Nu al 4 kapotte hardeschijven !

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
In nog geen 4 maanden 4 harde schijfen kapot allemaal op presies dezelfde manier . ( KLIK zzzzzzzzzz KLIK zzzzzzzzzz KLIK zzzzzzzzzz KLIK zzzzzzz )

Ik had een Asus A7N8X Deluxe 2.0 moederbord ( 2 maanden jong ) en daar gingen eerst 2 Maxtor 80 gyg schijfen achter elkaar op kapot ze deden het niet langer dan 2 a 4 weken .

Nu in op het inmidels omgeruilde moeder bord 2x WD sata 120 gyg schijfen kapot de eerste al naar 2 dagen en de 2de naar 3 weken .

Daar komt bij dat het omgeruilde moeder bord een gereparreerd bord was wat men bij Computer land had terug gekregen van Asus . En dat bord wil niet starten als je de Computer aanzet ik moet dan eerst een paar keer op de reset knop drukken en dan doet hij het pas .

Het vorige moederbord is dus terug gegaan om dat uit uindelijk het primerie ide kannaal niet meer wilde werken . Althans ik kreeg de splinternieuwe Maxtor schijf er niet meer op werkend .

Ik ben echt ten einde raad .

Het kan haast niet aan al die schijfen liggen denk ik dan ?
Het kan haast niet aan de nieuwe kast liggen ( Chieftec met Chieftec voeding 360 wat )

Ik heb inmiddels van wanhoop vandaag maar een Asus A7N8X-E Deluxe gekocht en breng eerdaags als ik de moed kan vatten dat revisie bordje nog terug .
Maar ik moet vandaag eerst nog weer terug met die WD schijf .
Het datum stikkertje van de schijf geeft aan 22-03-2004 .
Dit geeft al aan hoe snel de boel hier stuk gaat .
Bij elk verdacht geluidje uit mij kast schiet ik al in de stres ik heb het echt helemaal gehad :( Het is een WD1200 JD 22 jan 2004 .

Heeft iemand een idee ?

Overigens draait het nu als een zonnetje met het nieuwe moederbord en een Maxtor schijf .

[ Voor 3% gewijzigd door mmxmmx op 15-04-2004 02:40 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Stroomprobleem? Heb je de computer geaard aangesloten? Op een surge protector? Een beetje variabele stroom kan ook nog wel eens fluctuaties in de 12v/5v toevoer geven, en dat vinden harde schijven niet leuk.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Yep hij is geaard aangesloten en zelfs al 7 jaar lang op datzelfde stekkerdoosje .

Het enige wat laatst wel veranderd is Dat is de nieuwe Chieftec kast maar ja daar zit een zeer goede stabiele Chieftec voeding in .

Is het mischien mogelijk dat ik wat te veel neonverlichting en extra fannetjes heb ?
Dat die te veel stroom weg vreten en of de stroom toevoer onstabiel maken ?
Iniedergeval ziet het er in asus probe erg goed uit allemaal .

Als ik zo de topics over kapotte schijfen lees hier dan kijk ik er eigelijk ook niet zo meer van op :(

[ Voor 11% gewijzigd door mmxmmx op 15-04-2004 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

4 Harddisks zo snel is idd geen toeval meer te noemen. Het kan zeker dat de stroom door die (slechte) neondingetjes gaat afwijken . Meten met een mutimeter is de meest zekere oplossing. In de faq staat wel hoe je je lijnen door kan meten. Ik zou het idd ook in de stroomhoek zoeken...
edit:
JE bord kan ook ook gewoon gaar zijn toch. Weet je zeker dat ze een ander bord hebben meegegeven ? :+

[ Voor 18% gewijzigd door under-world op 15-04-2004 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmxmmx schreef op 15 april 2004 @ 02:55:
Yep hij is geaard aangesloten en zelfs al 7 jaar lang op datzelfde stekkerdoosje .

Het enige wat laatst wel veranderd is Dat is de nieuwe Chieftec kast maar ja daar zit een zeer goede stabiele Chieftec voeding in .

Is het mischien mogelijk dat ik wat te veel neonverlichting en extra fannetjes heb ?
Dat die te veel stroom weg vreten en of de stroom toevoer onstabiel maken ?
Iniedergeval ziet het er in asus probe erg goed uit allemaal .

Als ik zo de topics over kapotte schijfen lees hier dan kijk ik er eigelijk ook niet zo meer van op :(
Fans zouden nooit zo'n probleem mogen veroorzaken..maar neon daartegen... neon is zelf natuurlijk niet echt puur in gebruik. Disconnect eens de neon buisjes en probeer eens opnieuw... heeft hij dan nog steeds problemen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1) heb zo zelf twee schijven gehad
2) HEb zelfde kast als jou
3) Bij mij lag het ook aan de stroom. En neen, sruge protector of al die toeren helpen écht niet voor zo'n materiaal. Soms veroorzaak je het gewoon ter plekke (ander brak materiaal, kortsluitingen, statische elektriciteit, slechte aarding)...

Haal die extra gadgets eruit, en bekijk het zo eens.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
swampy schreef op 15 april 2004 @ 03:01:
[...]

Fans zouden nooit zo'n probleem mogen veroorzaken..maar neon daartegen... neon is zelf natuurlijk niet echt puur in gebruik. Disconnect eens de neon buisjes en probeer eens opnieuw... heeft hij dan nog steeds problemen!
FF een reactie op under-world :
Ja ik het was een ander bord want de geheugen bakjes waren niet gekleurd en ik stond er bij dat hij hem pakte . het was het laatste bord wat ze hadden voor de rest hadden ze alleen nog de nieuwe E uitvoering en die wilde hij mij beslist niet meegeven .

Swampy dat heb ik ook geprobeerd ja toen de schijf nog wel een beetje werkte maar telkens ging hij zomaar tikken en dan hing het systeem ook 1 seconde .
Daarna ben ik naar amsterdam gegaan en heb ik een nieuw moederbord gekocht .

Toen ik weer thuis kwam draaide windows nog maar bij alles wat ik deed ging de schijf tikken en als ik hem met rust liet dan tikte hij ook niet .
Toen ff een reset gedaan en van af dat moment was de schijf niet meer benaderbaar .
Dus die is wel echt kapot nu .

Tussen de voeding en de schijf zit ook nog de video kaart een ATI 9800 pro .

Dus een molex gaat naar splitter en dan van splitter naar schijf en video kaart .

Ook die splitters ben ik niet zo gek op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmxmmx schreef op 15 april 2004 @ 03:10:
[...]

FF een reactie op under-world :
Ja ik het was een ander bord want de geheugen bakje waren niet gekleurd en ik stond er bij dat hij hem pakte . het was het laatste bord wat ze hadden voor de rest hadden ze alleen nog de nieuwe e uitvoering en die wilde hij mij beslist niet meegven .

Swampy dat heb ik ook geprobeerd ja toen de schijf nog wel een beetje werkte maar telkens zomaar ging tikken en dan hing het systeem ook 1 seconde .
Daarna ben ik naar amsterdam gegaan en heb ik een nieuw moederbord gekocht .

Toen ik weer thuis kwam draaide windows nog maar bij alles wat ik deet ging de schijf tikken en als ik hem met rus liet dan tikte hij ook niet .
Toen ff een reste gedaan en van af dat moment was de schijf niet meer benaderbaar .
Dus die is wel echt kapot nu .

Tussen de voeding en de schijf zit ook nog de video kaart een ATI 9800 pro .

Dus een molex gaat naar splitter en dan van splitter naar schijf en video kaart .

Ook die splitters ben ik niet zo gek op .
Heb een tijdje gehad dat mijn harde schijven aan de "tak" hing waar ook all mijn fans en mijn videokaart aan zaten. En toen was het ook minder stabiel... toen ik alle lijnen zo ver mogelijk gescheiden had deed alles het wel weer goed, videokaart deelde zijn lijntje met de fans... harde schijven op 1 tak... en nog een takje voor de DVD-writer/DVD-rom

Het herindelen van de takjes helpt misschien! :o

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

1 van die dingen of je kast veroorzaakt waarschijnlijk toch een spanningsverschil. Kijk anders ook eens bij je huidige bord of de afstandbusjes van het mobo allemaal wel goed zitten en of er nergens in de afwerking van de kast iets is wat een sluiting veroorzaakt. Haal voor de zekerheid alle meuk waaraan je twijfelt eruit. Sterkte met het terugbrengen van dat bordje. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door under-world op 15-04-2004 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
under-world schreef op 15 april 2004 @ 03:17:
1 van die dingen of je kast veroorzaakt waarschijnlijk toch een kortsluiting. Kijk anders ook eens bij je huidige bord of de afstandbusjes van het mobo allemaal wel goed zitten en of er nergens in de afwerking van de kast iets is wat een sluiting veroorzaakt. Haal voor de zekerheid alle meuk waaraan je twijfelt eruit. Sterkte met het terugbrengen van dat bordje. ;)
Ga ik doen ik haal alle neon eruit en splitters die ik kan missen :)

Thanx voor de tips .

En dat met dat bordje zal wel lukken omdat hij al van af het begin niet echt met een koude strart wilde starten . Alles ging wel aan en branden maar ik moest dan minimaal 3 x de reset knop indrukken om echt beeld te krijgen en hem door te laten starten .

En dat lijkt mij niet echt normaal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:18
Heu: "kapote hardeschijfen !"
Er hoeft geen spatie voor een punt of ander leesteken.

Terzake: het gebeurt wel vaker met Maxtor schijven. Ik ontdekte laatst dat als ik wat rommelde met de voedingslijntjes van m'n schijvenpakket, dat er eentje opnieuw opspinde. Zal wel iets met recalibreren te maken hebben.
Als je je fans en verlichting op 1 molex aansluit met een ontstoringsfilter er tussen sluit je die ook uit als probleemveroorzakers.
En een computer die pas opstart als je 10 keer reset voor de bios post schijnt ook wel vaker gemeld te zijn op dit forum. Misschien zijn daar topics over te vinden.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Hmmm dat heb ik wel eens met een Sata schijf gehad dat als ik tegen die rode Sata kabel aan tik dat hij dan opniew gaat opspinnen . Net als of hij uit gaat en weer aan .

Ik ben ook helmaal niet blij met die nieuwe Sata stekker die er maar zo losjes op zit .

Maar goed alle kerstboomversiering is uit de PC en er zit een nieuw mobo in dus ik hoop dat er nu geen schijfjes meer stuk gaan :)

Vandaag nog ff die eene omruilen als die man daar tenminste weer toe bereid is en dan maar afkloppen dat het de laatste was .

En zo niet dan laat ik dat zeker hier wel horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebeurt hier toevallig ook met dezelfde combinatie: asus bord met maxtor 80G ATA
De schijf doet tot nu toe nog steeds af en toe een "KLIK zzzzz" en gaat dan vrolijk verder. Hierdoor alleen last van een trage access time op sommige gebieden van de data. Ik gebruik 'm alleen nog als temp disc.
Vreemd toch. Geen idee wat het is hoor, alleen medeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Ik heb de schijf terug gebracht en de man van de winkel zecht dat Kortsluiting larie koek is want waarom gaat dan niet de cd romspeler of de dvd brander stuk en of andere apparaten ? en ook de video kaart en een maxtor zitten op diezelfde molex en die zijn niet kapot gegaan van diezelfde kortsluiting op dat moment.

Hmmm ja wie ben ik om hem dan tegen te spreken :)
Hij gaat hem testen en ik hoor nog van hem :)
We gaan het zien .

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 04:41:
Het gebeurt hier toevallig ook met dezelfde combinatie: asus bord met maxtor 80G ATA
De schijf doet tot nu toe nog steeds af en toe een "KLIK zzzzz" en gaat dan vrolijk verder. Hierdoor alleen last van een trage access time op sommige gebieden van de data. Ik gebruik 'm alleen nog als temp disc.
Ja psies wat ik ook heb en dat kan dan 1 dag goed gaan of zelfs wel 1 week maar dat hij aan het stuk gaan is dat is zeker .

Die maxtors hielden dat bij mij ook langer vol dan die WD schijfjes .
Ik hoop zo dat het allemaal aan dat moederbord lag en dat alles nu gewoon weer lekker gaat draaien en ook blijft draaien . FF afkloppen maar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 04:41:
heb ik ook gehad, duurde een paar weken ofzo, nu is het iig. weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Ik heb de harde schijf terug gehad van de winkel met de mededeling dat er geen gebreken zijn geconstateerd .

Nu heb ik de schijf in mijn al draaient syteem geplaats als E schijf en hem gepartitioneerd met PQ Magic 8.0 en ook geformarteerd met het zelfde programma .

Nu staat er verder nog niks op maar er is al wel 69.7 MB in gebruik terwel ik er dus helemaal niks op kan vinden .
Zie screenshots :

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.riksten/schijf1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.riksten/schijf2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.riksten/schijf3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.riksten/schijf4.JPG

Kijk normaal is er 8 mb waar geen partitie opzit das normaal .

Maar hier is 69.7 MB in gebruik binnen de partitie op de geformarteerde schijf terwel ik er dus helemaal niks op kan vinden .

Iemand een idee of ik dit kan vertrouwen ?

[ Voor 6% gewijzigd door mmxmmx op 16-04-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Zo te zien wordt er op je schijf sowieso al 64Mbyte gebruikt voor een logfile; ik denk dat dat het grootste deel van die ca. 69Mbyte gebruikte ruimte wel verklaart. Verder zou ik me er niet teveel zorgen over maken, Windows' wegen zijn vaak ondoorgrondelijk ;)

Over je defecte hdd's: Je gaf zelf al aan dat het onwaarschijnlijk is dat je steeds maar rotte schijven aangeleverd hebt gekregen, dus dat de oorzaak vermoedelijk toch in jouw situatie te zoeken is. Dat lijkt me zelf ook wel logisch*. Je (nieuwe) voeding is al ter sprake gekomen. In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen is de voeding nameten met een multimeter geen goede manier om vast te stellen of de voeding stabiel is. Je controleert zo weliswaar of de geleverde spanningen binnen de toleranties vallen; je krijgt zo echter niet of nauwelijks informatie over de stabiliteit van die spanningen. Een storende factor kunnen inderdaad je CCFL's zijn. Deze worden meestal gevoed met behulp van een inverter die (indien slecht ontworpen) heel smerige storing kan veroorzaken op je voedingslijnen. Maar je voeding zelf kan natuurlijk ook gewoon brak zijn.

Los van de voeding kan ook warmteontwikkeling een probleem zijn. Hoewel ik het onwaarschijnlijk vind dat meerdere schijven in zo'n korte periode overlijden aan oververhitting, loont het toch zeker de moeite om eens na te gaan of je schijven niet wat aan de warme kant worden. Ik weet dat er veel mensen zijn die van mening zijn dat een harde schijf langere tijd prima tegen temeperaturen van 50 graden of hoger kunnen. Ik ben het hier nadrukkelijk niet mee eens. Ik heb zelf verschillende gevallen van defecte schijven meegemaakt waar de oorzaak overduidelijk lag in langdurige oververhitting (45+ graden) van de betreffende schijven. Voor de levensduur van je schijf is hitte gewoon funest. Met een beetje logisch nadenken kun je dit overigens ook zelf beredeneren.

(*) Al is het goed mogelijk dat een leverancier de schijven slecht verpakt waardoor ze tijdens het transport overlijden. Ik heb dat zelf een aantal jaren geleden meegemaakt. We zijn toen overgestapt op een andere leverancier voor harddisks. Toen de oorspronkelijke leverancier later zijn verpakmethoden drastisch verbeterde liep het aantal DOA's terug naar nul!

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Maar hoe verklaar je dan dat defrag de data wel ziet en als ik zelf op de schijf ga kijken er geen data is ?

Hij vertelde mij dat hij dit programma heeft gebruikt om de schijf te testen :
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.riksten/schijf5.JPG

Zoals je ziet kun je hier ook de optie write zeros kiezen .
Is dit niet iets om beschadige sectoren te vullen met nullen ?

Kijk die schijf heeft hier een paar keer ZZZZZZ KLIK ZZZZZZ KLIK ZZZZZZ KLIK ZZZZZZ KLIK Gedaan en ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor die schijf .

En dus maak ik mij er juist wel zorgen over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

mmxmmx schreef op 16 april 2004 @ 19:02:
Maar hoe verklaar je dan dat defrag de data wel ziet en als ik zelf op de schijf ga kijken er geen data is ?
Ik neem aan dat je je Verkenner hebt ingesteld om ook verborgen- en systeembestanden weer te geven? Verder lijkt me 64Mbyte 'loze' data niet zo'n probleem zolang de schijf normaal werkt en geen bad sectors vertoont.
Is dit niet iets om beschadige sectoren te vullen met nullen ?
Nee, dit is gewoon een test om te zien of de schijf correct schrijft. Ook wordt deze procedure gebruikt om eventuele data permanent te verwijderen (Amerikaanse Defensienorm schrijft voor dat dit 7 keer dient te gebeuren als data verwijderd worden)
Kijk die schijf heeft hier een paar keer ZZZZZZ KLIK ZZZZZZ KLIK ZZZZZZ KLIK ZZZZZZ KLIK Gedaan en ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor die schijf .
Dat is inderdaad geen goed teken. Persoonlijk zou ik zo'n schijf terugbrengen en niet accepteren dat je hem gewoon weer terug krijgt. Hierbij wil ik aantekenen dat je natuurlijk alleen een andere schijf kan eisen als je kan aantonen dat het probleem niet elders in je pc zit, dus echt in de schijf zelf. Natuurlijk is dat nou net in deze situatie vrij lastig, dus zou ik toch eerst proberen vast te stellen waar het probleem zit.
En dus maak ik mij er juist wel zorgen over :(
Zoals gezegd zou ik me geen zorgen maken om die 64Mbyte. Ik vermoed ook dat dat niet echt met je probleem te maken heeft (al is het wel mogelijk). In jouw geval zou ik de schijf een aantal etmalen continu testen (dus continu laten schrijven/teruglezen). Als ie dat foutloos doorstaat, zal de schijf wel goed zijn. Levert dit wél fouten op, voer dan dezelfde test uit met dezelfde schijf in een ander systeem. Nog steeds fouten? Dan zit het waarschijnlijk echt in de schijf zelf. Geen fouten? Dan wordt het tijd om je systeem eens op de schop te nemen :)

[ Voor 11% gewijzigd door koraks243 op 16-04-2004 19:11 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Oke je hebt me overtuigd ik ga de schijf maar gewoon gebruiken en dan zien we het wel .

Ik heb zo bie zo nu een ander moederbord dan voordat de schijf weg ging en dus kan het zomaar goed gaan :)

Alle test programmas vinden verder ook niks raars aan de schijf .
Ik gooi ook meteen het swapfile er maar op .
Ook mijn games dir gaat er op en ook mijn belanrijke backups .

We gaan het wel zien :)

Heel erg bedankt alfast .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

mmxmmx schreef op 16 april 2004 @ 16:45:
Ik heb de harde schijf terug gehad van de winkel met de mededeling dat er geen gebreken zijn geconstateerd .

Nu heb ik de schijf in mijn al draaient syteem geplaats als E schijf en hem gepartitioneerd met PQ Magic 8.0 en ook geformarteerd met het zelfde programma .

Nu staat er verder nog niks op maar er is al wel 69.7 MB in gebruik terwel ik er dus helemaal niks op kan vinden .
Zie screenshots :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kijk normaal is er 8 mb waar geen partitie opzit das normaal .

Maar hier is 69.7 MB in gebruik binnen de partitie op de geformarteerde schijf terwel ik er dus helemaal niks op kan vinden .

Iemand een idee of ik dit kan vertrouwen ?
ja, het is een logische partitie in een extended. Als je alleen een extended partitie over je hele disk gebruikt, kan die nooit de volle 100% benutten. Oplossing: maak een primairy disk en je hebt weer alle space terug. Wil je meerdere partities is het handig om op elke disk 1 primairy en 1 extended partitie te maken (waar je weer logische stations ik kunt maken). Let op, dit werkt tot en met 4 HDD's omdat er maar 4 primairy partities herkent worden door Windows X? .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even met vlotte oogjes laatste posts gelezen. Mijn mening/bedenkingen:

1) Dat tootlje van WD is net zo goed als SMART. Het zal pas problemen raporteren als je zelf ook wel weet dat je schijf totaal kaduul is.
Echter, verloren clusters (zie windows9x) komt die niet melden (al een geluk.)
Maar beschadigde sectoren wel; maar dan is je schijf wel stilletjes aan aan zijn einde aan het komen, en heb je nog tijd. Maar ook dit vind windows scandisk wel; die ik weleens van tijd tot tijd een systeemoppervlakte scan laat uitvoeren.

2) Leg je NIET neer dat de winkel deze schijf niet wil terugnemen, als die zo'n geluid maakt. 'Digitaal' scheelt er vaak niet zo gauw iets aan een schijf, wat dus dat ENE tooltje ook niet zal rapporteren. (Dat is SMART eerder geschikt voor.)
Maar mechanisch is misschien oorzaak nu....IS oorzaak numero uno dat een schijf terug moet. Dan bedoel ik de leeskop, of de actuator, het veertje, de platters, you name it. Dat heeft geen "laatste" adem, dat is meestal in een keer floep gedaan ermee, basta.

3) "Write zeros" komt overeen met een low-level format, die gebruik je praktisch gezien enkel en alleen om van een hardnekkig virus af te komen; van het genre, "it kinda corrupted the entire disk." Formateren doe je liever best graag NIET met zo'n tool voor low-level. Want dit slijt enorm je schijf.

4) alles goed en wel, af en toepfffff....zzzzzzzZZZZZZ*SPIN* enzoverder. Maar dat is net ook hetgeen wat het slechtse is voro schijven, het frequent up- en downspinnen ervan. -> Slijt. Vermijden dus.

5) Heb je cd-schrijver ? Zet daar alvast maar wat van die reserve-backups op en je games-folder(s). Zoniet, is het misschien het overwegen wel waard; zelfs boven een nieuwe schijf, als opslagmedium EN backupruimte.

De klant is koning; en de tweaker, die settled niet voor minder !

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op een geformatteerde schijf is inderdaad altijd iets minder dan 70 mb in gebruik. Dit is geen fout ofzo. Ik kijk er in ieder geval al lang niet meer van op. Waarmee je ook formatteerd, windows, pm enzovoorts. Waarschijnlijk is het een grapje van de windows recycle bin oid.

Als jij merkt dat een HD een keer TIK doet goed op gaan letten, doet ie het nog een keer dan breng je hem terug naar de winkel. Als de winkel hem teruggeeft en zegt dat er niks mee mis is vraag je gewoon een RMA aan bij de fabrikant. Duurt wel ongeveer 3 weken maar dan krijg je tenminste een schijf die in orde is.

4 schijven in 4 maanden is veel maar het kan best toeval zijn. Ik had 4 schijven in 1 jaar, ze gingen echter allemaal binnen een maand kapot dus als ik de maanden weglaat waarin ik geen schijven kocht had ik ook 4 schijven in 4 maanden dood. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik nog geen schijven fabrikant ben tegengekomen die er moeilijk over deed. Zelfs een van m'n schijven die gewoon prima werkte maar wat meer lawaai maakte dan eentje van het zelfde model. "drive is noisy" aangevinkt op rma formulier en drie weken later had ik een nieuwe schijf, zelfde grootte maar nieuwer (sneller) model.

Geen grappen met data, gewoon opsturen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg verwarrend als mensen oude topics gaan kicken voor hun eigen problemen :/

Kick afgesplitst naar SATA schijven 'klikken' aan/uit tijdens opstarten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.