Bestanden updaten

Pagina: 1
Acties:

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Stel je hebt een site met 100-en pagina's en je gaat opeens van .html naar .asp bestanden. Dan moet je al die bestanden updaten qua links etc...

Nu kan dit in dreamweaver heel makkelijk maar ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier dreamweaver gebruikt. Wat voor proggies zijn er buiten dreamweaver die dit ook kunnen?

Ditzelfde geld eigenlijk voor het checken van links... nu heeft de w3c ook zo'n handige tool om dit allemaal te checken maar die werkt niet altijd even soepel.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als alle pagina's veranderen, dan is het toch een kwestie van zoek en vervang *.html -> *.asp

?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
Find & Replace in HomeSite bijvoorbeeld.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PowerGREP, werkt met RegExps.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Find & Replace in meerdere bestanden met Editplus II (werkt ook met regexp's)

[ Voor 22% gewijzigd door André op 15-04-2004 10:34 ]

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Zoiets als Powergrep bedoelde ik inderdaad.
Op dit moment gebruik ik namelijk dreamweaver maar ik wil daar eigenlijk vanaf en alleen topstyle gebruiken.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
In Topstyle kun je tenminste een volledige site bouwen!!!!1

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

willem169 schreef op 15 april 2004 @ 10:39:
In Topstyle kun je tenminste een volledige site bouwen!!!!1
In notepad ook :7

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar notepad is veel beter... Heb je gezien wat voor code Topstyle ervan maakt :r

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Ok, ff weer een beetje ontopic heren ;)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al die find-replace progsels zijn wel handig, maar als je links naar andere pagina's hebt (dus niet binnen die honderd van jou) gaat er toch iets goed fout dan :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

johnnyv.nl schreef op 15 april 2004 @ 11:24:
Al die find-replace progsels zijn wel handig, maar als je links naar andere pagina's hebt (dus niet binnen die honderd van jou) gaat er toch iets goed fout dan :P
Dan is het dus al fout gegaan in je ontwerp-fase ;)

• pagani
  • Niet online
BtM909 schreef op 15 april 2004 @ 11:25:
[...]

Dan is het dus al fout gegaan in je ontwerp-fase ;)
Hoe bedoel je? Als ik een link naar een andere pagina in een van m'n sites heb staan verandert die toch gewoon ook :/ Dat is dan niet bepaald een fout in m'n ontwerp. De originele pagina's waren in standaard html blijkbaar, dus dat zal dan wel een requirement zijn geweest. Als deze pagina's nu pas omgezet moeten worden naar ASP en de links intern ook zie ik de fout in het destijds gemaakte ontwerp niet :/

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

johnnyv.nl schreef op 15 april 2004 @ 11:31:
[...]

Hoe bedoel je? Als ik een link naar een andere pagina in een van m'n sites heb staan verandert die toch gewoon ook :/ Dat is dan niet bepaald een fout in m'n ontwerp. De originele pagina's waren in standaard html blijkbaar, dus dat zal dan wel een requirement zijn geweest. Als deze pagina's nu pas omgezet moeten worden naar ASP en de links intern ook zie ik de fout in het destijds gemaakte ontwerp niet :/
100-en pagina's zegt waarschijnlijk al genoeg? Daarnaast kan je met bijvoorbeeld RegExps onderscheidt maken tussen interne en externe links ;)

• pagani
  • Niet online
BtM909 schreef op 15 april 2004 @ 11:34:
[...]

100-en pagina's zegt waarschijnlijk al genoeg? Daarnaast kan je met bijvoorbeeld RegExps onderscheidt maken tussen interne en externe links ;)
Dan nog heb je mijn punt dat het destijds een requirement was en er geen fout in het ontwerp zit niet omver geworpen :P
Pagina: 1