Toon posts:

[2000] Label printer werkt alleen als default ingesteld is*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb problemen met het uitprinten op een labelprinter. het probleem is beetje wazig maar echt waar. Ik zal proberen een omschrijving te geven van de situatie.
Klein netwerkje met een netwerkprinter en een netwerklabelprinter.
Vanuit een applicatie "Ultimo" is er een optie om labels uit te printen direct naar de labelprinter. Dit werkt alleen als de labelprinter is gedefineerd als "standaard-printer". Heb je een andere printer geinstaleerd stuurt hij wel de printopdracht naar de printserver maar het lijkt erop dat de printeropdracht verdwijnt. Als je wel de labelprinter hebt gedefineerd als standaardprinter zijn er geen problemen, en wordt de labelprinter gewoon afgedrukt. Het enige wat ik weet is dat de applicatie gebruik maakt van Cristal Reports. Dat is volgens mij een layout programma voor het afdrukken binnen een programma, kan het mis hebbe hoor. Ik heb alle opties bekeken van de labelprinter en standaard printer, verder heb ik zelfs persoonlijk contact gehad met de programmeurs van Ultimo maar die konden mij niets vertellen waar het aan zou kunnne liggen.

Als jullie enig idee hebben waar ik probleem zou kunnen vinden zou ik dat zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet

siemen

pc: p4 256 mb 40 gb

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Type printer?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Dat maakt het idd wat makkelijker... :)

edit:

En wat bedoel je met "printopdracht lijkt te verdwijnen" ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het type is "Brother PT-9200DX" dit is dus de labelprinter!
Nou de applicatie stuurt de opdracht naar de printserver. Kijk bij bijvoorbeeld microsoft word, als je dan een printopdracht geeft zie je toch rechtsonderin een klein printer-icoontje? dat wil zeggen dat de printopdracht verstuurd word. Bij Ultimo hoort dat ook zo te gebeuren, maar dat gebeurt dus niet. :-)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 10:45 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[print problemen > Label-printcommando wordt niet opgepakt door normale printer

Als trouwens de developers van Ultimo het probleem niet eens op kunnen lossen; dan wordt het voor ons waarschijnlijk vrij lastig om dit wel te doen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Verder - aangezien je vertelt dat de print job wel op de printserver komt zou ik je willen aanraden eens in beide situaties de spoolfile te bekijken.

Je zou dit kunnen doen door de printqueu te pauzeren en vervolgens een afdruk te maken - de spool file kan je dan vinden op de print server in %Systemroot%\System32\Printers\ - als je vervolgens die laat printen, weer pauseert en dan een niet-werkende afdruk maakt - zou je de 2 verschillende jobs moeten kunnen vergelijken (kijk gewoon even ofdat het er ongeveer hetzelfde uitziet).

Hiermee zou je kunnen uitsluiten dat er de verkeerde printerdriver gebruikt zou worden door Crystal Reports.
Pagina: 1