Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nogsteeds RPM indicatie als je 3pin connection split?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan je nogsteeds de RPM van fans uitlezen als deze mbv een splitter op je moederbord zijn aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/34193-big.jpg

Verwijderd

nee..hij ziet beide fans als 1, en ik denk niet dat ie het gemiddelde rpm gaat uitrekenen...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik het zo zie kan je alleen de RPM uitlezen van de FAN op de bovenste connector

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 16:25
dual-zip schreef op 14 April 2004 @ 23:47:
Als ik het zo zie kan je alleen de RPM uitlezen van de FAN op de bovenste connector
idd, de onderste mist het rpm kabeltje

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 23:47:
nee..hij ziet beide fans als 1, en ik denk niet dat ie het gemiddelde rpm gaat uitrekenen...
Kan ook niet. Het rpm signaal is een blokgolf en als je 2 verschillende blokgolven optelt krijg je een hoop rare verschijnselen. (te korte pieken/dalen, danwel afwijkende voltages wanneer een piek en een dal opgeteld worden...)

Verder heeft dual-zip gelijk, de rpm draad wordt niet eens gesplit, alleen de +12V en ground.

Rpm meten werkt ook zonder dat je de +12V en GND gebruikt, ik heb de stroomtoevoer via een andere controller en alleen de rpm op de mobo header aangesloten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 14-04-2004 23:53 ]

{signature}

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als je je bedenkt dat RPM meting het gele draadje is en dat alleen met een van de twee connectoren verbonden is, lijkt het me vrij voor de hand liggen dat je alleen de snelheid van de fan op die aansluiting kunt zien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.