Toon posts:

[Excel 97] invoegtoepassing laadt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Excel een invoegtoepassing/add-in (.xla) gemaakt en deze op een netwerkdirectory gezet. Bij een aantal gebruikers heb ik de "alternatieve locatie opstartbestand" laten verwijzen naar deze directory. Bij alle gebruikers werkt dit prima, zodra zij Excel hebben opgestart is de macro beschikbaar. Bij 1 gebruiker werkt het echter niet. Hij krijgt de melding "macro niet beschikbaar op deze computer". Als ik kijk in de vba editor staat de .xla wel bij de projecten maar als ik em wil bekijken krijg ik dezelfde melding.
Ik heb gekeken naar de beveiligingssettings van deze gebruiker maar als ik (onder "opties > algemeen") de beveiliging aan of uit zet maakt dat geen enkel verschil (zelfs het macro waarschuwingsscherm verschijnt niet).

Iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Tja ik had je vraag al eerder gelezen en ik heb op zich als support medewerker bij een groot bedrijf dit ook eens gehad en opgelost maar ik kan me niet herinneren hoe of wat.

Ik zou zeggen verwijder de invoeg toepassing uit toepassingbeheer en zet de .xla lokaal op de computer voor test i.p.v. netwerk drive. Voeg de toepassing dan weer in. Er is ook een pakketje (shareware) wat comexplorer heet. Installeer dit op de computer en kijk of er zaken in het rood worden aangegeven..

Verwijder ook eens in c:\windows\<username>.xlb en bijbehorende files. Die kun je meestal simpel vinden door "c:" "cd \windows" "dir <username>*.*"

Soms staan deze files ook in de user homedirectory of settings directory.. Even zoeken dus. Je kunt ze voorzover ik weet rustig verwijderen, wel even backuppen voor het geval dat.

Als alles faalt, maak een image van het werkstation en rol of laat een nieuwe image op het station uitrollen. Backup de user zijn persoonlijke settings indien die op het netwerk zijn opgeslagen en verwijder deze settings voordat de klant op de computer inlogt zodat de settings weer nieuw worden aangemaakt of rename toch minstens die directorys op de netwerkshare waar office user files staan.

Dan zou je het toch aan de praat moeten krijgen lijkt me. Tis niet de fraaiste oplossing maar bij gebrek aan beter..

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken wat ik kan doen, een aantal suggesties van je kan ik niet proberen omdat ik bij een organisatie werk waar alles (om veiligheidsredenen) op een achterlijke manier dichtgetimmert is. Ik ga eens kijken.