Fast XS of Dutchweb ???

Pagina: 1
Acties:

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
nieuws: Oplossing voor Fast-XS-klanten in zicht

Ik was dus dinsdag avond ook opeens afgesloten en heb gisteren het contract met Dutch DSL / dutchweb de deur uit gedaan via de post.
Nu had ik vanmorgen om half 9 opeens weer internet, en volgens nedstat is dat via Fast-XS.
Nu vermoedt ik dat de statistieken van nedstat nu niet zo accuraat zijn, en wil ik erachter komen via wie ik nu mijn ADSL aansluiting heb.

Sowieso lijkt het me sterk dat de TPG mijn brief van gisteren al voor 8 uur bezorgd heeft bij Dutchweb dus ik denk dat fast-XS weer online is inmiddels:?

De website van fast-XS is zoals gewoonlijk verouderd in de nieuwsberichten dus daar heb ik ook nix aan.

Hoe kom ik er dus achter via welke provider ik internet heb :?

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 13:10
cûora schreef op 15 april 2004 @ 09:31:

Hoe kom ik er dus achter via welke provider ik internet heb :?
Telefoontje naar Dutchweb/FastXS?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

command prompt

'nslookup' (enter)
je ip adres intikken en dan enter.

wat krijg je dan te zien?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Wellicht toch onzin bij nader inzien.

[ Voor 84% gewijzigd door PcDealer op 15-04-2004 09:52 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• cûora
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 09:42:
command prompt

'nslookup' spatie
je ip adres intikken en dan enter.

wat krijg je dan te zien?
dan krijg ik in eerste instantie te zien dat mijn router een onbekende server is 8)7
Als ik het ip adres van de router invoer krijg ik dsl-82-199-143-***.dutchweb.nl.

Maar Fast-XS was altijd via dutchweb bij BBNED aangesloten als ik het goed heb, of heb ik nu wel DutchDSL aansluiting?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Technisch is er niet veel veranderd. En aan je ip hangt nogsteeds bla.bla.bla.fast-xs.nl lijkt me als reverse dns.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• cûora
bjck schreef op 15 april 2004 @ 11:15:
Technisch is er niet veel veranderd. En aan je ip hangt nogsteeds bla.bla.bla.fast-xs.nl lijkt me als reverse dns.
Wat bedoel je precies, dat het dus nog steeds Fast-XS is of dat het niet te zeggen is omdat Fast-Xs altijd al via Dutch DSL liep?

Ik wil het trouwens weten omdat ik, als ik inderdaad Dutchweb heb nu, Fast-Xs in gebreke moet gaan stellen omdat ze geen signaal meer kunnen leveren, anders zit ik aan 2 providers vast dadelijk.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
cûora schreef op 15 april 2004 @ 11:54:
[...]

Wat bedoel je precies, dat het dus nog steeds Fast-XS is of dat het niet te zeggen is omdat Fast-Xs altijd al via Dutch DSL liep?

Ik wil het trouwens weten omdat ik, als ik inderdaad Dutchweb heb nu, Fast-Xs in gebreke moet gaan stellen omdat ze geen signaal meer kunnen leveren, anders zit ik aan 2 providers vast dadelijk.
Verbinding liep altijd al via dutchweb. Volgensmij was fast-xs niets meer dan een merknaam.

Volgensmij is de hele netwerk infrastructuur voor jou adsl lijn door deels bbned (in oprdact van dutchweb) en dutchweb/dutchdsl geleverd. Alleen kocht jij het in via fast-xs (die kochten volgensmij alles in bij dutchweb).

Dus technisch is er niets vervanderd, alleen de partij waar jij je betalingen aan moet doen. Zoals de reclame van DELL:

"we hebben de dure tussen handel uitgeschakeld"

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:36

Floor-is

5.2

Fast-XS had niet zo heel veel klanten (700-800) en die zijn volgens DutchWeb allemaal overgenomen, maar dat blijkt nog niet helemaal zo te zijn. Wat ik weet is dat DutchWebServices nu de Fast-XS klanten (ietwat voorbarig) heeft aangeboden om over te stappen van F-XS naar DWS. Alleen of dat een rechtmatige daad is, dat is nog de vraag, zowel voor de eindklant als vanuit DWS. Wat DWS heeft gedaan is in ieder geval discutabel te noemen, ook als ik de faillisementsaanvraag van DWS voor F-XS buiten beschouwing laat.

Als je nu al langer dan een jaar klant bent geweest bij Fast-XS zou ik mooi de DSL-verbinding laten slopen en het ergens anders aanvragen. Ja dan ben je een tijdje down, maar je hebt dan ook niet meer te maken met de twee partijen die er zo'n rommeltje van lijken te maken. Gezien de recente ontwikkelingen en het gegons in de markt omtrent een aantal andere partijen is het niet onverstandig te noemen om hier zelf je conclusies aan te verbinden en het hazepad te kiezen.

Overigens:
Fast-XS is een merknaam die niet gevoerd mocht worden. Hierover is in januari een gerechterlijke uitspraak gedaan. Fast-XS moest dus al iets nieuws verzinnen want IC&S (dacht ik) wilde niet dat 'die DSL-boer' hun naam nog bleef gebruiken.
Fast-XS en DWS hebben al een tijdje een beetje mot over betalingen, leveringen en andere dingen. DWS heeft recentelijk besloten dat waar zij menen recht op te hebben nu maar eens betaald moet worden en toen Fast-XS niet instemde is een faillisementsprocedure ingezet. (Wie is de 2e schuldeiser eigenlijk?)

Frappant feit is dat de andere grote reseller van DWS inmiddels ook op eigen benen tracht te gaan staan: SpeedXS. Zij hebben iets bedacht met verborgen kosten waardoor je abbo erg goedkoop lijkt, maar dat eenvoudigweg niet is (zeker niet in het 1e jaar). Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat een aantal leveranciers van SpeedXS nogal goed in de gaten houden wat er gebeurt om zo snel mogelijk in te kunnen grijpen mocht het misgaan. (Waarbij ik er persoonlijk bang voor ben wat dat ingrijpen dan inhoud.)
Als laatste: SpeedXS is nu zelf partner van BBned geworden, maar contractueel zullen ze wellicht nog wel even aan DWS vastzitten, maar in ieder geval zullen de huidige verbindingen verhuist moeten worden van DWS naar zichzelf: dat kan ook nog wel eens een leuk verhaal worden. :X

Bericht hierboven

• cûora
Mocht het iemand nog interesseren, hier staat alles uitgelegd: http://www.dutchweb.net/overname/

De verbinding loopt dus sinds vorige week via dutchweb.
Pagina: 1