Toon posts:

n-gage firmware probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen terug heb ik een probleem gekregen in de firmware van mijn nokia n-gage. Ok verder niet moeilijk over doen d8 ik. Naar nokia service point gegaan en nieuwe firmware erin laten zette. Alles werkt goed...maar hier komt het probleem:

Ik kan na de upgrade ineens geen bestanden meer op mijn 128mb mmc (multi media card) meer zetten als ik mijn n-gage connect dmv. usb kabel. Dit werkte van te voren wel. De kaart is met de telefoon geformatteerd en functioneert verder ook 100%.
De originele kaart die ik erbij kreeg werkt nog wel 8)7

Als ik de kaart in mijn digicam duw en dan met de pc connect kan ik er wel bestanden op zetten.

Nou heb ik er zelf nog wat verder mee gespeeld, maar kben er nu dus achter gekomen dat ik er alleen bestanden op kan zetten (als hij zich in de n-gage
bevind) als de kaart met fat32 is geformatteerd. Het probleem is alleen dat de telefoon NIET werkt met fat32.

Op mijn telefoon komt evengoed het usb tekentje te staan. En ja ik heb dit probleem (dat ik er geen bestanden op kan zetten) op alle pc's)

btw mijn softwareversie is nu: v 4.03 (als ik 't goed heb)

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 08:00 ]

Verwijderd

kan het service point je niet voor de tweede keer helpen?

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik dat dan maar probeer. Als het probleem nergens anders bekend is.

Verwijderd

staat er een spel op? ik weet het niet zeker hoor maar ik dacht dat als er een spel op stond je niet meer dingen eraf/erop kon doen

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je bedoelt dat je MMC FAT32 is? Heb je al geformatteerd via je eigen ngage? Of mbv een cardreader? (aldi..)

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik 'm formatteer via mijn n-gage dan kan ik er via mijn usb niks meer op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag weer terug naar nokia service point geweest.

Het probleem was bij hun niet bekent. Ze hebben mij
aangeraden om de PC suite software er opnieuw op
te zetten. Dit heb ik gedaan, maar zoals ik al dacht had
het geen nut.

Mijn vermoeden is dat nokia in zijn nieuwere software op
de een of andere manier geheugenkaarten van andere
merken dan nokia heeft geblokt.

Iemand nog een ID hoe ik dit op kan lossen?

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:54:
vandaag weer terug naar nokia service point geweest.

Het probleem was bij hun niet bekent. Ze hebben mij
aangeraden om de PC suite software er opnieuw op
te zetten. Dit heb ik gedaan, maar zoals ik al dacht had
het geen nut.

Mijn vermoeden is dat nokia in zijn nieuwere software op
de een of andere manier geheugenkaarten van andere
merken dan nokia heeft geblokt.

Iemand nog een ID hoe ik dit op kan lossen?
Welk versienummer heb jij dan :? Ik heb versie nummer 3.30 van 28-8-2003 en eronder staat NEM-4 (om dit te krijgen toets je *#0000#) :)
En PC suite? 8)7 Dat heb ik nog nooit gebruikt. Ik doe gewoon de kabel erin en bestanden erin pleuren ;)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PC Suite werkt volgens mij niet met USB... heb je toch Bluetooth voor nodig? Bestanden overzetten kan WEL met USB. Er komt dan een verwisselbare schijf. Is het bij elke pc (er van uitgaat dat je de mogelijkheid hebt om te wissellen)

• pagani
  • Niet online
hemiparo schreef op 23 april 2004 @ 08:58:
PC Suite werkt volgens mij niet met USB... heb je toch Bluetooth voor nodig? Bestanden overzetten kan WEL met USB. Er komt dan een verwisselbare schijf. Is het bij elke pc (er van uitgaat dat je de mogelijkheid hebt om te wissellen)
Dat is juist hetgene wat hij aangeeft dat niet werkt B)

Verwijderd

(als hij zich in de n-gage
bevind) als de kaart met fat32 is geformatteerd
Hoe kan je ooit zo'n kaart formateren naar fat32, das pas vanaf 2Gb. Heb je niet een optie om je kaart te formateren in je n-gage.
In mijn telefoon (p900) ging dat wel!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 09:29:
[...]

Hoe kan je ooit zo'n kaart formateren naar fat32, das pas vanaf 2Gb. Heb je niet een optie om je kaart te formateren in je n-gage.
In mijn telefoon (p900) ging dat wel!
Lol, zelfs een diskette kun je fat32 formatteren 8)7 Over formatteren in z'n ngage heeft ie al gemeld dat dat ook niet werkt.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 23 april 2004 @ 09:00:
[...]

Dat is juist hetgene wat hij aangeeft dat niet werkt B)
Pfff... stom, verkeerd gelezen :(

Verder kan ik niet eens een oplossing aanbieden. Heeft het terugzetten van de standaardinstellingen al geholpen?

Verwijderd

Topicstarter
MyNameIs schreef op 22 april 2004 @ 22:45:
[...]

Welk versienummer heb jij dan :? Ik heb versie nummer 3.30 van 28-8-2003 en eronder staat NEM-4 (om dit te krijgen toets je *#0000#) :)
En PC suite? 8)7 Dat heb ik nog nooit gebruikt. Ik doe gewoon de kabel erin en bestanden erin pleuren ;)
Na er ff niet geweest te zijn:

Ik heb versie nummer 4.05 van 26-11-2003 NEM-4

En dat pc suite dat werd bij de service point aangeraden te installeren omdat die d88 dat da drivers inzate :? goed...toch ma geprobeerd.....me wil is goed

Bij mij werkte 't eerst ook dat als ik mijn usbkabel erin deed dat ik meteen bestanden erin kon pleure....ma na die firmware upgrade dus niet meer

Verwijderd

Topicstarter
hemiparo schreef op 23 april 2004 @ 08:58:
die verwisselbare schijf komt er nu dus niet meer
:(

Verwijderd

Topicstarter
hemiparo schreef op 23 april 2004 @ 10:27:
[...]

Pfff... stom, verkeerd gelezen :(

Verder kan ik niet eens een oplossing aanbieden. Heeft het terugzetten van de standaardinstellingen al geholpen?
terugzetten van standaard instellingen lost niks op

Verwijderd

Topicstarter
ben nu teruggegaan naar het service point......ze zouden het probleem bij nokia melden.

Maar of daar iets nuttig van gaat kome......

in iedergeval..als iemand dit probleem ook heeft of nog een id heef.....graag _/-\o_

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 21:20

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik zag je topic beetje te laat (toevallig tegen gekomen toen ik iets aan het zoeken was).

Je moet het proberen om te FAT16 formateren.

Maar heb je de programma MMC Medic geprobeerd?
Die kan je downloaden bij http://www.n-gage-help.com/
Pagina: 1