Toon posts:

[IE] irritante freednshost.info pop-ups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren last van irritante pop-ups met teksten zoals:

- You-visited-an-illegal-Pedo-sites!!!
- Tramadol
- Sell Future Payment

Deze pop-ups verschijnen na een bepaalde tijd (lijkt een soort timer achter te zitten). Ik heb Spybot en andere anti spyware programma's gedraaid deze vinden veel dingen echter deze niet.

Ook heb ik in het register alle waardes met freedns, 213.159.118.226/Time+Clock.html, 81.211.105.49/ , worth a visit etc verwijderd en ik heb naar bestanden gezocht die hier aan gerelateerd zijn. Dan gaat het even goed. Maar als ik reboot dan zijjn alle register waardes en bestanden weer vrolijk terugen komen de pop-ups weer voorbij.

Ik heb de search gebruikt en ook google maar daar heb ik niks aan. Wie weet wat ik hier tegen kan doen ? Het begint me namelijk de keel uit te hangen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit hoort in Beveiliging & Virussen thuis, en daar hebben we een hele mooie FAQ; Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten . Lees vooral het stappenplan daar eens door. :)

Signature

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan ook deze faq van Software Algemeen bekijken: SA FAQ: virussen & spyware

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Dit kan liggen aan de messenger service in windows.

Als dit het geval is dan moet je deze service uitschakelen.

Dit doe je als volgt:

Ga naar start --> uitvoeren.

Typ dan services.msc

zoek dan naar de service messenger en stop deze.

Suc6!

Remco

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inderdaad past deze beter in BV, dan in SA :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 12:24

koli-man

Bartender!!!!

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 09:17:
Dit kan liggen aan de messenger service in windows.

Als dit het geval is dan moet je deze service uitschakelen.

Dit doe je als volgt:

Ga naar start --> uitvoeren.

Typ dan services.msc

zoek dan naar de service messenger en stop deze.

Suc6!

Remco
in je command regel "net stop messenger" typen

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
nee messenger service is uit dat is het niet

Verwijderd

koli-man schreef op 15 april 2004 @ 09:20:
[...]

in je command regel "net stop messenger" typen
Dit stopt eenmalig de service. Deze wordt weer gestart zodra je je pc weer opnieuw opstart.

Verwijderd

Probeer eens te werken met Ad-aware, ik heb hier zelf goede ervaringen mee. Je zou ook een kunnen kijken welke processen aan het draaien zijn via je taakbeheer. Wellicht staat hier iets tussen dat die pop-ups veroorzaakt.

Het is ook wel handig om een pop-up progje te installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 09:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verschillende anti-spyware programma's gebruikt ze doen eigenlijk allemaal het zelfde het is weg maar naar een tijdje dan lijkt het of er een trigger is en alles staat er weer. De messenger service is gestopt en hij blijft pop-uppen.Ik ga nu ad-aware proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 09:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 09:29:
Ik heb nu verschillende anti-spyware programma's gebruikt ze doen eigenlijk allemaal het zelfde het is weg maar naar een tijdje dan lijkt het of er een trigger is en alles staat er weer. De messenger service is gestopt en hij blijft pop-uppen.Ik ga nu ad-aware proberen.
Ik heb zelf ook de nieuwe google searchbar geïnstalleerd. Deze blokkeerd ook pop-ups.

hier kan je het downloaden.

http://toolbar.google.com/intl/nl/

Verwijderd

Topicstarter
google toolbar heb ik al en werkt hier dus niet voor ad-aware heeft ook wat gescant en verwijderd. Maar naar enige tijd zijn de pop-ups weer terug :? .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 09:47 ]

Verwijderd

kijk eens bij configuratiescherm software. Misschien staat hier iets. Verder kun je ook nog Spybot search and destoy gebruiken. zoek ook in je register naar de namen van je pop-ups :).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BtM909 schreef op 15 april 2004 @ 09:12:
Je kan ook deze faq van Software Algemeen bekijken: SA FAQ: virussen & spyware
Ik ga weer spammen, maar TS lees bovenstaande link eens door O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Misschien kun je ff als tussen oplossing een pop-up killer installeren.

Volgens mij is op de volgende link wel een goede te downloaden. Dit is wel een trial version, maar daar kan je wat aan doen ;) .

http://www.tooto.com/popup-killer/index.htm

of deze

http://www.firstnetsoft.com/popdownload.html

Misschien kun je intussen ff uitzoeken welke processen er draaien in windows die erg vaag zijn. probeer die dan een voor een uit te schakelen, en kijken of dat werkt.

Verwijderd

een popupkiller lijkt me niet echt een oplossing. Dan blijf je die zooi op je computer houden.

Heb je verder al een gewone virusscanner gebruikt?

leuke melding trouwens: - You-visited-an-illegal-Pedo-sites!!! :o

Verwijderd

Topicstarter
volgens ben ik eindelijk verlost van de pop-ups. Via via werd me aangeraden cwshredder te draaien http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html. Deze scant heel snel je pc en verwijderde in mijn geval enkele dingen. Ik reboote en er kwamen geen pop-ups ik heb ook geen bestanden en register waardes (meer) gevonden die aan dit probleem gerelateerd zijn. Kortom ik ben er gelukkig van af.
Pagina: 1