anders gewoon ff bluffen dat je anders wat drastischere actie gaat ondernemen (publicitiet zoeken enzo) daar schrikken de meeste (kleine) winkeltjes wel van.
Verder heb ik idd ook gelezen dat de meeste ipods het vrij snel opgeven. Meestal is de accu de schuldige, deze is van zeer nmatige kwaliteit. Ik zou om die reden alleen al nooit vban m'n leven zo'n ding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

flipje81 schreef op 16 april 2004 @ 09:41:
Meestal is de accu de schuldige, deze is van zeer nmatige kwaliteit. Ik zou om die reden alleen al nooit vban m'n leven zo'n ding kopen.
Da's echt onzin. Ik heb een iPod die in oktober 2 jaar oud is, en hij speelt nogsteeds langer op 1 accu dan het nieuwe iPod model splinternieuw voor elkaar krijgt. De accu is van Sony en Sony heeft enorm veel ervaring op het gebied aangezien ze begin jaren '90 al walkmans hadden die mini waren (kauwgom-formaat accu's) waarmee ze meer dan 30 uur konden spelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 11:00:
wettelijk gezien heb je recht op 2 jaar garantie.
Succes!
ik dacht anders 1 jaar maar hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op 16 april 2004 @ 09:50:
[...]

ik dacht anders 1 jaar maar hoor...
No way... De winkels beweren altijd 1 jaar, maar volgens de wet moet 2 jaar geloof ik. Zo iets iig

Jaa, bij radar doe je nog eens kennis op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

tja, maar dat was toch iets met die extra garantie bijkopen ofzo, waar ze je mee naaien?

Nou ja, ik wens de TS veel suc6 met zijn gang naar de winkel waar hij het gekocht heeft

* greatgonzo is stiekem blij dat hij een flash mp3 speler heeft, iets minder mechaniek erin, dus theoretisch minder kans op gebreken, maar in de praktijk kan dat natuurlijk tegenvallen.

btw, misschien iets meer voor GT? --------------------> Gadget Talk

[ Voor 13% gewijzigd door greatgonzo op 16-04-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 08:58
Exirion schreef op 16 april 2004 @ 09:44:
[...]

Da's echt onzin. Ik heb een iPod die in oktober 2 jaar oud is, en hij speelt nogsteeds langer op 1 accu dan het nieuwe iPod model splinternieuw voor elkaar krijgt. De accu is van Sony en Sony heeft enorm veel ervaring op het gebied aangezien ze begin jaren '90 al walkmans hadden die mini waren (kauwgom-formaat accu's) waarmee ze meer dan 30 uur konden spelen.
exirion ik lul niet uit m'n nek hoor de info die ik over die accu's heb ben ik diverse keren tegengekomen in berichten zoals de volgende http://www.webwereld.nl/nieuws/17204.phtml
Dat JIJ een ipod hebt die het nog steeds doet is of te wijden aan gelukkig toeval of misschien heb je er 1 uit een andere serie dit zegt echter nog steeds niks over de GEMIDDELDE gebruikers ervaring (statistisch gezien dan >:) )

[ Voor 18% gewijzigd door flipje81 op 16-04-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

flipje81 schreef op 16 april 2004 @ 10:16:
Dat JIJ een ipod hebt die het nog steeds doet is of te wijden aan gelukkig toeval of misschien heb je er 1 uit een andere serie dit zegt echter nog steeds niks over de GEMIDDELDE gebruikers ervaring (statistisch gezien dan >:) )
Misschien ga ik er ook beter me om. Dat wil zeggen, niet 20 keer per dag dat ding aan je PC kopppelen waardoor de accu weer bijgeladen wordt. In principe is die accu niet minder goed dan een andere accu. Waarbij ik wel de kanttekening wil plaatsen dat het niet zo'n slimme design decision van Apple is geweest om die iPod altijd te laten opladen zodra ie aan je PC hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

OH --> GT

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reparatie kosten Ipod:

De technische dienst vermoedt dat de harde schijf stuk is en niet de Accu (nieuwe accu kost trouwens 109 euro). Mijn probleem is dat de reparatie minimaal VAT 284.41 euro totaal kost!! 8)7

De Ipod is met zijn 1,5 jaar dus uit de 1 jaar fabrieksgarantie. Apple geeft als eerste reactie dat ik voor 79 euro per jaar extra garantie had moeten bijkopen maar dat vind ik overdreven. Dat is afwimpelen van het probleem. Boze brief is al naar Apple onderweg.

Weet iemand waar ik wat kan vinden over die 2 jaar garantie richtlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2-jaar wetgeving is nog geen 2 jaar actief... alles wat je voor de tijd hebt gekocht... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Hmmm kijk natuurlijk is het zo dat het schandalig zou zijn als een iPod na 2 jaar het niet meer zou doen maar:
1-overal hoor ik verhalen dat ie na 5 jaar het nog steeds doet (oid, iig mensen die de 1st gen iPod hebben sinds het begin en bij wie hij het nu nóg doet) dus misschien heb jij gewoon pech...
2-de 3rd gen iPod -en dat kan ik je verzekeren- begeeft het nit als je hem 2 jaar normaal gebruikt. Het enige wat opgaat is de accu. Dit is jammer...maar echt betere accu's van het formaat dat in de iPod zit, zijn er niet. De rest van de iPod (behuizing, HD enz.) is echt überstevig.

Natuurlijk kun je pech hebben en een brak model hebben met een productiefout oid, maar dan kun je binnen het jaar garantie claimen. En ik denk dus dat Sivaco gewoon een brakke iPod heeft gekocht 1,5 jaar geleden...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het daar inderdaad aan ligt, gladiool.
Misschien dat als de markt van bvb. mobieltjes een beetje gestabiliseerd is en er niet constant nieuwe dingen met nieuwe functies op de markt komen, mensen meer om kwaliteit gaan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Ik heb dus nu hetzelfde probleem, de iPod gaat niet meer aan, een rebooot helpt ook niet en ik heb hem ook zo'n 1,5 jaar.
als ik apple bel en zeg dat er nog garantie op zit, zouden ze daarin trappen?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Zapp Brannigan schreef op 31 augustus 2004 @ 04:35:
als ik apple bel en zeg dat er nog garantie op zit, zouden ze daarin trappen?
Niet doen joh. Krijg je alleen maar gezeur van en het is niet eerlijk.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Het 'Radar, je hebt 2 jaar garantie' verhaal is veel te kort door de bocht. Natuurlijk heb je 1 jaar garantie zoiezo, dat pakt niemand je af. Maar daarna wordt het een heel getouwtrek.

De 'garantie' van het tweede jaar is alleen een stuk kariger dan de normale, eerstejaars garantie. Zo betaal je zelf de verzendkosten naar de reparateur en zijn ook de manuren van de reparateur voor jouw rekening. De onderdelen die worden gebruikt om het apparaat te maken zijn als het goed is wel gratis..... koop maar een nieuwe 4G ipod
Pagina: 1