[Excel] Print cellen uit een rij

Pagina: 1
Acties:
  • 654 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06-2025

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
Goeie dag lui, ik ben bezig met dit probleem.

Ik moet in een excel sheet door alleen de rij aan te geven dat hij bepaalde cellen in die rij gaat uitprinten. Zou handiger zijn dat het ergens naartoe kopieert, omdat het met een labelprinter uitgeprint moet worden. Het gaat namelijk om gegevens van onderdelen en de fabrikanten.

Ik bedoel dus als ik het onderdeel dat in rij 4 staat, dat ik alleen maar rij 4 zeg maar hoef aan te geven, en dat het automatisch cel B4, C4, E4, enz uit print. Zou dat mogelijk zijn met macro's?

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie van dit forum, maar ik vond alleen macro's voor hele worksheets dat het bepaalde spullen uitprint, maar daar heb ik niks aan. Ik moet maar 1 rij uitprinten, bepaalde cellen op een Dymo label printer.

Alvast bedankt!!

-- Microsoft Certified Professional --

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik denk dat de property die je zoekt de PrintArea property is. Daarme zet je de printable area via een macro, hetzelfde als je via File|Print Area|Set Print Area doet.

Uit de help van Excel:
PrintArea Property Example

This example sets the print area to cells A1:C5 on Sheet1.

Worksheets("Sheet1").PageSetup.[b]PrintArea[/] = "$A$1:$C$5"
This example sets the print area to the current region on Sheet1. Note that you use the Address property to return an A1-style address.

Worksheets("Sheet1").Activate
ActiveSheet.PageSetup.[b]PrintArea[/] = _
    ActiveCell.CurrentRegion.Address

Signatures zijn voor boomers.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vertel eens wat je anders wilt hebben dan de gehele rij 4 selecteren, vervolgens via FILE | PRINT... kiezen voor Print Selection?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

BtM909 schreef op 15 april 2004 @ 09:32:
Vertel eens wat je anders wilt hebben dan de gehele rij 4 selecteren, vervolgens via FILE | PRINT... kiezen voor Print Selection?
zoals ik het lees wil ie dus uit die rij niet alle kolommen printen, maar slechts een aantal

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Dannies

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
yep, ik wil dat bepaalde cellen worden uitgeprint, en niet allemaal, omdat het ene wel belangrijk is op het labeltje te zetten, en het andere niet.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Je zou idd zeggen dat je gewoon een macro moet kunnen maken waarin je met CTRL de juiste cellen bepaald voor het afdrukbereik...werkt dat niet?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Dannies schreef op 15 april 2004 @ 09:54:
yep, ik wil dat bepaalde cellen worden uitgeprint, en niet allemaal, omdat het ene wel belangrijk is op het labeltje te zetten, en het andere niet.
Als je van te voren weet welke cellen belangrijk zijn of als je dat op de een of andere manier kunt aangeven kun je uiteraard meerdere keren de .PrintArea zetten en steeds printen voordat je de volgende .PrintArea zet.
Ik neem tenminste aan dat een cel op één label komt te staan?

Ander kun je misschien de standaard functionaliteit met Multiple Ranges gebruiken:
Worksheets("Sheet1").PageSetup.PrintArea = "$A$1:$C$5,$F$1:$G$5"
Ik heb het allemaal niet getest maar dat zal geen probleem zijn denk ik.

• Dannies

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
kamstra schreef op 15 april 2004 @ 10:11:
Je zou idd zeggen dat je gewoon een macro moet kunnen maken waarin je met CTRL de juiste cellen bepaald voor het afdrukbereik...werkt dat niet?
Maar ik heb dus een hele lijst, de ene keer wil ik het ene uitprinten, de andere keer het andere, dus dan zou ik voor elk onderdeel in me lijst een macro moeten maken ofzo :S. Dus ik dacht aan een knopje in een cel maken ofzo, of het selecteren van een rij en dan een macro laten draaien.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Om te beginnen, geef hier dan even duidelijk aan onder welke voorwaardes bepaalde cellen al dan niet geselecteerd moeten worden.

Je verhaal blijft vaag en zolang je geen duidelijk verhaal hebt, kan je dat ook niet vastleggen in iets van programmatuur. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

edit:
With ^^^, geef aan hoe je definieert welke cellen je wil printen. Wat je zegt 'ik geef een rij aan en dan moeten bepaalde cellen uit die rij geprint worden' is zonder meer vaag te noemen.
Dannies schreef op 15 april 2004 @ 10:26:
[...]

Maar ik heb dus een hele lijst, de ene keer wil ik het ene uitprinten, de andere keer het andere, dus dan zou ik voor elk onderdeel in me lijst een macro moeten maken ofzo :S. Dus ik dacht aan een knopje in een cel maken ofzo, of het selecteren van een rij en dan een macro laten draaien.
Wat je kunt doen is een macro maken die de PrintArea op de huidige cel zet en dan uitprint. Als je die macro aan een toetscombinatie toewijst dan ga je naar elke cel en druk je je toetscombinatie.
Als je geen andere methode hebt om aan te geven welke cellen je nu precies wil printen is het dat, of je selecteert met de muis en CTRL alle cellen die je wil printen en zet dan via het menu de printarea. Dat gaat namelijk ook.

Wat ook nog niet duidelijk is is of je alle cellen op hetzelfde label wil printen of elke cel op een apart label. In het laatste geval gaat de oplossing met macro->printarea zetten->printen niet op.
Verder moet je er rekening mee houden dat als de cellen niet naast elkaar op het papier (label) gezet kunnen worden, alle volgende cellen op de volgende pagina (volgend label) worden geprint. Is dat gewenst? Zo niet dan staat je meer programmeerwerk te wachten.

[ Voor 31% gewijzigd door Maasluip op 15-04-2004 10:46 ]

• Dannies

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
ik heb een lijst van onderdelen met leveranciers en fabrikanten en artikelnr. in Excel. Met een labelprinter print ik Artnr., leverancier, positienr., enz. op 1 label, dat ik dan op het onderdeel plak. Zo kunnen de monteurs die het onderdeel gebruiken, makkelijk aangeven wat er bij bestelt moet worden. Het wordt dus bijgehouden met excel, maar moet ook alle gegevens in het dymo software bijhouden, dat erg dubbel werk is. Ik wil dus dat het makkelijk wordt gemaakt om het gelijk via Excel te kunnen printen, maar in Excel staan meer gegevens bijv hoeveel er nog liggen in het magazijn enzo. Die hoef ik dus niet uit te printen op de label. Dus het gaat om bepaalde cellen in een rij.

Hopelijk is dit duidelijker wat ik wil?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dannies schreef op 15 april 2004 @ 10:55:

Onder welke randvoorwaardes worden welke cellen geselecteerd? Of zijn het altijd vaste cellen?

• Dannies

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
BtM909 schreef op 15 april 2004 @ 11:01:
[...]

Onder welke randvoorwaardes worden welke cellen geselecteerd? Of zijn het altijd vaste cellen?
het zijn vaste cellen, want de cellen vallen gewoon onder een kolom genaamd "Artnr" of "Leverancier"

Verwijderd

Dannies schreef op 15 april 2004 @ 10:55:
ik heb een lijst van onderdelen met leveranciers en fabrikanten en artikelnr. in Excel. Met een labelprinter print ik Artnr., leverancier, positienr., enz. op 1 label, dat ik dan op het onderdeel plak. Zo kunnen de monteurs die het onderdeel gebruiken, makkelijk aangeven wat er bij bestelt moet worden. Het wordt dus bijgehouden met excel, maar moet ook alle gegevens in het dymo software bijhouden, dat erg dubbel werk is. Ik wil dus dat het makkelijk wordt gemaakt om het gelijk via Excel te kunnen printen, maar in Excel staan meer gegevens bijv hoeveel er nog liggen in het magazijn enzo. Die hoef ik dus niet uit te printen op de label. Dus het gaat om bepaalde cellen in een rij.

Is het een idee om de kolommen die je wilt printen in de printable selectie te zetten en dan de rij selecteren (print selction) die je wilt printen van het onderdeel (moet volgens mij werken)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dannies schreef op 15 april 2004 @ 11:05:
[...]

het zijn vaste cellen, want de cellen vallen gewoon onder een kolom genaamd "Artnr" of "Leverancier"
welke kolommen dan? :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

@TS:

Geef eens een voorbeeld van je Excel-sheet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 11:05:
[...]

Is het een idee om de kolommen die je wilt printen in de printable selectie te zetten en dan de rij selecteren (print selction) die je wilt printen van het onderdeel (moet volgens mij werken)
Ik denk dat je dan in de knoei komt met pagebreaks zoals [rml]Maasluip in "[ Excel] Print cellen uit een rij"[/rml] uitlegt.

Ik vrees dat de inhoud van de cellen even naar een tijdelijk stukje in je worksheet gekopieerd en van daaruit geprint moeten worden.
Maar correct me if I'm wrong en als Excel een optie heeft om te brede printselecties op de volgende regel i.p.v. op de volgende pagina te printen.

Verwijderd

Maasluip schreef op 15 april 2004 @ 11:12:
[...]
Ik denk dat je dan in de knoei komt met pagebreaks zoals [rml]Maasluip in "[ Excel] Print cellen uit een rij"[/rml] uitlegt.

Ik vrees dat de inhoud van de cellen even naar een tijdelijk stukje in je worksheet gekopieerd en van daaruit geprint moeten worden.
Maar correct me if I'm wrong en als Excel een optie heeft om te brede printselecties op de volgende regel i.p.v. op de volgende pagina te printen.
Ik heb het net uitgeprobeerd en als je print selctie doet houd hij geen rekening met de printable selction :(

• Dannies

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
http://home.zonnet.nl/dvanwakeren/zooi/excel2.jpg

Hier een screenshot, laten we zeggen dat ik op dit moment en label wil hebben van het geel gemaakte rijtje, wil ik alleen dat Omschrijving, positienr, Artikelnr, overige leverancier wordt gedrukt. Dat netjes op een label onder elkaar. Om dat steeds over te nemen in het dymo programma is veel werk, dus daarom wil ik het simpeler. De dymo labeler is nu een printer op de computer.

[ Voor 37% gewijzigd door Dannies op 16-04-2004 07:29 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

[quote]Dannies schreef op 15 april 2004 @ 11:34:
http://www.geocities.com/dvwakerenrocu/fotos/excel2.jpg

Hier een screenshot, quote]

Jammer dat ie het niet doet:
We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
If this site belongs to you, please read this help page for more information and assistance.

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 15-04-2004 13:35 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1