Toon posts:

Apt-update test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een apt-get server (proftpd) opgezet, en compileer de packages die daarop komen te staan zelf.
Nu heb ik een vraag, waarvan ik het antwoord niet heb kunnen vinden.
In de apt-get handleiding staat hier al niks over.
En op google heb ik gezocht, en ook hier niks te vinden hierover.
Ook in de DEB handleidingin niks gevonden!!!

Mijn vraag is als volgt:
Als ik nu een nieuwe packages gemaakt heb, maar deze nog niet wil laten updaten omdat ik hem nog eerst wil testen, kan ik dan aangeven in die packages, dat deze nog niet over de oude versie heen mag gezet worden??

Omdat ik mijn servers automatisch laat kijken naar updates, moet ik dus een manier hebben, dat deze server kunnen zien dat de nieuwe packages nog niet geinstalleerd mag worden!!!

Iemand een idee???

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12
Waarom niet 2 trees bijhouden zoals debian zelf ook doet? (stable + security)
Maak gewoon 1 tree met geteste packages en een tree met ongeteste packages.

Zodra je package getest is, verplaats je m naar de tree met geteste packages

[ Voor 25% gewijzigd door Jelmer op 15-04-2004 09:11 ]

Verwijderd

Dan moet je dat package nog niet in je repository zetten? :?

Da's niet handig, dat snap ik. Wat je volgens mij kunt doen is een nieuwe "categorie" aanmaken in je repository genaamd test. Dit is dus ook een nieuwe subdir in de repository. Alle machines die deze categorie NIET in de sources.list hebben staan zullen deze updates NIET ophalen of installeren.

Of mis ik iets?

Verwijderd

Ik denk dat Jelmer en Max_Kool hetzelfde bedoelen, maar volgens mij hebben ze wel gelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet mogelijk om in een package aan te geven, dat die hem nog niet mag updaten over de oude!!!

Oke bedankt voor jullie antwoorden en tips!!

Verwijderd

Zo werkt apt niet. Bij apt zijn packages onderverdeeld in categorien. "testing" "stable" etc. Dat is juist de manier om aan te geven of een package wel of niet geinstalleerd mag worden.

Als een package onder testing valt, en in de configuratie van apt (op de client dus) staat dat er uitsluitend stable packages geinstalleerd mogen worden dan wordt dit package dus niet opgehaald.

Verplaats dit package naar stable en je machine haalt het ineens wel op, en installeert het.

Mooi toch? Ik snap niet wat je nog meer aan functionaliteit zou willen.
Pagina: 1