Toon posts:

Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond allen,

Ik heb bij mijn schoonmoeder afgelopen week een ADSL verbinding opgezet met een Speedtouch 510. Het probleem is echter dat mijn schoonmoeder via het adres 10.0.0.138 een wachtwoord en gebruikersnaam in de modem heeft gezet.

Tot overmaat van ramp weet zij deze dan ook niet meer :(.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik deze Speedtouch 510 een harde reset kan geven zodat hij terug gaat naar de fabrieksinstellingen en dit wachtwoord verloren gaat?

Al vast hartelijk dank (ook namens mijn schoonmoeder :P)

Verwijderd

Als ik me niet vergis zit er ergens op de achterkant een heel klein gaatje waarin je iets van een paperclip moet steken. Op die manier kan je een "harde reset" doen.

Verwijderd

Staat in de handleiding :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 00:03:
Als ik me niet vergis zit er ergens op de achterkant een heel klein gaatje waarin je iets van een paperclip moet steken. Op die manier kan je een "harde reset" doen.
:( helaas kan ik geen gaatje vinden :(

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een ook SpeedTouch 510 (niet de nieuwste versie, maar die daarvoor). Bij mij zijn gebruikersnaam en wachtwoord verdwenen als de modem uit is geweest :|

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding die erbij geleverd is door KPN is slechts 4 blaadjes groot beschreven met een 4 talige installatie en veiligheidsvoorschriften.

Verwijderd

Topicstarter
Trent schreef op 15 april 2004 @ 00:04:
Ik heb een ook SpeedTouch 510 (niet de nieuwste versie, maar die daarvoor). Bij mij zijn gebruikersnaam en wachtwoord verdwenen als de modem uit is geweest :|
DAT WIL IK OOOOWWWWKKKKKKK!!!! ;)

• lieb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:46
http://www.speedtouchdsl....ers%20Guide_en%20R4.2.pdf

5.2 (pag 81) :P
How to perform a hardware reset to factory defaults Proceed as follows:

1 Make sure the SpeedTouch™ is powered on.
2 Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn off.
3 Press the power button once again (shortly).
4 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once more (shortly).
5 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it
starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).
6 All LEDs flash green once.
7 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings.

Resetting the system to its factory defaults also involves deleting the configuration
profile settings. You may, therefore, need to reconfigure the system using the Speed-
Touch™ Setup wizard or by uploading the relevant configuration file. See
“1.3 SpeedTouch™ Configuration Setup” on page 19 for more information.

>:) Cheers mate :P

[ Voor 3% gewijzigd door lieb op 15-04-2004 00:09 ]

Verwijderd

Trent schreef op 15 april 2004 @ 00:04:
Handig hoor ;)

Op google moet daar wel wat voor zijn te vinden en tevens de handleiding...

Link via google! hier zou het op moeten staan

Verwijderd

:( helaas kan ik geen gaatje vinden :(
Ik weet niet om welke versie het hier gaat van de Speedtouch, maar bij de wat oudere zit er een gaatje aan de achterkant met de tekst "defaults" eronder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 00:05:
[...]

De handleiding die erbij geleverd is door KPN is slechts 4 blaadjes groot beschreven met een 4 talige installatie en veiligheidsvoorschriften.
Als het goed is moet er ook een handleiding bijzitten van de Speedtouch zelf. Hoe ik het altijd doe is als volgt: Modem helemaal uitzetten. Kort op de aan-knop drukken, wanneer er een lampje gaat branden nog een keer kort op de aan-knop drukken. Wanneer er dan weer een lampje gaat branden nog een keer kort op de aan-knop drukken en vervolgens nog een keer.

Duidelijk? :*)

Verwijderd

http://www.speedtouch.com/pdf/510/st510_guide_en.pdf
Proceed as follows:
Step Action
1 Make sure the SpeedTouch™ is powered off.
2 Press the power button once (shortly).
3 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button
once more (shortly).
4 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six
seconds, it starts flashing green again. Press the power button once more
(shortly).
5 All LEDs flash green once.
6 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings.
Resetting the system to its factory defaults also involves deleting the configuration
profile settings. You may, therefore, need to reconfigure the system
using the SpeedTouch™ Setup wizard or by uploading the relevant configuration
file. See section “1.3 SpeedTouch™ Configuration Setup” on page 13 for
more information.
[edit]
te laat :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 00:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de hulp!!!

Alles doet het weer en ik heb de boel lekker in kunnen stellen nu :)

Ikke blij, me schoonmoeder ook weer :P.......

Iedereen alvast een prettige nachtrust toegewenst.....

snaveltjes toe en oogjes dicht ;)

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 14:28
Ik heb een iets andere vraag over de speedtouch. Ik heb er een bepaalde poort in open gezet voor vnc, zodat ik vanaf m'n werk op m'n pc thuis kan komen. Als de stroom van de speedtouch is afgeweest, zijn deze instellingen weer weg, en moet ik deze opnieuw instellen. Is er een mogelijkheid deze "vast" in de speedtouch te zetten, net als met een router eigenlijk, deze houd ook al z'n instellingen, ook na een stroomstoring bijvoorbeeld.

Verwijderd

Ik heb net wat op internet gezocht over de speedtouch 510 maar kan nou niet meer vinden of het nou een adsl 1 modem is of dat ie ook adsl 2+ aan kan. Het lijkt mij niet aangezien deze zo oud is maar goed, kan iemand mij uitsluitsel geven?

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-11 02:32
Is een ADSL1 modem
Pagina: 1